Gå till innehåll

Ö&B i Skänninge/Landstigningsbåt


Gäst petewedi

Rekommendera Poster

Såna där båtar ligger det i drivor uppe på KUUSAKOSKIS anläggning i Oxelösund. Dom har skrotats ut där- men nyss omskrivna föratag tyckte dom var så bra att sortera skrot i så dom använder dom som öppna contäjnrar!

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom båtar dom har  i Oxelösund är i aluminium, men det kanske finns flera modeller? Om det inte var exakt den modellen så reserverar jag mej omgående!

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hasse, jag vet att dom kallas 200 båtar, För jag och min gode vän skulle köpa en sån i Karlskrona en gång i tiden. Vi la ett bud på 45.000 spänn, men fick svar att den sålts till annan spekulant. Den var ombyggd till två dieslar i stället för dom tre bensinmotorerna som satt i original. Vi fick senare se att det var självaste kungen som hade köpt den båten vi la bud på. Skulle vilja ha en H-båt eller G-båt nu istället. Dom är mer hanterbara än en stor stålbåt med 15 centimeter asbest sprutat på insidan..........

 

Eller en sån här:

 

Båt.JPG

 

En liten trevlig båt med en Willysmotor i!

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I en butik nära dej. Om du bor här vill säga. Finns en del kul där faktiskt!!

 

prylar.JPGrvr.JPGbandvagn.JPG

Ö&ampB_3båge.JPG

 

Det är ju på Ö&B i Skänninge! Trevlig butik det där- dom har ett café mitt bland alla gröna fördon, så man kan avnjuta sin kaffe och kaka utblickandes på en klase gröna fordon!

 

SKREV OBELIX
OBELIX2010-02-07 23:03:07
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, Jag minns klart och tydligt att jag rekommenderade er ett besök där, när ni ändå var uppe här och tittade på femöre? Eller har jag blandat ihop det nu igen. Tror jag skrev nåt om att ta med den stora plånboken och den ännu större kärran...

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Karl XI
Hmmm' date=' Jag minns klart och tydligt att jag rekommenderade er ett besök där, när ni ändå var uppe här och tittade på femöre? Eller har jag blandat ihop det nu igen. Tror jag skrev nåt om att ta med den stora plånboken och den ännu större kärran...

 

SKREV OBELIX
[/quote']

Det stämmer så bra Obelix

F#n åkte vi inte inom det för

Mvh Arnberg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm' date=' Jag minns klart och tydligt att jag rekommenderade er ett besök där, när ni ändå var uppe här och tittade på femöre?[/quote']

Jo det stämmer bra.

Men då vi inte hittade till en viss person som dessutom inte var hemma när vi väl hittade dit,så drog det ut på tiden och vi hann aldrig med ett besök dit.

Men det kommer fler tillfällen att åka dit.

Förhoppningsvis inom den närmsta tiden PDT_Armataz_02_02.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan inte hinna allt! Så är det bara. Nästa gång så kan ni väl ta det i samband med nån körning så får hälsa på oss i Olerum också. Gärna över en flerdagars så slår vi läger över en natt. Bjuder in lite galanta damer och ägnar oss åt resande av livsfarligt vapen och annat kul! 

 

Och ni vet väl vad man säger? Är bilen hel- då har ni inte varit i Olerum än....

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst petewedi

Det fanns en del militärprylar på Ö&B i Solna men när de flyttade blev det en sån där tråkig basar av billigt skräp som alla andra. De får ju Rusta att framstå som en kvalitetsaffär.

 

 

 

Obelix, kan du berätta vad dom har förutom långkalsong m38 i storlek C152?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Det kan nog bero på att Runsven som äger Ö&B, har sitt stora lager och huvudkontoret här i skänninge, som gör att det finns en massa överskotts matrial här i butiken, de har en hel avdelning ,en en massa olika saker och persedlar,

jag har bara några 100 m dit så det blir ett och annat varv där inne när man skall ha något helt annat, och kommer hem med saker som är bra att ha i stället PDT_Armataz_02_30.gif

är det något som någon funderar på om det finns så kan jag fara innom och kolla.

MVH H.Hansen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst petewedi

Fyller de på lagren från FMV? Har aldrig sett Ö&B bland köparna av batcharna.

 

 

 

Hansen & Obelix, ser ni nån juste hårdvara, f.d försvarets, kan ni väl säga till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst finns mycket i Skänninge, men ändå mest kläder o sen vissa saker som kanske inte står överst på min inköpslista, visst brytblock o dom krafter är ju bra o ha, men inte riktigt i den viktklassen som funnits när jag varit där.

 

BJM o Active Life tycker jag har bättre "butikssortiment".
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...