Gå till innehåll

www.terrangbil.net


Gäst OBELIX

Rekommendera Poster

Jag måste tyvärr säga att jag har fått nog av mina problem med terrängbil.net. Det är en underbar sajt med massor av kunskap och rolig läsning. Men tyvärr så måste jag ta bort den som startsida och kommer inte gå in på den så ofta som jag gjort tidigare.

 

Orsaken är att jag inte har tid. Förr startade sidan direkt och man kunde läsa inlägg direkt och svara med en gång utan problem. Men nu har jag kollat varenda dag och det har tagit mellan 25 och 47 minuter innan jag har kunnat läsa inlägg och svara på dom.

 

Bytte startsida till 4X4.se och då startar min dator med en gång och jag kan delta i diskussioner med en gång utan problem. Så då testade jag att gå in på terrängbil.net- och samma väntan igen.

 

När sidan med senaste inläggen kommer upp- vilket går fort och bra- och man trycker på en tråd för att läsa något så kan jag åka och handla eller nåt annat som tar en halvtimme innan jag kan göra nånting överhuvudtaget med datorn- den tvärlåser sej och det går inte ens att trycka på Control/Alt/Delete för att kolla statusen på vad som händer. Efter en halvtimme så öppnas tråden jag tryckte på- och då kommer Aktivitetshanteraren upp så jag kan se vad som händer.

 

Jag har gjort allt för att datorn ska kunna jobba utan problem och rensat och grejat- men problemen med terrängbil.net- och bara terrängbil.net blir bara värre och värre för mej. Vet inte om jag är ensam om detta, elller om det är så att uppgraderingarna på sajten inte funkar ihop med min tio år gamla dator. Tur jag har dator på jobbet så jag kan gå in där och titta!

 

SKREV OBELIX

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Humlegaard

Vilken webbläsare använder du?

 

Jag har inte haft några som helst problem, varesig nu eller tidigare.

 

Mitt råd är att använda någon ultrasnabb webbläsare typ Opera och använda dig av turbofunktionen (turbofunktionen lyfter bort bilder och laddar därmed mycket snabbare om man inte har bandbredd nog).

 

 

Edit:

För terrangbil.net utan dig är otänkbart!!
Humlegaard2010-11-16 16:51:52
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Volvo_Rules

Fungerar fint för mig och jag har inget jättesnabbt bredband utan trådlöst ute på landet och kommer aldrig upp i de snabbaste hastigheterna, men sidan går bra ändå.

Men hoppas du hittar felet.

Mvh/Mikael
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Så härligt med dessa spontana människor med nerverna utanpå kroppen PDT_Armataz_02_23.gif Det syns verkligen på textstorleken hur upprörd du är PDT_Armataz_02_07.gif

Du får för fan inte byta forum bara för detta, den där proppen måste gå att lösa upp på nåt sätt. Jag deltar i din ilska över dessa jävulselektroniska ting, måtte den som skapade skiten så krångligt ha dålig matsmältning, ha ont i magen och rapa surt! Jag jobbar framför en sån här skitpryl minst åtta timmar om dygnet och jag hatar skiten över allt annat, bara krångel med administration, rättigheter och kopplingar mellan filer. Effektivt när det funkar, men fy fan vad det går illa åt hjärtat när det inte gör det.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar kanon åt mig med,trots att jag använder IE 8 som webbläsare och har en halvgammal burk....

Sidorna laddar snabbare än många andra forum jag regelmässigt besöker....

P-surfar gör jag inte...LOL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar kalas för mig med både hemma på en 9år gammal P3, 1.5GHz och firefox, samt på jobbet med dunderdator och IE8 eller IE) vilket det nu är i ordningen.. Brukar funka fint på mobilen med fast min skämr är för liten =)

 

Du får inte försvinna från forumet obelix!!

 

Rensa burken från gamla cookies och kolla runt efter maskar och hästar här och där och kom igen!

 

En sak jag kom på nu... Har du MSN igång? Jag har märkt att när msn fönstret är öppet, men ändå bakom webläsaren så tuggar det tungt ibland. Men stänger jag ner det så det hamnar i programfältet nere bredvid klockan så är det lugnt! Men då är det just MSN som trögar och sinkar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med alla, skittråkigt om du försvinner härifrån för jag gillar dina komentarer i trådarna.

Hoppas att de löser sig med buggen du har.

Jag kör med mobilt bredband och ligger i utkanten av täckningsområdet så här går inget fort,

men vem fa.. har bråttom PDT_Armataz_02_01.gif

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla, tack för ert stöd- det värmer verkligen.

