Gäst JDW Postad 31 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 31 Augusti , 2009 Finns en snubbe som gjort ett "ReMo kit" till Solex som skall underlätta ojämna varvtal o problem vid branter. Har hans nummer på jobbet om nån e intresserad (Administrerar några SvK leasing vagnar till elbranchen), tro (dvs lät som) Skövdetrakten som han höll till o donade lite åt bl a SvK. Handlade på förekommen anledning lite band förra veckan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Hassefan is back Postad 31 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 31 Augusti , 2009 Att dom stannar i kraftigt uppförslut är för att pumpen inte orkar pumpa fram bränslet, det åthjälps med alt:1 går militärens körutbildning. alt:2 montera elpump som hjälper till.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst clas1113 Postad 31 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 31 Augusti , 2009 Jag har två alternativ på aut-lådor 1: Använda org lådan då Isuzumotorn har ett max Arbetsvarv på 5300rpm enl instr-boken. 2: montera en ZF-aut från en Volvo 940 tic. Utan vakumventil för modulationstryck. Vid bruk av org-lådan måste vakumventilen ersättas av en exenter styrd från gaspedalen. Som jag tidigare nämt så skall vagnen endast användas för lugna familjeutflykter med barnen samt lite radioexpeditioner i närområdet. Man skall betänka att vagnen är byggd för 17 stridsutrustade soldater med utrustning. Så det jag eftersträvar är en vagn med lugnare "temperament" Clas Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.