Gå till innehåll

Expedition Estland 12-16 maj 2010


Gäst malin

Rekommendera Poster

Gäst malin

Häng med på Expedition i Estland 12-16 maj 2010


Vi tar båten över till grannlandet Estland, tittar på övergivna platser och byggnader och kör småvägar, glömda och gömda militärvägar, över broar och uttorkade flodbäddar...


Alla bilar med 4-hjulsdrift samt någorlunda bra markfrigång kan hänga med! Träffavgiften 150kr betalas på plats.


Välkomna att anmäla er så fort som möjligt.
Anmälan är obligatorisk men självklart inte bindande och görs här:
www.4x4oas.se  :)


Vid frågor och funderingar - kontakta oss:
Malin,
malin@4x4oas.se, 0709-264860 eller Klas, klas@fundell.com


tn114_1474_r1.jpgtn114_1455.JPGtn114_1492_r1.jpgtn106_0648.JPG


ADMIN Kommentar: Uppdaterade med annan färg. Uppdaterat med att lägga in datum i topicen. Var så snälla att gör detta när ni postar information om träffar!!!! PDT_Armataz_02_30.gif

Andreas.E2010-03-15 12:37:08
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Funkar det med en 2 tum höjd cherokee med 31 tummare på ?

Har ni någon koll på vad färjan kostar tur och retur.

 

jag skall ju givetvis gå in och kolla på OAS PDT_Armataz_02_02.gif

men det kanske är fler här som undrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Någon här som har möjlighet och vill dela resekostnaderna med mej och hänga med ?

Antingen i valpen eller jeepen beroende på hur man värderar framkomlighet mot bekvämlighet PDT_Armataz_02_30.gif

Det skulle naturligtvis vara roligast att åka valp, Den kan jag ju bädda upp 2 sängplatser i under kapellet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Hittade de viktigaste priserna på OAS sida

 

Biljetterna bokar ni med Tallink/Silja: Tele 08-222140 eller på http://www.tallinksilja.com/sv/ Och skaffa även medlemskortet 100ringen då blir det allra billigast då.

(Prisexsempel: 1600-2000 kr för 1 bil + en plats i fyrbäds hytt) - vi gör atlltså ingen gruppbokning då det inte lönar sej

 

Träffagiften 150 kr och betalas på plats

 

Uppdaterade med annan färg. PDT_Armataz_02_30.gif
ErikC3042010-03-13 06:43:24
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Ja jag tror Malin kopierat från OAS sin sida där bakgrunden är vit.

Det samma gjorde jag.

Såg nästan inte heller vad det stog , specielt den gröna färgen.

Men om man markerar som om man tänkt kopiera blir det mer lätt läst

Börjar väl bli gammal jag också då PDT_Armataz_02_30.gif

 

Jag och Robban är inbokade nu så en volvo kommer då med på turen PDT_Armataz_02_39.gif

 

H.Hansen2010-03-12 18:28:44

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen
Er en 13 bil for stor for denne turen ?

Nä det är lungt' date=' liet dyrare färja än en vanlig bil bara [img']smileys/PDT_Armataz_02_04.gif[/img]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst OBELIX

Jag har surfat runt lite och kollat- och jag tror att det blir en riktigt trevlig resa- för relativt små medel. Island- som det skrivits om en del hade ju varit kul- men till en kostnad av ett mindre lands BNP så får jag avstå det äventyret.

Hasse och jag ska träffas i veckan och noga gå igenom vad som gäller för överskeppningen. Det är många faktorer som avgör priset. Storleken och höjden på fordonet, Vilken dag man tänker resa- det finns röda och gröna dagar på Tallink, och det kan skilja väldigt mycket på om man reser en dag tidigare än planerat. Vi återkommer med vidare information i frågan.

 

Skulle det visa sej att det blir en slutnota på massor av tusenlappar så resonerar jag som så att för den färjebiljetten får man väldigt mycket bensin, och då kan man göra ett eget äventyr utan färja också!

 

Speedy och Per, det skulle vara väldigt trevligt med erat sällskap!!

 

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst TgbEa

 Kollade med silja idag..

2 Vuxna + 2 Barn

Buffen båda resorna.

A hytt med fönster.

Storbil 2,4*7 m

 

7000 kr Går väl att leva med...

 

Sen kom problemen, jag jobbar som mättekniker och vi är två som har hand om våran fabrikshalva.

Då påpekar min jobbar kompis lite fint att hon redan sökt och fått ledigt samma tid för en resa till madeira...

som om det skulle vara viktigare...PDT_Armataz_02_08.gif

Skall nu underhandla med Chefen om vi kan ordna det ändå....

