Gå till innehåll

Möllerödsdagarna 2010


Gäst fremar

Rekommendera Poster

Hur blir det med organisationen av utställningen detta året?

Förra året var ju en total katastrof.

Fråga dom som är ansvariga. Jag har bara fått reda på att datumet är spikat.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma som vanligt... (om inte ännu värre i år)

Hört rykten att många kommer bojkotta det i år...

 

Ja när arrangörerna inte vill samarbeta med utställarna så blir det ju som det blir.

 

Som muséet resonerar så är det deras fordon som drar besökare (tror dom).

 

Övriga utställare är inte så viktigt....ner med dom långt åt helvete på fältet dit ingen orkar gå...blir jättebra PDT_Armataz_02_13.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är sorgligt, känns som vissa inte är lika välkomna som andra där.

Men det vore kanske idé att prata med dom ansvariga innan dom kommer

för långt i sin planering.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör ingen nytta att snacka med dom när dom inte vill lyssna.

Inte långt från att det blev fullt slagsmål vid mötet efter 2009 års möllerödsdagar.

Man inser ju att dom inte bryr sig när dom t o m började mötet innan alla deltagande hade kommit dit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Mikael S

Ja... Detta året kommer nog bli en liten väckar klocka hoppas jag... Om nu alla jag har hört ryktas inte åker dit... då blir det MYCKET tomt på fältet.... och i skogen.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Tråkigt att det spårar ur och inte ens diskutioner kan lösa saker som deltagarna är missnöjda med,

Annars har det ju sett ut som en väldigt trevlig tillställning.

En sådan där händelse som man funderat på att ta civilbilen och åka ner på enbart för att vara åskådare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Mikael säger så kan det bli tomt i skogen från amerikanskt WW2-håll. Det finns andra evenemang den helgen både i Sverige och Europa och det finns ju inget krav att deltaga bara för att man som jag sysslar med militärt och gammalt. Lite tråkigt att det nog blir glest i år, för publik som hoppas på en ännu större träff. Det har ju bara ökat för varje år.

 

Men, efter att ha varit med i planeringen och förberedelserna innan, och sen utvärderingen efter träffen 2009, och den inställning som museets representanter hade, så kommer jag inte att lägga någon energi på Mölleröd, varken i arbetet med den eller ens som över-dagen-deltagare.

 

Jag avser inte BOJKOTTA Mölleröd, jag provar bara annat i år. Mölleröd står och faller inte med vår WW2-grupp. Men det är ju synd att den största militärträffen här nere skall gå i stå.

7092010-01-15 13:23:24

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Hassefan is back

Finns andra alternativ som vi talade löst om förra året, men det kräver ett möte mellan oss utställare.....vilket vi kommer att försöka få till inom kort,

 

Terräng bilens vänner kommer inte att köra tid som förening utan enskilda medlemmar gör som dom vill
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Larsson 5406

Hej!

 

Vad hände på Möllerödsdagarna som vållar sådan känslor angående närvaron och utställandet, eftersom det blir en tråd av det.

 

Blev utställarna, läs militärreenaktmentgrupperna, dåligt behandlade av arrangörerna?

 

Tomas L

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Hassefan is back

Orginasionen har ingen struktur.

 

Museet har ingen erfarenhet av dylika evenemang.

 

Museet "tror o tycker" att deras fordon drar folk.

 

Museet sätter dit o tar bort sanitets vagnen när dom är på fältet, att sen vissa kommer på torsdag kväll o stannar till söndag eftermiddag skiter dom i... .. .och dom visste mycket väl om att folk kommer tidigare och kör hem senare.

 

När vi kom dit så visste ingen om var eller hur det skulle vara på fältet.... i min värld så är allt sådant klart minst 1 vecka innan OCH där finns personal som tar emot o visar utställar mm var och inom vilket område dom kan verka.

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns andra alternativ som vi talade löst om förra året' date=' men det kräver ett möte mellan oss utställare.....vilket vi kommer att försöka få till inom kort,

 
[/quote']

Blir det något möte så kan det vara idé att lägga ut tid och plats här så alla intresserade kan delta.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orginasionen har ingen struktur.

 

Museet har ingen erfarenhet av dylika evenemang.

 

Museet "tror o tycker" att deras fordon drar folk.

 

Museet sätter dit o tar bort sanitets vagnen när dom är på fältet' date=' att sen vissa kommer på torsdag kväll o stannar till söndag eftermiddag skiter dom i... .. .och dom visste mycket väl om att folk kommer tidigare och kör hem senare.

 

När vi kom dit så visste ingen om var eller hur det skulle vara på fältet.... i min värld så är allt sådant klart minst 1 vecka innan OCH där finns personal som tar emot o visar utställar mm var och inom vilket område dom kan verka.

 

 
[/quote']

Tycker det e mycket tråkit att ni upplevde träffen som usel, för jag uppfattar det som samtliga står för ovanstående åsikt

Vill gärna bemöta synpunkterna: museet har begränsad erfarenhet , vi har bara gjort detta 5 ggr.

när det gälle fordonsplaceringen är det ett ämne för disskution varje år, vi tror inte vi hittat det ultimata änn, nytt för ´2009 var dom olika lägerna som vi försökte hantera på bästa sätt , vi har efter det lärt oss en hel del(det blev inte så bra som vi såg framför oss i planstadiet)

sanitetsvagnen kostar pengar och skulle anlända tors kväll/fre mogon då huvuddelen av utställarna anmält att dom skulle komma, nu kom MÅNGA dagen inna dom anmält.vagnen kördes hem på söndagen.

