Gå till innehåll

Antal fjädrar bak?


Gäst Jens S

Rekommendera Poster

Gäst Lerkungen
Var det en tretton helkaross' date=' eller ett skåp? Jag försökte en rövare att göra min skåpsbil till personbil, men det vart stopp i porten. Som 2006 års modell (det här var förra våren) hade jag fått regga den. Hur bra det hade gått kan man ju gissa. Men där var också bältesinfästningar ett stort problem.[/quote']

 

Detta var en helkarossare i fråga och denna tokfan som besiktade var nog med inne på en personbilsreggning. Att ägaren sedan stod bredvid o förklarade att så inte alls var fallet hjälpte föga.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst petewedi

Houston, I´ve got a problem. Jag har 13-bilen 15 mil från hemmet och tänkte boka tid för besiktning och göra bilen trafiksäker strax innan med medhavda grejer. Nu behöver jag även bygga skärmar på distans. Tänkte göra nåt i durkaluminium som går i stil med packlådorna på container-fästena men då behöver man ju måtten på boggin med radie på hjulen samt avståndet mellan axlarna och känsla för hur mycket boggin rör sig upp och ner........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Axelavstånd boggi 1050 mm. Hjulen är knappt 900 mm i diameter och med de uppgifterna torde det gå att mäta lite på nåt foto och skala om. Kolla på nån bild med radio/sjuk-skåp, de skärmarna är ungefär lika stora invändigt som det som syns. 13 helkarosserna har lite mer skärmkant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Gäst Lerkungen

Sådär. Då var bilen besiktad iaf. Regbes bokat med men sån kö för tiderna så fick först 12 juni. Intyget från Volvo har dimpet ner i brevlådan med så nu är det bara att kapa fjädrar. Gott att den precis är godkänd med blanka papper, lär väl troligen bli mindre tjafs då därinne i hallen. De var ju iofs mest intresserade av att få köra en sväng och testa den. Hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...