Gå till innehåll

Möllerödsdagarna 2010


Gäst fremar

Rekommendera Poster

Har suttit och läst nu på allt som har skrivits på sidan.

Man skulle kunna göra så här att  man tittade på WAR & PEACE i england eller andra som fixa stora militärträffar hur dom fixa och gör sina evenemang. Dom är en av europas största militärträffar med Museer fordon och privata samlingar. När jag var där hade dom bla bjudit in brittiska pansarkåren att göra en simulerad uppvisning osv. Skulle det kunna vara en Idé så att kanske mölleröd skulle kunna bli av men bättre?! PDT_Armataz_02_02.gif

 

Mvh Boris

 

 
borre2010-01-19 19:33:15
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi försökte med Camp-system och fasta rutor att 2009 få till det just som W&P. Tyvärr blev det lite tomt på fältet eftersom så många fordon stod uppe vid den amerikanska WW2-campen i "skogen".

 

Inför 2010, eller snarare under utvärderingen av 2009 och funderingarna på 2010 så framkom det från någon/några ur ledningsgruppen, att W&P i övrigt inte var något att sikta på. Där instämmer inte jag. Det går absolut att göra en camp på flatan. Det kräver bara mer arbete. Det krävs också mer "jippo", mer för barn, mer för frugan som tvingas med, mer samarbete med deltagande grupper som kan ges större frihet inom givna ramar att sätta upp displayer mm.

Saker skall inte ändras för ändrandet skull, men nya grepp måste provas.

Framför allt behövs det tas beslut långt tidigare än två veckor innan hur saker skall göras.

 

Nu har jag lämnat ledningsgruppen och önskar Möllerödsdagen lycka till i framtiden. Har inte längre insyn i arbetet, så det kanske blir jättebra 2010?

 

Än en gång, jag tänker inte bojkotta eller propagera för bojkott av den. Det finns andra evenemang den helgen, och de tänker jag prova.

 

/Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Gäst Hassefan is back

Efter första mötet idag kom vi fram till upplägget för en "militär träff"..... Vi kommer att köra på olika evenemang i år  och satsa på 2011 istället då där är en hel del som skall vara klart innan.

 

Hasse / Ordf Terrängbilens vänner
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mer information kommer i en separat tråd och på våran hemsida.

För

tillfället är inte tid och plats riktigt bestämt än,men

"Militärträffen" kommer att innehålla svenska och utländska soldater/fordon

och sträcka sig från 1700-talets karoliner fram

till nutid.

 

Mvh: Per / Kassör Terrängbilens Vänner

Bajon12010-02-06 21:50:04

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mer information kommer i en separat tråd och på våran hemsida.

För tillfället är inte tid och plats riktigt bestämt än' date='men "Militärträffen" kommer att innehålla svenska och utländska soldater/fordon

och sträcka sig från 1700-talets karoliner fram till nutid.

 

Mvh: Per / Kassör Terrängbilens Vänner [/quote']

 

Låter spännande, det ser vi fram emot...PDT_Armataz_02_02.gifPDT_Armataz_02_02.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Hassefan is back

Det är vårat och dom andra föreningarnas mål... .. .att vi inte kommer att hålla oss vid en tidsperiod utan tar alla över samma kam låter våldigt skoj och spännande tycker vi med... .. .det handlar om att visa upp militär historia som den är... .. .rå eller humanitär!!!!

 

 
Hassefan is back2010-02-07 22:30:14
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Gäst thomsen

PDT_Armataz_02_03.gif  Blev lite förvånad, när jag läste om klagomålen på möllerödsdagarna, vi hade inga som helst problem när vi stod och sålde där, tvärtom tycker vi att det var väldigt trevligt, och ser fram emot träffen 2010!

 

Det enda vi skulle vilja ``klaga på´´ är att att träffen skulle var ett par veckor tidiga, för vädrets skull.

 

 

 

RMP hobby, militaria och böcker m.m.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Gäst bloodwheel

Är det nån härifrån som ska dit?

Har inte varit på denna träff innan ,tänker kanske dra med farsan,ev brosan dit.

Får se om man kan få igång suggan tills dess!.

Finns det ev möjlighet att åka med nån på träffen?Ifall sugge inte vill som jag!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Bajon1

Vi i Terrängbilens Vänner samt US1 kommer inte att åka till Möllerödsdagarna.

Vi i Terrängbilens Vänner är på ett mycket trevligare arrangemang den helgen.

 

Ser på deltagarsidan att det är inte många som har anmält sig och bara 18 fordon varav 13 är museets.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Hassefan is back

Obelix:  Vi kommer att befinna oss på Beredskaps museet istället så pallra dig dit istället så får du mer valuta för pengarna PDT_Armataz_02_02.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst TL 13

Huruvida  Möllerödsdagarna är något bra eller dåligt vill jag inte yttra mig om - har (på grund av att det krockat med annat) inte haft möjlighet att åka dit, men det förefaller LITE korkat att arrangera två snarlika evenemang under samma helg.

Sverige har inte så många som utövar hobbyn - vore det då inte bättre att sprida på tillfällena så att den som vill kan delta på båda? Eller har jag missat något?

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Bajon1

Arrangemanget på Beredskapsmuseet råkade bara bli samma helg som mölleröd.

Tanken är om vi ska fortsätta med denna utställningen så kommer den ev flyttas så den inte krockar med andra arrangemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Dalle

Lite tråkit att arrangemangen krocka,men inte mycket att göra åt.

Lite nyheter på Mölleröd blir det i år, bland annat så är vi lovade en flyguppvisning med U.S navy flyg.

 

Området kommer att disponeras om ,och ljudet blir bättre.

Fler försäljare kommer oxå.

detta året har vi budget att göra en del större investeringar.

 

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vi har hyrt in högtalarsystem med personal,

ytterligare resurser på marknadsföring, utveckling av  info funktionen under genomförandet,mer funktionärer, bättre utmärkning av utställarplatserna, och en del annat
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Vi hade en kanontrevlig dag på Mölleröd även detta år, lite synd att vi inte fick förmånen av besök av terrängbilens vänner, mycket av det som framfördes som kritik på föregåend år var detta år tillrättat, hoppas vi får se er nästa år på mölleröd

 

Dalle
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...