Gå till innehåll

Kanon efter valp


Gäst Erik86

Rekommendera Poster

Vilken hjulstorlek är det på pv-pjäsen? Funderade på om man i brist på original kunde använda sådana där smala nödreservhjul som en del bilar har, borde se ganska trovärdigt ut. De finns ju i olika diametrar men kanske inte tillräckligt stora.

Vi är nog många som haft funderingar på lämplig pjäs att dra efter t ex valp, men liksom aldrig kommit till skott...PDT_Armataz_02_25.gif

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3' date='5x19 1,4bar   [img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_29.gif[/img] håller på att scanna in bilderna för ett bygge

 

Då borde man kunna avnända reservhjul från xc90 det finns en modell som är 18" så borde inte synas för stor skillnad. sen får man väl försöka bygga om fälgarna så dom ser rätt ut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Ambitiöst. jag smällde ihop en gammal bakaxel med hjul, två längder PVC avloppsrör, En bit överbliven golvspånskiva, byggregel och kulhandske och målade grön med överbliven oljefärg.

Blev riktigt schysst att hänga bakom valpen, men någon riktig replika var det ju inte...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag struntar i en som kan avfyra något får nog bli en attrapp ist farbror blå blir nog tillräckligt glad ändå om man blir stoppad. Det får nog bli en pvpj1110 att hänga bakom ska man bara få lite tid att bygga en också

 

Om jag läst rätt uppfyller en Pvpj1110 reglerna för efterfordon

"Ett efterfordon är ett redskap eller annat som inte är en släpvagn eller ett terrängsläp men som är kopplat till en bil, en traktor, ett motorredskap eller terrängmotorfordon. Ett efterfordon är inte avsett för att frakta gods. "

"Efterfordonet får dras i högst 30 km/timmen. "

 

Jag antar att mynningen måste markeras som utskjutande last, men annars skall det vara ok bara du håller hastigheten.

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...