Gå till innehåll

Stulen TGB 1314!


Gäst danen

Rekommendera Poster

Hej allihopa!

 

tgb1314-080806.jpg

 

Min TGB 1314 har stulits! (Dessutom fick jag veta att den var stulen på min förelsedag...) PDT_Armataz_02_20.gif

 

Fordonet stog parkerat hos min bilverkstad i Täby kyrkby (Norr om Stockholm).

Den stals någon gång mellan lördag 15 augusti & måndag 17 augusti!

 

Varför ska man stjäla en sån? Skojköra i skogen? Råna en värdecentral?

Registreringnummer & militärt registreringnummer syns på bilden.

 

Jag är för tillfället terrängbilslös! Var är min kära Volvo?? PDT_Armataz_02_21.gif

Jag är givetvis väldigt tacksam för alla tips!

 

PM:a mig eller ring polisen på 11414!

 

MVH.

/Danne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Danne!

FYF*N! Hemskt ledsen för dig. Jag har sett den flera gånger när jag har varit på väg till Larsa här på forumet. Ska så klart hålla utkik för nu vet jag vem som äger den!

/Teddan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Mr_Smurf

Troligast stulen för axlarna eller för export. Dom är värda fina pengar nere i Europa.

Det var väl en våg för något år sedan med 11:or och 13 bilar som försvann i södra Sverige och dök upp i Tyskland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart vi allihopa håller ögon och öron öppna!

 

Fan, jag lider med dej. Det får en att tänka på vad man själv har gjort för "stöldförsvårande" åtgärder. 

 

MVH//ROB
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att dem har gjort en del markarbete där. Om jag inte minns fel så stod den längst vägen ett tag? Sen under den senaste veckan stod den in till huset. Har du flyttat på den eller dem som har jobbat där? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det er jo ingen liten bil og en biltype ikke alle har, så mann kjører ikke mil på mil med en slik etter veien. Faren for at noe ser deg er ganske stor vil jeg si...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad gjorde den vid verkstaden? gick den att köra.... isf kanske vi skulle ta en tur i skogarna runt om här och kolla om det var några som tog en nöjestur bara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Surt som f*n!!!

Det har hänt mig en gång för många år sedan, och då nere i Göteborg och en gammal valp (ifs ny renoverad). Men efter att ha kliat mig i huvudet en halv dag, och skrivit anmälan så cyklade jag förbi den på eftermiddagen 200meter från huset men inne i skogen.

 

Tog en liten stund att fixa den, var lite sönderkörd!! Men det viktigaste var att få den tillbaka!

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var den körbar så är det nog risk att några ville återuppleva lite lumparminnen... den stod väldigt synligt och det är en hel del folk i rörelse där på nätterna.... och är det så så står den nog någonstans i närheten som sagt... men jag ska kika runt lite jag med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

ja fy fan jag skulle vara tokig om någon stal min valp, har haft några försök men utan bränslepumpen kom de inte långt, mest en massa krongel med att få till elen igen då de slitit ner alla kablar under instrumenpanelen,

Skall hålla ögona öppna och lägga ut länkar hit på andra forum.

 

ratt krycka är nog ett bra alternativ utan att försöra original locken för dem som vill ha det.

Klart vill de ha den så hjälper väl inget de lastar på en trailer täcker den så är den borta PDT_Armataz_02_21.gif

 

Ja jag LIDER verkligen med dej hoppas ineligt att den kommer till rätta inte allt för förstörd PDT_Armataz_02_30.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst christer_tgb

Kan bara hålla med, vet hur det skulle kännas om min bil helt plötsligt är borta.

 

 

 

Jag håller koll jag med, och informerar mina kompisar med förståelse och intresse av tgb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grrr... trist... man borde ha en färgbytta under där en liten propp åker ut så blir det ett bra spår att följa... snöre på kardanen till proppen... eller så tejpar man en handgranat på avgasröret och drar sprinten så händer det saker efter att den startats....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack alla för hjälpen!

 

Kul att larsa & teddan hade sett den, den har ju visserligen stått där ganska länge å andra sidan.

 

Det började med att den var på verkstan för motorrenovering (2-3 spruckna kolvar), sen var växellådan & fördelningslådan dåliga. Så båda lådorna byttes.

 

Nu var det bara något litet elfel kvar att fixa.. (Inkoppling/urkoppling av framhjulsdrift.)

Så bilen var ju i princip klar, och skulle hämtas av mig om någon vecka..

Det så blev det ju tydligen inte. PDT_Armataz_02_06.gif

 

Nå. Det blir vad det blir med denna historia.

Kanske den står övergiven i en skog någonstans i närheten?

 

/Danne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får hoppas den står någonstans i närheten. Vad säger Polisen och verkstaden?

Finns inte det en bensinstation bredvid? Kanske nån övervakningskamera där som har spelat in händelsen?

Jag har länkat till denna tråden på Wild Wäsbys forum också.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för forumlänken!

Polisen säger inte så mycket, och verkstan lovar att den var låst & allt sånt..

Det känns ju inte som om polisen kommer att göra så värst mycket åt saken tyvärr, men jag vet inte.

Jo, det finns ju två bensionstationer ganska nära, preem & statoil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har oxå sett den ett par gånger där den stod i Täby. Mycket tråkigt att sådant förekommer, hoppas verkligen den kommer tillrätta igen!

 

Får ju tankarna ostört in på stöldskydd, det kan ju inte vara den svåraste bilen att stjäla, och som sagt, axlarna är ju eftertraktade. Kanske dax att tjacka in sig på en kätting av den grövre sorten och ett rejält hänglås så man får ha sin bil ifred...

 

/Thommy

 

/Thommy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PDT_Armataz_02_06.gif

Jag åker förbi den varje dag när jag åker till jobbet och hem (bor i vallentuna och jobbar i täby) , och trånar efter den. Jag vill oxå ha en sådan.

 

Nu är jag på semester och vad får man se, STÖLD!!! Hoppas att du eller någon hittar den.

 

/Tommie
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, ja. Det var (är?) en väldigt trevlig bil faktiskt..

 

Hittas eller hittas inte kan man ju undra.

Tre veckor kvar tills jag får ut försäkringspengar för den iaf..

Fast jag väntar med att planera nya inköpt ett tag, vill ju inte ge upp hoppet riktigt ännu.

 

/Danne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...