Gäst FormerMazda Postad 7 April , 2010 Rapport Share Postad 7 April , 2010 Summerar mekonomens längder nedan: Spole: 40cm Cyl 1: 30cm Cyl 2: 30cm Cyl 3: 40cm Cyl 4: 40cm Cyl 5: 60cm Cyl 6: 70cm Och på fördelaren så är det enbart SAE-anslutningar, spole likaså, tändstiften är ju standard/M4. Så enligt biltemas kablar ska det vara typ 1 till stiften och typ 2 till spolen. Håller ni med? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst FormerMazda Postad 7 April , 2010 Rapport Share Postad 7 April , 2010 Ingen som har längder på tändkablarna? Lutar åt att bror får masa sig ner / gå promenad med barnen till terrängbilen och höfta fram måtten annars. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst monkysa Postad 8 April , 2010 Rapport Share Postad 8 April , 2010 Summerar mekonomens längder nedan: Spole: 40cm Cyl 1: 30cm Cyl 2: 30cm Cyl 3: 40cm Cyl 4: 40cm Cyl 5: 60cm Cyl 6: 70cm Och på fördelaren så är det enbart SAE-anslutningar' date=' spole likaså, tändstiften är ju standard/M4. Så enligt biltemas kablar ska det vara typ 1 till stiften och typ 2 till spolen. Håller ni med? [/quote'] tror det är lite väl kort me 30 cm til cyl 1 och 2... samt lite väl långt med 60 o 70 till cyl 5 å 6 .... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst FormerMazda Postad 8 April , 2010 Rapport Share Postad 8 April , 2010 Tror? Ut å mät då pöjk! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst FormerMazda Postad 8 April , 2010 Rapport Share Postad 8 April , 2010 Jehupp, igår skulle man ha köpt en massa till terrängbilen, men tändkablarna bestämde vi fick bli från mekonomen, swedol hade ingen slang alls som kunde passa ens lite på 57mm och grejer till kopplingsvajern behövde vi inte köpa. Och varför kommer ni märka snart.. Men lite underredsmassa, förgasarolja och en balja förtunning inför målning fick det bli iallafall! Mer prylar köps idag. Så snart börjar vi skruva! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Portalpalme Postad 8 April , 2010 Rapport Share Postad 8 April , 2010 Palme gillar detta kör hårt grabbar! Är det inte monkysas favorit burk ni köpt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst FormerMazda Postad 8 April , 2010 Rapport Share Postad 8 April , 2010 Monkysa skulle väl aldrig lägga nåt sånt på sin bil? Det är ju inte högblank 2k färg ju! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Bajon1 Postad 8 April , 2010 Rapport Share Postad 8 April , 2010 Ett litet tips från en som har använt ovanstående rostskyddsmassa på sin Tgb....... Värm upp massan så den blir mer lättflytande. Underlättar rejält om man gör det. Annars kan det va ett helvete att smeta på. Men när det väl e klart så sitter det utav bara fan och verkar skydda lika bra Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst fremar Postad 8 April , 2010 Rapport Share Postad 8 April , 2010 grejer till kopplingsvajern behövde vi inte köpa. Och varför kommer ni märka snart.. Slängde ni i en automatlåda lite snabbt o lätt? Inget verkar ju va förvånande när det gäller er. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Daniel.L Postad 8 April , 2010 Rapport Share Postad 8 April , 2010 dags att laga pedalen istället då måntro? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst FormerMazda Postad 9 April , 2010 Rapport Share Postad 9 April , 2010 Bajon1 - Tackar för det tipset! Det kommer vi absolut att gå på! fremar - En attematlåda skulle ju vara rena drömmen att ha! Men tyvärr hade vi ingen liggandes, så det får duga med manuell ett tag till.. Daniel.L - ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst FormerMazda Postad 9 April , 2010 Rapport Share Postad 9 April , 2010 Jo! Glömde ju nästan! Igår påbörjades "renoveringen"! Ni som renoverar på riktigt kan ju översätta våran "renovering" till hjärt och lung räddning! Hur som helst, den mesta tiden gick dock åt till att stapla all skit i garaget mer på höjden så att jag fick plats att åtminstone gå där. Och den behövde jag svetsa lite så, så då byggde jag mig ett provisoriskt svetsbås: Den skarpögde och med bra minne ser ju att det är inte satanshelvetesjävlaskit-svetsen som är med längre. Jag fick erbjudande att köpa denna med gas och tråd för 500kr. Ok då, jag slår väl till..: Och svetsa kunde den, lite smidigare än satanshelvetesjävlaskit-svetsen dessutom. Att svetsa en mutter på en bult med satanshelvetesjävlaskit-svetsen skulle nog aldrig gå. Men det gick med denna. Och just den här bultmuttern ska användas fram igenom sen. Här svetsad, slipad lite, och lite zink + svart. Ja, jag gillar att vara onödig! : Nåväl, kopplingsvajern ska ju bytas, och jag började med att släppa den vid växellådan för att dra ut den däråt. Det gick en bit, typ 40cm. Sen tvärstopp! Och för att montera loss vajerhöljer behövs en 27:a. Inget jag hade hemma. Så det sket sig! Blir nya försök i helgen.. FormerMazda2010-04-09 07:54:09 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Chrille Postad 9 April , 2010 Rapport Share Postad 9 April , 2010 Jag vill också leka!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst fremar Postad 9 April , 2010 Rapport Share Postad 9 April , 2010 Jag vill också leka!!!! Du får ju va hemma o leka med bilbanan istället. Eller ja' date=' dockor blir det väl för din del..