Gå till innehåll

Borås Jeepklubb inbjuder till SoftTrail 2009, Borå


Gäst berntroger

Rekommendera Poster

Gäst Bollebygdarn
Ja e ju inte ett dugg avundsjuk' date=',, [img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_06.gif[/img]

Men den som fastnade på i särklass flest bilder måste ju varit Rune alias Jeep,, PDT_Armataz_02_01.gif

i allafall utanför bilen, PDT_Armataz_02_44.gif

Å glad verkade han vara hela tiden åsså.

//Danne

Klart han är glad.......han kör ju TGB 13, och bra dessutom!!PDT_Armataz_02_02.gif

Kjell
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Okej' date=' då är jag med- började fundera på om det är nåt i grundvattnet på västkusten som gör att ni inte är vid era sinnens fulla bruk!Army 8 Jag kollade filmen från tävlingen- LÄCKERT! Jag är väldigt försiktig (feg) när det gäller att åka ut i skogen- men jag tuffar till efterhand har jag märkt. Då jag även kommer att använda min Brand-Valp till att åka på veteranbilsträffar typ- Tunga rallyt och olika Volvoträffar tilsammans med min garagekompis så vill jag ju ha den hel och välskött.

Så ett Soft-Trial skulle passa mej perfekt tänkte jag. Finns det inte nån liknande form av körning som kallas greenlining eller nåt?

 

MVH//ROB

[/quote']

Det är ju som sagt tävling, och bilarna är byggda med ordentliga heltäckande hasplåtar för att klara av att landas på. Ordentliga bälten och riktiga stolar.

Mitt nybygge är också utrustat så, och kommer köras på liknande sätt som i filmen, jag har däremot en pv-jeep också, och med den kör jag betydligt försiktigare. Man får helt enkelt anpassa terrängen efter bilen.

 

Greenlining/laining (eller hur det nu stavas) går väl ut på att köra på stigar/sämre vägar som finns utmärkta på en karta. Rätt vanligt i england om jag har förstått det rätt, i sverige vet jag inte huruvuda det är lagligt med tanke på terrängkörningslagar och annat jox.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...