Gå till innehåll

Sivilisering av TGB 11


Gäst Tor-Arne

Rekommendera Poster

Gäst Tor-Arne

Det stemmer, men den fargen er det mer grønt i. Det er mulig at det er den fargen forsvaret bruker nå.

Min ble målt med fargetemp. måler fra en av forsvarets T-shirts i Ã¸rkencamoen

som ble brukt tidligere. Altså mere beige.

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med risk för att bli tjatig- men den där färgen är faktiskt så jä**a snygg!

 

Då jag inte har samma fashination för "gröna" fordon som 99% av alla er andra här på forumet så ser jag den färgen som en möjlighet att få vara med er när det är någon militärträff utan att känna totalt lost in späjs! Sen syns ju inte leran på samma sätt som en på en röd bil! Och kombinationen ler/sand/gyttjefärg och svart sitter som en fläskläpp.

 

Så när jag någon gång i framtiden ska utöka fordonsparken med nåt svenskt allhjulsdrivet så blir den lackad på det sättet!

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Gäst Tor-Arne

Nå begynner bilen virkelig å ta form.

Tok av tromlene og sjekket innmaten. Den så overraskende

bra ut. Tenkte tromlene trengte en overhaling men det får bli

med litt farge i år. Litt mere grundig arbeid får vente til våren.

Maskeringavtromler.jpg

Ilakkrommet.jpg

Trommel.jpg

Med nye dekk og overhalte felger, ser det enda bedre ut. Dekkene

har dim 295/75-16 med PIGG.

Nyedekk.jpg

I morgen og fredag har jeg hjelp i"sjappa" så da blir det noen timer

mekking på dagen. Målet er å få på nye lister, dørene og vinduene

foran. Tipper det blir endel fikling før det er på plass.

Nå begynner det ihvertfall å ligne på en TGB igjen.

TGBninydrakt.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Tor-Arne
NICE PDT_Armataz_02_02.gif

Spørsmål 1:Er det orginale felger ?

Spørsmål 2:Plata på frontfanger er til vinsj ?

 

Lurte speedy

 

Jepp 1. Originale felger som er sandblåste og pulverlakkerte hos Oppems Pulverlakk i Ås.

Jepp 2. Plata er tilpasset en Superwinch. Vi får se hva det blir til. Den egner seg også godt som

sete nr. 8 PDT_Armataz_02_11.gif (Svigermorsete)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Tor-Arne

Takker, Takker.

 

Nå er det snart klart for kjøretur PDT_Armataz_02_11.gifPDT_Armataz_02_11.gifPDT_Armataz_02_11.gif.

 

Nye sotede, laminerte vinduer er bestilt til sidedørene og bakdøren. Skal være klare om en uke.

Nedre del av bakdøren er sandblåst og pulverlakkert..........og ikke minst, montert.

Så da har jeg en uke på meg til å utføre følgende :

 

1. Montere gummilister i alle døråpninger. (Montert)

2. Male Fremdører. (Ferdig)

3. Montere 24V Elektrisk vifte. (16" Kenlowe fan er innkjøptPDT_Armataz_02_03.gif) (Utsatt til våren)

4. Montere nye fjærer foran (Nye er innkjøpt fra Tatanka) (Montert)

5. Montere framdører. (Ferdig)

6. Montere nye støtdempere foran. (Nye er innkjøpt fra Tatanka) (Montert)

7. Male rammen på førervinduet. (Utsatt til Våren)

8. Montere vinduer foran. (Montert)

9. Montere Sidedører. ( Montert )

10. Lufte bremser en gang til.

11. Bytte alle oljer.

12. Fuge alle karosseriskjøter. (Feeeerdig....Jiippi)

13. Jippiii......ut og kjøre. (Utsatt inntil videre PDT_Armataz_02_08.gif)

14. Det dukker sikkert opp noe mer PDT_Armataz_02_13.gif(Helt riktig)

15. Ditto

 

Phu....PDT_Armataz_02_10.gif...det skal holde hardt på en uke, men ut på veien skal den.

11/12-09 Jeg må bare innrømme at dette rakk jeg ikke. Jul er neste frist.

13/01-10 Ok, jeg rakk ikke å bli ferdig til jul heller. Ny frist.........snart.

 

 

 
Tor-Arne2010-01-28 00:04:20
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Tor-Arne

Tenkte jeg skulle skifte fjærer og støtdempere i går. Det ble nok en bekreftelse på at ting tar tre ganger så lang tid som planlagt. Måtte først snekre noen skikkelige "klosser" til bukkene, da bilen er litt høyere enn hva slike bukker er laget for. Der røyk jeg på et par timer ekstra. Så skulle spiralfjæra ut. Det ble en del fikling før jeg fant ut at fjæra var skrudd fast i toppen.

 

Idag håper jeg å få løs den ene bladfjæra. Skal bli spennende å se hvordan det går.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Detta är en fantastisk renoveringstråd!!!

