Gå till innehåll

Generatorbyte


Gäst ErikC304

Rekommendera Poster

Har ofta stoppat in en kartong bit framför kylaren när det är riktigt kallt...täck dock inte för hela...förr på bl.a merca 120 tror jag de hette så fanns en fabriksmonterad rullgardin man kunde justera innifrån kupen med en kedia likt ventilationen i gamla kåkar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Avgassystem från feltema kan ni rådfåga chrille om. Han älskar dom! Speciellt dom som är för korta...

 

De där korta systemen kan vara lite jävliga' date=' speciallt när man står på Preems lyft och inser att man saknar 1dm. Bror drog i främre delen, jag i bakre. Det gick att få ihop skiten men då var gummiupphängningarna sträckta till bristningsgränsen så den bakre delen av systemet hade förr eller senare agerat armborst när de hade gått av.[img']http://www.terrangbil.net/_forum/smileys/smiley36.gif[/img] Det blev till att svetsa på en bit!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Det var spännande igår när jag konstaterade att det varit minusgrader ända sen i lördags. Mycket riktigt var det is i kylaren.... Men jag hade tur. Det gick att köra maskin en liten stund och låta den värma upp lite i taget och sen fylla kylet med varmvatten. Så småningom kunde jag konstatera att hela systemet tinat utom slangarna till skåpsvärmen. Till slut även de.

 

Så nu är bilen försedd med ny termostat, 50-50 glykolblandning och tätt värmepaket!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Angående Feltema har jag gått på deras nitar så många gånger att jag borde lärt mig vid det här laget. Tex en batteridriven oljepump jag köpte i somras för att lättare kunna fylla hjulväxlar och diffar. Sicken skit. Visserligen gjord att pumpa spillolja med, den klarade bara motoroljan till hjulväxlarna. En jäkla massa luft piskade den in i oljan när den ändå höll på. 80W140 till diffarna var för tjockt... I ren ilska förvandlade jag raskt pumpen till bränsle i en brasa jag tände på med en massa annan dynga som ändå skulle eldas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tur att du sa detta Erik. Har vart påväg att köpa just en sådan pump ett tag. Tänkte att den skulle vara perfekt att pumpa in olja i hjulväxlar o diff-klumparna. Men ack va fel ja hade då. Lysande att du nämnde detta, då slipper ja slösa pengar på de. Dock blir de nog en borrmaskinspump tror ja. Tömde 1 kubik hydraulolja med en sådan förra sommaren, så köper man bara en av bra kvalitet så ska nog en sådan funka fint.....

 

//jocke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...