Gå till innehåll

Diesel i fotogen värmare ?


Gäst H.Hansen

Rekommendera Poster

  • 3 weeks later...
Gäst H.Hansen

H Hansen hur går det med värmaren funker det bra

Kan säga att diesel i stormlycktor funkar fin fint

 

diesel_027.JPG

En bild på utomhus belysningen på ballen

 

Mvh Arnberg

 

Jo det har varit lite blandad' date=' med hur den har brunnit, de första 5 dygnen var det inga problem alls, men sedan bytte jag strumpa "veken" i värmaren

(den var nästan slut då jag började elda så det har inte tagit något extra på strumpan att elda med diesel) Men efter det började den brinna sämre, nu är jag inte 100% säker på att jag fick tag i rätt strumpa, men då den nya var lite tjockare, verkar det som om plåtringen som går ner i tanken vart för tät mot strumpan och hylsan den går runt. den sitter där för att förhindra att det skall ta eld i själva tanken, men nu verkade den påverka hur dieseln sögs upp av strumpan och detta resulterade i att det brann väldigt fint en timme eller så efter den fått stå och dra till sej diesel, för att sedan sakta slockna [img']smileys/PDT_Armataz_02_12.gif[/img]

Nu hjälpte det inte att köra den på fotogen heller

Jag skall ta och sätta tillbaka den gamla strumpan för att kolla om det blir ok igen.

Får återkomma med hur det blir då

MVH Hasse Hansen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en likadan lampa, fast en billig kinaversion och den går fint på diesel. Lampan är så billig att det är bättre att köpa ny än att byta strumpa...

 

Edit: nu fattar jag att du pratar om värmaren... så dum jag känner mig nu då.

Laz2010-01-03 22:08:41

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sy fast några tygbitar på den gamla veken (som förlängning på den ände som går ner i tanken) så behöver du inte vara orolig för att veken brinner "torrt". 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...