Skall bli riktigt, riktigt kul att se den klar, men fram till det, så glädjer jag mig till flera bilder och beskrivningar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Tor-Arne

Gårsdagen, som jeg skulle bruke til å skifte fjærer og dempere, ihvertfall en fjær, gikk med til mye annet. På grunn av alt regnet de siste dagene måtte vi forte oss å få inn Willysen før den krympet helt bort.

Willys.jpg

 

Når jeg så skulle jekke opp bilen på bukker, måtte jeg først snekre noen paller. Bilen er jo så inni he... høy, så ingen av bukkene kunne brukes direkte.

Bukker1.jpg

Bukker3.jpg

Har dere hørt uttrykket å bruke belte og bukseseler ?? Jeg har utvidet det uttrykket. Av frykt for å få bilen i hodet når jeg holder på alene, står bilen på fem bukker PDT_Armataz_02_10.gifPDT_Armataz_02_10.gifPDT_Armataz_02_10.gif

Bukker2.jpg

 

Her har vi en ny type pølsegrill. Kan fores rett fra tanken på bilen (ehh......nesten).

Flammekaster.jpg

 

Her er bakdøren, ihvertfall deler av den, pulverlakkert. Tror den forblir svart inntil videre.

Baksiden.jpg

 

I morgen kveld blir det en ny økt i garasjen.

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PDT_Armataz_02_40.gifPDT_Armataz_02_40.gif .......eh egentlig ikke. Har bare et desperat behov for å få bilen på veien. Det klør etter å kjøre. Jeg har jo tross alt bare en (TGB) PDT_Armataz_02_20.gif

 

Ja du har jo pusset opp mens vi andre har kjørt PDT_Armataz_02_21.gif Jeg klør etter å få pussa opp' date=' er ikke like lett å gjøre det nå det er høysesong for kjøring [img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_43.gif[/img]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Tor-Arne

Så var det på'n igjen. Stå på til en stuper, må være mottoet. Neida, det er faktisk ganske morro. Til å være mitt første bilprosjekt noen gang, begynner jeg så smått å lære. Idag skulle i hvertfall en fjær til pers.

 

Fy f%¤%##¤"& for et slit. Ikke som Mecanoen fra guttedagene, dette. Det satt noe inni he.... og fjærene er et voksent løft. Men av skal de.

 

De nye fjærene har ligget og "modnet" noen dager, godt innsauset i spesialfett. Så nå er de gjennomtrukket med skikkelig seig guffe som vil holde i flere år.

Ferdigsmurt.jpg

 

Som nevnt så er det forholdsvis tunge deler. Etter mye bannskap, hydreulisk presse, slegghammer og mere bannskap fikk vi omsider fjæra av.

Fjaerav.jpg

Bolten som holder bladene sammen på midten var rustet tvers av.

 

Vel i siget ofret jeg støtdemperen også. Å få av den var bare en drøm. En liten dusj WD40 og det løsnet lett som bare det.

 

Så skulle dævelskapen på. Det ble nok en hard tørn. Den nye fjæra er mye "strammere" i fisken og derfor litt kortere enn den gamle. Nok en gang måtte det brukes store musklerPDT_Armataz_02_03.gif, presse og slepestropp for å dra det hele på plass. Støtdemperen derimot, bare smatt på.

Fjaer1.jpg

Da gjenstod det bare spiralfjæra. Og vips så var det ferdig. Unnagjort på tre timer.

Demperferdig.jpg

Ikke så dårlig for en "avdanket" datanerd.

 

Nå må jeg ha en dags pause og to runder til kiropraktor, før den venstre siden skal til pers PDT_Armataz_02_10.gif.

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Tor-Arne

I dag røyk den andre fjæra og støtdemperen ut. Det gikk jammen enklere i runde to. Unna på 90 minutter.

Ny pers PDT_Armataz_02_05.gif. Det aller beste er at det kan se ut som om bilen har sluttet å lute mot den ene siden. Foreløpig

står bilen med bukker under akslingene, så den endelige dommen kommer etter litt kjøring.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Tor-Arne

Ja.....det kan jeg love PDT_Armataz_02_06.gif. I forrige uke gikk jeg ned for full telling. Om det var bacon feber eller salmonella er uvisst. Noe(mye) dritt var(ble) det uansett. Lå strøken i to dager. Var på jobb igjen på lørdag og da røyk fa¤#"% meg ryggen. Så i stedet for å mekke den siste uken, har jeg dyttet kroppen full av alle mulige kjemikalier for å komme fortest mulig på beina og tilbake til min kjære TGB, som jeg etterhvert er blitt avhengig av å mekke på.

Sa noen ferie PDT_Armataz_02_13.gif.

 

Et par dager til så er det tilbake i garasjen PDT_Armataz_02_34.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...