[img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_11.gif[/img] Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Chrille Postad 9 April , 2010 Rapport Share Postad 9 April , 2010 Jag vill också leka!!!! Du får ju va hemma o leka med bilbanan istället. Eller ja' date=' dockor blir det väl för din del..[img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_11.gif[/img] ääääh, skillnaden är att jag får ha terrängbilen ifred Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst fremar Postad 9 April , 2010 Rapport Share Postad 9 April , 2010 Klart du inte får ha bilen ifred.. Du måste ju lära tjejerna att köra.. O när dom väl har satt sig i bilen så kan du glömma att du kommer nära den igen. Men okej, det är ju några år dit. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst FormerMazda Postad 6 Maj , 2010 Rapport Share Postad 6 Maj , 2010 Som jäkligt liten kort update kan jag säga att bror kom ner en sväng igår och skulle fixa kopplingsvajern! Det var tanken, resultatet blev: var köper man ny/beg. vajer med hölje? Eller kan man köpa höljen lösa? En utveckling av detta gör min bror när han slutat sjåpa sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Chrille Postad 6 Maj , 2010 Rapport Share Postad 6 Maj , 2010 Som sagt så skulle kopplingsvajern fixas på finbilen. Väl nere hos bror så satt han och putsade på sin gräsklippare... igen... Nåja, jag vände raskt på klacken för här skulle det ju ordnas koppling på finbilen! Dock så gick den nya vajern i en liten bit bara för att sedan ta tvärstopp. Jag provade en gammal beprövad metod, tryckluft! Meen det hjälpte föga. Bort med det dumma höljet, fyll med medlet som man inte ska putsa baklysen med och vänta. Nu hade till och med bror vågat sig ut för lite krigföring mot höljet. Så fort nått brandfarligt skall användas kommer han har jag märkt. Men inte faan hjälpte det. Jag kände dock hur gummiskyddet expanderade i handen när vi blåste och detta skulle ju undersökas. Man kan sammafatta det hela med ett känt citat från dynamitharry, vilken jävla smäll Skiten döförklarades och förpassades till soporna i bästa Sverker manér. -ska det behöva vara så här, ska det vara så, svara mig, va? *klonk* Och precis innan jag skulle hem och tjura så skulle bror visa nått han kommit på. Man kan smälta stora mängder frigolit i lite förtunning, då blir det alldeles tjockt så vi var tvungna att "gjuta" lite för det stelnar och blir hårt efteråt. Det blev rätt mycket över av den trögflytande massan, så kan vu ju inte ha det!? Nä precis. Summa, summarum. Nån som har en kopplingsvajer att sälja? /Chrille & bror Chrille2010-05-06 14:02:20 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst FormerMazda Postad 7 Maj , 2010 Rapport Share Postad 7 Maj , 2010 Vad säger terrängbils expertpanel om runt 800kr för en ny kopplingsvajer? Är det ett bra eller dåligt pris? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst TgbEa Postad 7 Maj , 2010 Rapport Share Postad 7 Maj , 2010 Har för mig att jag läst något om att köpa på (var det swedol ?) nya prylar och bygga själv för 300 kr. ??? Någon som har bättre minne än mig var/vilken tråd ? PK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Chrille Postad 7 Maj , 2010 Rapport Share Postad 7 Maj , 2010 Har för mig att jag läst något om att köpa på (var det swedol ?) nya prylar och bygga själv för 300 kr. ???Någon som har bättre minne än mig var/vilken tråd ? PK För att göra en lång historia kort' date=' det är det vi försökt med men eftersom höljet var kass oxå går inte det. [img']smileys/PDT_Armataz_02_06.gif[/img] Chrille2010-05-07 09:15:48 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Jeep Postad 7 Maj , 2010 Rapport Share Postad 7 Maj , 2010 Vad säger terrängbils expertpanel om runt 800kr för en ny kopplingsvajer? Är det ett bra eller dåligt pris? Det är ett bra pris om det är en orginal kopplingsvajer - Köp. Mvh Rune M Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst ErikC304 Postad 7 Maj , 2010 Rapport Share Postad 7 Maj , 2010 Håller med Rune. Det var ungefär det jag betalade för min för tre år sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Chrille Postad 7 Maj , 2010 Rapport Share Postad 7 Maj , 2010 Jehupp, vajrar finns men det får inte Svensson köpa, de har FMV tingat. Säljspärr mao Men tur som en tok så fick jag tag i den sista som en Milo-verkstad hade liggandes så den skickas efter helgen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst heltom Postad 7 Maj , 2010 Rapport Share Postad 7 Maj , 2010 Hej, Vet inte vad som gick åt ...... med bröderna smurfs kopplingswirebygge, men gissar att det blev stopp inne i höljet av någon anledning och därmed omöjligt att stoppa in ny wire. Annars funkar det med hembyggd wire, jag lovar. Min hembyggda wire har funkat ett antal månader och visar inga tecken på att ge upp. Men, om en ny finns att köpa är det enklast, men om annars bygger man en på egen hand. Jag måste nog fixa de där bilderna på bygget så att alla kan se. /Thomas Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.