Andreas.E Postad 5 Januari , 2014 Rapport Share Postad 5 Januari , 2014 All done! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ErikL Postad 11 Januari , 2014 Rapport Share Postad 11 Januari , 2014 Can anyone recover the lost images in this thread? Did the CTIS actually work? Which rotary unit has been used? Thaaanx .martin Allt fungerar fortfarande, har inte ändrat eller bytt några delar eller tätningar. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
huricane4 Postad 12 Januari , 2014 Rapport Share Postad 12 Januari , 2014 Snyggt! Här är bilder på mitt system http://comancheclub.com/topic/35156-too-high-to-get-it-right-portal-comanche/page-5?do=findComment&comment=420754 Men din kontrollpanel såg ju rätt mkt bättre ut..... Hur kan du ställa alla hjulen inviduellt med bara 5 ventiler? Jag ställer ju bara fram och bakaxel och har då en ventil som fyller på och en som släpper ut till varje axel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ErikL Postad 12 Januari , 2014 Rapport Share Postad 12 Januari , 2014 Snyggt! Här är bilder på mitt system http://comancheclub.com/topic/35156-too-high-to-get-it-right-portal-comanche/page-5?do=findComment&comment=420754 Men din kontrollpanel såg ju rätt mkt bättre ut..... Hur kan du ställa alla hjulen inviduellt med bara 5 ventiler? Jag ställer ju bara fram och bakaxel och har då en ventil som fyller på och en som släpper ut till varje axel. Jag har 6 ventiler, en sitter under till vänster på bilden Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
huricane4 Postad 13 Januari , 2014 Rapport Share Postad 13 Januari , 2014 Jag har 6 ventiler, en sitter under till vänster på bilden Ok då förstår jag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AgustThor Postad 20 Maj , 2014 Rapport Share Postad 20 Maj , 2014 Hello Erik L. Hope you are still here on this forum. I'm rebuilding my Volvo C303 axles to fit a diesel Land cruiser 100. My biggest concern was to allow some flex in the shafts end against the portal house, to compensate for flex in the shafts end. And that is exactly what you have done. Nice solution. But I like to ask the following small details. - diameter of hole in shafts end - and how deep. 8x20mm ?? - the connecting pipe, did you make it yourselv ?? Would you be so kind to share with us the dimensions of it, incl. the groove size for o ring etc. - what size of o rings are you using ? - size of banjo bolt your are using ? My idea was to drill a whole 8 x 20mm in the shafts end. Then I have found a plug for 20mm that can be drilled also 8mm thru the center, The hole in the portal house would be made larger, for this 20mm plug, Then the outhermost part of the plug would be threaded for the airfittings. In between the shafts end and the inner part of the plug against the airfittings, my plan was to put copper pipe (soft material to avoid damaging steel parts) each end with 2 o-rings in a roomy groove preferably viton material if available. Finally, where in Sweden do you get the Gamozzi fittings, do you have a link.? Hilsen fra Island Agust Thor. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bertil Postad 27 Maj , 2014 Rapport Share Postad 27 Maj , 2014 Har själv lyckats borra mina axlar, men inte kommit längre . 4 mm hål. Ett jädrans jobb. Man fick borra försiktigt (och rakt) så att inte borren gick av. Ska väl ta resten nån gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.