Gå till innehåll

dieselkonvertering bv206


Gäst clas1113

Rekommendera Poster

Finns en snubbe som gjort ett "ReMo kit" till Solex som skall underlätta ojämna varvtal o problem vid branter. Har hans nummer på jobbet om nån e intresserad (Administrerar några SvK leasing vagnar till elbranchen), tro (dvs lät som) Skövdetrakten som han höll till o donade lite åt bl a SvK. Handlade på förekommen anledning lite band förra veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Hassefan is back

Att dom stannar i kraftigt uppförslut är för att pumpen inte orkar pumpa fram bränslet, det åthjälps med

 

alt:1 går militärens körutbildning.

 

alt:2 montera elpump som hjälper till..

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst clas1113

Jag har två alternativ  på aut-lådor

1: Använda org lådan då Isuzumotorn har ett max Arbetsvarv på 5300rpm enl instr-boken.

2: montera en ZF-aut från en Volvo 940 tic. Utan vakumventil för modulationstryck.

Vid bruk av org-lådan måste vakumventilen ersättas av en exenter styrd från gaspedalen.

 

Som jag tidigare nämt så skall vagnen endast användas för lugna familjeutflykter med barnen samt lite radioexpeditioner i närområdet.

 

Man skall betänka att vagnen är byggd för 17 stridsutrustade soldater med utrustning.

Så det jag eftersträvar är en vagn med lugnare "temperament" PDT_Armataz_02_11.gif

Clas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...