Gå till innehåll

Borås Jeepklubb inbjuder till SoftTrail 2009, Borå


Gäst berntroger

Rekommendera Poster

Gäst Chrille
Lycka tillPDT_Armataz_02_03.gif Borås betyder stenjävel på latin........PDT_Armataz_02_10.gif

 

*hrm* rättning' date=' det betyder stenjävl[i']ar[/i]. Det skall alltså vara i pluralPDT_Armataz_02_25.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Rookien

Snygga bilder! Men det såg inte så värst "Soft trail" ut. Inget för min lilla C202, jag ägnade mig åt att köra fast i Kungälv istället med Kungälvs jeepklubb. Man kommer inte långt i djupa hjulspår utan diffspärrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Portalpalme

Det var super kul träff. fina bilder som vanligt robban specielt min bakPDT_Armataz_02_13.gif. Daniel låvade att han skulle köra ifrån mig i skogen med j20 jeepen men han ballade nog ur. För den såg väldigt parkerad ut under hela träffen. Så du får en ny upp till bevis på nästa körning. Tack och hej Palme

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst OBELIX

Vilka sköna bilder, härligt väder också! Men jag håller med Rookien, skulle aldrig släppa ut min valp i dom spåren. Om det var Soft-Trial- hur ser då era tuffare slingor ut?PDT_Armataz_02_20.gif

MVH//ROB
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst robban.f

Vilka sköna bilder' date=' härligt väder också! Men jag håller med Rookien, skulle aldrig släppa ut min valp i dom spåren. Om det var Soft-Trial- hur ser då era tuffare slingor ut?[img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_20.gif[/img]

MVH//ROB

 

Skall göra ett litet förtydligande:

Mina bilder är INTE från lätta "prova-på slingan" utan från frikörning på träffen.

Den lätta Softtrail-slingan skall kunna åkas med en standard 4x4, just för att prova på offroadåkning.

Har själv kört med en Jeep Grand Cherokee helt standard.

 

Eftersom jag gillar lite mer spektakulära bilder hängde jag på trettonbils-gänget och resultatet av den åkningen är just mina bilder PDT_Armataz_02_05.gif

 

Så bli inte avskräckta. Det finns körning för alla biltyper i Borås, dock kan man inte sticka under stolen med att det är mycket stenigt i Borås.

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst danneape

Ja e ju inte ett dugg avundsjuk,,, PDT_Armataz_02_06.gif

Men den som fastnade på i särklass flest bilder måste ju varit Rune alias Jeep,, PDT_Armataz_02_01.gif

i allafall utanför bilen, PDT_Armataz_02_44.gif

Å glad verkade han vara hela tiden åsså.

//Danne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Rookien

Vilka sköna bilder' date=' härligt väder också! Men jag håller med Rookien, skulle aldrig släppa ut min valp i dom spåren. Om det var Soft-Trial- hur ser då era tuffare slingor ut?[img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_20.gif[/img]

MVH//ROB

 

Skall göra ett litet förtydligande:

Mina bilder är INTE från lätta "prova-på slingan" utan från frikörning på träffen.

Den lätta Softtrail-slingan skall kunna åkas med en standard 4x4, just för att prova på offroadåkning.

Har själv kört med en Jeep Grand Cherokee helt standard.

 

Eftersom jag gillar lite mer spektakulära bilder hängde jag på trettonbils-gänget och resultatet av den åkningen är just mina bilder PDT_Armataz_02_05.gif

 

Så bli inte avskräckta. Det finns körning för alla biltyper i Borås, dock kan man inte sticka under stolen med att det är mycket stenigt i Borås.

 

 

Jag har kört i Borås en gång så jag förstod att det inte var "SoftTrail" banan, var bara lite ironisk. Men den gången jag var där var första gången jag körde terräng någonsin och då kom jag in på en för mig och bilen för svår bana, men efter att ha tagit mig därifrån körde vi på lite enklare vägar. Det fanns ju såklart flera C202or som körde den svårare vägen över stenbumlingar o.s.v. men jag är lite mer försiktig - vill inte köra sönder helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst danneape

Det är ingen som tittar snett på dig för du e försiktig,, PDT_Armataz_02_03.gif

huvudsaken är att man har skoj!

Hela arangemanget runt träffen är minst lika roligt med campingen och allt omkring

med likasinnade stollar,, PDT_Armataz_02_44.gif

//Danne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst monkysa

Får väl ursäkta min frånvaro :)

 

Räknade bilderna, och det blev en sådär precis 1000 stycken. fast kommer lägga ut dem både i "softtrialen" och "7H-cupen #1*", så det inte blir så rörigt, då det blev en del spring runt runt runt. Håller på med dem nu.

 

(* var det #1 i helgen? eller andra??)

 

Kolla portal.team.pro imorgon... Den som väntar på ngt gott, väntar altid föär länge, men dock inte förgäves :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst OBELIX

Okej, då är jag med- började fundera på om det är nåt i grundvattnet på västkusten som gör att ni inte är vid era sinnens fulla bruk!PDT_Armataz_02_08.gif Jag kollade filmen från tävlingen- LÄCKERT! Jag är väldigt försiktig (feg) när det gäller att åka ut i skogen- men jag tuffar till efterhand har jag märkt. Då jag även kommer att använda min Brand-Valp till att åka på veteranbilsträffar typ- Tunga rallyt och olika Volvoträffar tilsammans med min garagekompis så vill jag ju ha den hel och välskött. 

Så ett Soft-Trial skulle passa mej perfekt tänkte jag. Finns det inte nån liknande form av körning som kallas greenlining eller nåt?

 

MVH//ROB
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Kul att vi har proffs-fotografer bland de intresserade också, fina bilder Robban! För övrigt är de som önskar välkomna att göra en provtur med sin bil oavsett hur avancerad körning man vill göra. Ta kontakt med mig så anpassar vi körningen efter önskemål, inget som helst problem. Precis som i det mesta så är man inte så stöddig i början, men har man lutat åt lite olika håll några gånger så får man snart känsla för vad man själv och bilen går för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...