Hade planerat en vecka i finland på midsommar som vart inställd, så detta hade varit ett byte uppåt...'

Jaja stora förhandlar kepsen på så kanske det löser sig ändå...

PK

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen
Hej igen, jag har
ett ställe till att kolla pris på, men nu har jag kollat TallinkSilja
och även om vi skulle åka via Helsingfors, Åland eller Paldiski så blir
ingenting billigare än medlemsrabatten!


Tillsvidare så
gäller dessa priser tur/retur:

Per
bil

  • Höjd upp till 1.90m - 800kr
    Höjd upp till
    2.40m - 1900kr


Plats i 4-bäddshytt, per person

  • 1
    säng - 750kr


Prisexempel:

  • 1 liten
    bil + 1sängplats: 1550kr
    1 stor bil + 1sängplats: 2650kr



Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Ser ut som om det lönar sej att åka jeep för våran del.

Får inte ner valpen till 190cm även om jag tar bort hänkorna från bladfjädrarna och lägger axeln mot ramen, (det gör ca 10 cm i höjd) samt sätter på suzuki fälgar och däck.

för mellanskilnaden är ju bensinen nästan betald.

 

men helt klart bättre priser nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst malin

 Kollade med silja idag..

2 Vuxna + 2 Barn

Buffen båda resorna.

A hytt med fönster.

Storbil 2' date='4*7 m

 

7000 kr Går väl att leva med...

 

Sen kom problemen, jag jobbar som mättekniker och vi är två som har hand om våran fabrikshalva.

Då påpekar min jobbar kompis lite fint att hon redan sökt och fått ledigt samma tid för en resa till madeira...

som om det skulle vara viktigare...[img']smileys/PDT_Armataz_02_08.gif[/img]

Skall nu underhandla med Chefen om vi kan ordna det ändå....

Hade planerat en vecka i finland på midsommar som vart inställd, så detta hade varit ett byte uppåt...'

Jaja stora förhandlar kepsen på så kanske det löser sig ändå...

PK

 

Hej!

Anmäl dig till vår bokning så blir det som sagt lite billigare, det borde bli 2660kr för billigaste hytten (bara insiktPDT_Armataz_02_07.gif) och 1900 för bilen + mat.

Dock kan man spara lite pengar om man klämmer in barn under 5år i sin egen säng. Men då krävs det kanske att man kollar med de som man ska dela hytt med för det blir ju ganska trångt med 4 vuxna och 2 barn skavfötters...

Skriv svaren på www.4x4oas.se så vi inte missar er - jag hade ingen aning om att ni skrev massor med funderingar här! Men KUL att ni vill hänga på och tycker att det låter som en intressant resa. Blir det succè så tar vi en höstresa också (med boende inomhus)

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst OBELIX

Nej Speedy, Senast det gick en sån här resa var -93 läste jag nånstans, Ska bli jäkligt kul att åka! Och få träffa andra offroaders. 

 

Så Svein- nu anmäler du dej och din familj till detta! Sticka luskofta, fiske breieflabbe och borra nya oljekällor kan du göra nån annan gång! Det er ikke så långt mellom Flisa og Stockholm!

 

SKREV OBELIX
OBELIX2010-03-17 21:28:00
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst speedy

Det blir desverre litt tett opptil 17 Mai, du vet Flaggans dag i Norge...og helga etter er det pinsetreff på Trandum.

 

Robban, nu har jag solgt min valp PDT_Armataz_02_06.gif så nå er det kun 13 som gjelder.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst malin

En liknande tur gjordes 2003 och planen är att det ska göras lite som senast - dock får vi ta resan som den blir då vi inte riktigt vet hur det ser ut i dagsläget. Men planen är att ta oss upp till Narva vid Ryska gränsen via småvägar efter kusten och sedan eventuellt köra efter en av sjöarna som ligger mitt på gränsen mellan länderna.

Man ska räkna med att sova ute i det fria varje natt men självklart passarerar vi säkert någon B&B eller dyl någon dag och väljer kanske att stanna där (speciellt om det regnar flera dagar i sträckPDT_Armataz_02_13.gif)

Självhushållning gäller och vi siktar på att kunna proviantera varannan dag ca.

 

Så hör av er om ni vill hänga på!

/Malin
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst TgbEa

Yippiiii.... Ledigt vart det på jobbet så nu är man anmäld...

Ska bli så "piiiiiiippppp" häftigt....

Måtte bara bilen hålla....

 

Vi blir hela familjen i 11:an

 

PK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...