Gå till innehåll

Ny behörighet


Gäst SBAT

Rekommendera Poster

Grattis!

 

Själv har jag CE-uppkörningen kvar....blir nog den första 19-åringen i orten som får leka med dom stora grabbarna PDT_Armataz_02_03.gif

Lycka till..   Hoppas du får en lika lätt uppkörning som jag.

Examinatorns fru ringde precis när vi skulle göra manöverprovet med släpen, det var tydligen

dags att åka till BB. Han skrev under våra papper, slängde dom till oss och försvann som en avlöning.

Kvar stod vi, ganska snopna, men vi var ju godkända.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Gäst marcus!

Så, nu har man kört upp också. Tyvärr får jag inte köra med dom tunga grabbarna än.

 

Fick en lärling som skulle pröva mig. Redan när jag hörde att en lärling skulle gå igenom alla prov och att en kille innan mig blev kuggad för han körde 80km/h på 70km/h-väg en stund, att han klarade allt annat bra spelade ingen roll...

 

Funken sket sig totalt, och det visste jag nästan att det skulle göra.

Backningen en sk "terminalbackning" gick grymt bra, uppskattad tid ca 2-2/½ min. Bästa backningen jag satt, och extra kul när det är på uppkörningen.

Dags för körning i trafik, magkänslan när man kört klart säger att det gick bra.

 

Han säger tyvärr kan jag inte godkänna dig och så säger han varför. Han tycker jag tar upp för stor plats i några rondeller, visst, jag tar ut kurvan lite mer så släpets bakre däck kommer lite ifrån kanten i rondellen.

 

Han tycker också jag har en dålig planering. Och det var en jävla gång när jag tog fel på en bil i en rondell, fick bromsa lite extra och börja om på 2an eller 3an låg.

 

Sen hade han tydlingen fått använda dubbelkommandot men inget jag kände av??????

 

aja det är bara köra om och lyckas då PDT_Armataz_02_30.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst fremar

Det va ju lite tråkigt.

O själv kan jag tycka att det är bättre att ligga en bit från kanten i rondellen än

att sistaaxeln är o klättrar på kantstenen.

Jag kommer mycket väl ihåg vad killen jag körde upp för när jag tog C-kortet sa.

-Du klara detta riktigt bra, men tro för fan inte att du är chaufför bara för du har körkort, men med lite erfarenhet blir du.

Tänkvärda ord.

 

Men som du sa, det är bara att köra upp en gång till.

 

Lycka till nästa gång.

 

//MARTIN
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å fan, trist! Jävla konstigt med rondellen, är väl bättre att ta lite större sväng än att gena för mycket. Så länge man inte är ute och klättrar på nästa kant då förstås ;)

 

Bättre lycka nästa gång! Är ju ändå den svåraste behörigheten du kör upp för. Du fixar det nästa gång!

 

 

 

mvh

 

Calle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst pv-jeep

Konstigt det att du inte får ta plats i en rondell. Dom sa till mig på körskolan då jag tog kk att : Du är lång och stor så du tar plats . Lycka till nästa gång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst marcus!

Tack PDT_Armataz_02_05.gif

Han sa i stil med att jag inte behövde ta sån plats, för då kommer inte dom i högerfilen (låg i innerfil just då) förbi + att jag inte ser dom i min högra backspegel.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja, i en 2 filig är det kanske inte super att ta jättemassa plats. Men han var väl onödigt hård ändå tycker jag. Vilken funk fick du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...