 

vi hade full koll på hur det skulle vara på fältet , dock kom folk inte på den tid dom anmält så det skapade visst kaos, inriktningen är att ha bemmanat på fältet från torsdag kväll, nu hade vi från fredag kväll.

 

Att mötet startade innan alla var på plats var för att klockan var 0800, den tid som var meddelad till huvuddelen av utställarna( vi kan ha missat ngn) det är repektlöst att inte starta på den tid som var meddelad.

 

kom gärna med konstruktiv kritik så att vi kan förbättra arrangemannget, för det är det vi vill

 

 

MVH

 

Dalle  (del av ledningsgruppen för Möllerödsdagarna)

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra, nu har vi hört båda sidorna.

 

Fortsätt gärna att framföra konstruktiv kritik som kan göra träffen bättre men om någon skulle frestas att gå djupare in på vem/varför/osv det blev som det blev så vill jag att det tas via PM för att inte riskera att det blir öppen pajkastning.

 

Nej det har inte gått för långt än men jag har förstått sedan tidigare att frågan är känslig så jag tror risken är stor att det spårar ur om den delen av debatten förs offentligt.

 

mvh Åke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Hassefan is back
 

Tycker det e mycket tråkit att ni upplevde träffen som usel' date=' för jag uppfattar det som samtliga står för ovanstående åsikt

Vill gärna bemöta synpunkterna: museet har begränsad erfarenhet , vi har bara gjort detta 5 ggr.

när det gälle fordonsplaceringen är det ett ämne för disskution varje år, vi tror inte vi hittat det ultimata änn, nytt för ´2009 var dom olika lägerna som vi försökte hantera på bästa sätt , vi har efter det lärt oss en hel del(det blev inte så bra som vi såg framför oss i planstadiet)

sanitetsvagnen kostar pengar och skulle anlända tors kväll/fre mogon då huvuddelen av utställarna anmält att dom skulle komma, nu kom MÅNGA dagen inna dom anmält.vagnen kördes hem på söndagen.

 

vi hade full koll på hur det skulle vara på fältet , dock kom folk inte på den tid dom anmält så det skapade visst kaos, inriktningen är att ha bemmanat på fältet från torsdag kväll, nu hade vi från fredag kväll.

 

Att mötet startade innan alla var på plats var för att klockan var 0800, den tid som var meddelad till huvuddelen av utställarna( vi kan ha missat ngn) det är repektlöst att inte starta på den tid som var meddelad.

 

kom gärna med konstruktiv kritik så att vi kan förbättra arrangemannget, för det är det vi vill

 

 

MVH

 

Dalle  (del av ledningsgruppen för Möllerödsdagarna)

 
[/quote']

Hej Dalle!

 

Jag står för mina åsikter det kan du vara lugn över!!

 

Det är inte träffen som vi ser som usel. Finns ju inget roligare än att gå o klämma, känna o slicka på gamla militär fordon o träffa likasinade människor. utan det är alla gamla majorer o annat som ni har på museet som inte kan/vill/vågar fråga oss utställare om vi kan hjälpa till, Vi kan ju ta reklambiten! vi som utställare har promotat för möllerödsträffen sen början på året, ingenstans har man sett att museet har satt in en annons eller dyligt samt att sista helgen i augusti är där en jäkla massa andra träffar i skåne....kanske läge att flytta fram eller tillbaka träffen någon helg??

 

Som planerare måste man alltid räkna med att det blir ändringar och man måste då ha personal mm som backup.

hjälpen finns om man bara ber om det... .. .museet har fått veta att det finns folk som är intresserade men med svaret att vi återkommer i frågan, Det är inte gjort ännu vilket är hög tid......då vill man inte ha hjälp att driva det vidare.

 

Som jag skrev i mitt inlägg, allt skall vara klart minst en vecka innan "portarna" öppnas,  vi hade diskutionen på kvällen om gränserna mellan utställarna... först skulle där inte vara någon brandgata.....sen så skulle där vara en brandgata när alla slagit upp förläggningar mm. Det skulle varit klart oavsett med avspärrningar, bajamajor mm mm mm mm

 

Allt kan bara bli bättre om man tar åt sig av kritiken det finns en hel del kritik mot arrangören i sig inte mot träffen det är det som är skillnaden.

 

Mvh Hasse Ordf terrängbilensvänner
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Hassefan is back
Bra' date=' nu har vi hört båda sidorna.

 

Fortsätt gärna att framföra konstruktiv kritik som kan göra träffen bättre men om någon skulle frestas att gå djupare in på vem/varför/osv det blev som det blev så vill jag att det tas via PM för att inte riskera att det blir öppen pajkastning.

 

Nej det har inte gått för långt än men jag har förstått sedan tidigare att frågan är känslig så jag tror risken är stor att det spårar ur om den delen av debatten förs offentligt.

 

mvh Åke

[/quote']

 

Kan vi inte få spåra ur lite?? PDT_Armataz_02_01.gif   att frågan är känslig håller jag inte med om faktiskt, både jag och Dalle är verksamma inom samma frivillig orginasion och personliga påhopp kan vi inte göra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vi inte få spåra ur lite?? PDT_Armataz_02_01.gif

 

Jo lite, och det var då jag gick in för att markera gränsen för "lite".

 

Interna dispyter om vem som vill/inte vill samarbeta med vem när en militärhistorisk träff arrangeras ska enligt min mening hållas inom den förening det berör och inte öppet på ett forum som har sin inriktning på Volvos/Scanias terrängfordon.

Ake642010-01-16 20:27:31

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Hassefan is back

Håller med dig Åke.  Men vi spårade inte ur i denna tråden ju PDT_Armataz_02_32.gif

 

Men som sagt ett möte blir det oavsett... .. .plats och tid är redan bestämt.  
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...