Gå till innehåll

Snorkel Build


Gäst Teddan

Rekommendera Poster

Gäst Christian

Tack för idén Eile.

Skulle kunna ta röret via den gamla hålet där gamla luftfiltern anslutades bredvid kylaren. Där ifrån ut genom öppningen vid grillen och snett upp till hör för att placera under rutan.

snorkel.jpg

 

God idé' date=' men så ville jeg sætte den op langs A-stolpen og op i forrudehøjde. Sådan som her:

 

Jeg har kørt i vand så dybt at der blev mørkt i førerhuset med sådan en!PDT_Armataz_02_02.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Teddan

Funderar också på det men jag vill kunna öppna framrutan fortfarande.

Monterar jag den lite mer ut mott sidan så blir den mer utsatt tror jag i terrängen...

Kanske bättre att köra med en pre-filter istället också. Ska jag ha slängen som jag nämnde så blir det svårt att ha ett filter.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade inte min helt utdragen utan bara dragen i tunlen just framför kylarpacketet och i ovankant när jag åkte bensinare detta gav lagom frihöjd och rejält övertryck på landsväg. Nu går ena röret till intercollern där så insuget har hamnat på sämt tänkbara ställe flexslang böjd under motorn men det funkar bra på landsväg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...