Gäst Teddan Postad 15 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2009 Pratade med Mekanikern på Miloverstan i Visby i fredags. Det var han som fick ordning på Valpen innan min resa till Norge. Det slog mig att han hade byggt om till skivbroms för några år sedan. Han har Volvo 245 ok fram och Mazda 929 ok bak. Dem från Mazdan var från en som var bakhjulsdriven. För bromscylinder körde han med valpens original. Tankar och åsikter om det? Bättre eller sämre än Hasses idé med VW 80 tal? Hasse: Hur många krets blir det med den Mercedes huvudcylinder? Teddan2009-08-15 19:32:11 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Hassefan is back Postad 15 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2009 Det blir 2 krets, en fram och en bak Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Teddan Postad 17 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 17 Augusti , 2009 Har hittat en kille som har nya Niva skivor för 574kr styck inkl moms och frakt hem till dig! Jag tänkte beställa en uppsättning. Några fler? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst eile Postad 17 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 17 Augusti , 2009 en fram och en bak varför inte använda alla hålen och göra dubbel triangel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Teddan Postad 29 September , 2009 Rapport Share Postad 29 September , 2009 Vad tror ni om det här färdiga kitet för $560 (3900kr) http://www.teraflex.biz/products/rear-disc-brake-kit-jeep-late-model-bearing-pocket.html Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Teddan Postad 29 September , 2009 Rapport Share Postad 29 September , 2009 Några till http://www.quadratec.com/products/product_search.php?cn=Brake+Conversion+Kits&c=161 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
VonFries Postad 1 November , 2013 Rapport Share Postad 1 November , 2013 Liv i den här tråden igen?! Varit inne på Teddan's hemsida och sett att du är klar med dina skivbromsar - Lust att uppdatera vad din lösning blev? http://www.soost.com/valpen/Fotovalpen_2.0/Home.html Har själv införskaffat Samurai/ SJ413/ Jimny skivor och vet från andra inlägg att man behöver borra upp hålen i skivorna men tänkte istället svarva den nedre delen av "gängtapparna" så att det bara är att skicka på skivorna vid eventuellt byte. Nu till en fråga som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Då gängtapparna sitter som BERGET kommer jag värma loss de och är lite rädd att det påverkar hållfastheten... alltså; går det att köpa nya någonstans och i sådana fall var? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
VonFries Postad 4 November , 2013 Rapport Share Postad 4 November , 2013 Har varit i kontakt med Altyco och de har till Jeep men måten verkar inte riktigt stämma. Någon som vet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Beau Postad 4 November , 2013 Rapport Share Postad 4 November , 2013 Man kan göra så här, men det rekommenderas inte. Montera tillbaka hjulet på bilen, lossa hjulbultarna ett eller två varv. Sedan kör du några kilometer och var uppmärksam på när det börjar skaka som f@n! Då har pinnbultarna lossnat! Dra åt och kör hem. Detta hände mig en gång när jag glömt att dra åt hjulmuttrarna ordentligt. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
VonFries Postad 5 November , 2013 Rapport Share Postad 5 November , 2013 Tror kanske jag använder mig av en något mer traditionell metod! Men tack ändå! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.