 

Jag anväder XP home-edition, det var installerat när jag köpte datorn för tio år sen. Den har alltid funkat utan krångel och det kanske beror på att jag är ensam användare på den och laddar aldrig hem nåt, har inte facebook, MSN, bilddagboken, ICQ eller nåntinga annat heller. Visst händer det att man kollar på lite tjejer som inte har råd att köpa kläder ibland- det vet jag ju kan vara lite osäkert. Ständigt uppdaterat virusskydd och detsamma med brandväggen!

 

Mend et konstiga är att det är BARA med terrängbil.net som det inte funkarPDT_Armataz_02_06.gif När jag bytte till en annan startsida så var jag inne på ungefär en minut från att jag klickade på "ring upp" Sen kunde jag gå igenom Olerumssidan, min mejl plus alla andra sidor som jag ständigt håller mej uppdaterad på- helt utan krångel! Men sen när jag går in här så tvärlåser den sej så fort jag klickar på en tråd jag vill läsa! Där hänger den sej och "tänker" i upp till nästa 50 minuter innan det går att göra nånting överhuvudtaget.

 

Har provat att "lura" systemet genom att ha två fönster öppna, ett med detta forum, där jag klickat på en tråd- och ett annat fönster där jag går igenom resten av sidorna medans den andra sidan tänker! Smart tänkte jag- icke sa Nicke! Likt förbannat så börjar den inte öppna sidan förräns jag har terrängbil.net framme- och enbart det framme. Det enda jag kan göra i väntan på att kunna läsa trådarna är att lägga nåt av kortspelen som finns i datorn- efter ett gäng omgångar med hjärter, Kungen, spindelharpan eller nåt annat så öppnar den tråden så jag kan läsa den. Men sen när den väl öppnat första tråden så kan jag läsa genom alla trådar direkt utan dröjsmål. Förklara det den som kan.

 

Angående textstorleken så har jag alltid använt storlek 2 och vit färg till texten- har blivit lite av min signatur på forumet- hoppas ingen tror att jag är arg eller skriker för det....

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är de något konstigt med sidan, provade att skicka ett PM till Obelix men när jag klickade på skicka knappen så blir bilden RÖD och ett medelande att bara medlemmar kan skicka PM??

De har hänt förut... 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har liknande fenomen med blocket och vissa nyhetssidor. Vald sida kommer upp men sidan går ej att klicka på,scrolla och liknande. Men efter ca halvminuten så laddar sidan upp igen och då är den gröna laddstapeln snabb och allt är som det ska. Den där halvminuten känns mycket längre kan jag säga.PDT_Armataz_02_13.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Humlegaard,

 

Ja tack, gärna! alla tips mottages tacksamt! För nu har jag testat precis allt jag kan komma på.

 

Och som Sören skriver- så har jag det också mellanåt. Numera har jag lärt mej att skriva alla långa inlägg eller PM i Words, och sen kopiera texten och klistra in i PM eller tråd. För om den där röda skylten kommer upp, eller mottagaren har full inbox, eller jag får ett PM under tiden jag skriver så försvinner varenda bokstav jag skrivit! Då känns det skönt att ha det på en annan plats så man inte behöver skriva allt igen..... Sen när jag VET att det gått iväg till mottagare eller ligger på forumet- då tar jag bort det från Words.

 

Mattias, Jag har alltså klockat min väntetid- så det riktig tid- inte vad det känns som! Men fördelen är ju att man hinner både duscha, laga mat och ibland även äta upp den innan ddet är dags att surfa vidare.

 

SKREV OBELIX
OBELIX2010-11-16 22:47:14
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

obelix 10 år med home du skojar är detta utan återställningar formateringar så hör av dig till guinness !!!   Ok men  då har du väl inte rensat tempfilerna så vid varje uppstart måste datorn kolla om det finns något nyare av allt du surfast på dvs varje inlägg mm och terrängbil net har ju ganska många trådar på startsidan som kan ha ändrast sen senast.

lite beroende på vilken läsare du har men mistänker en vanlig exporer så verktyg, internretalternativ och ta bort cokkis och tempfiler,  och vill du slippa att filer mm som inte är så roliga och bygger tex nya komandon vid uppstarter (virusar, spårfiler mm)  så kryssa även i under avancerat Töm temporära internetfiler när läsaren stängs.

Finns lite mer saker att göra för att snabba upp och rensa lite men prova ovanstående först, och kom ihåg burken är bara en förvuxen fjärrkontroll och ska bara göra det du vill den ska göra, gör den något annat har du skit i burken.

Kunde inte låta bli att lägga upp en bild på min första och ända burk som än idag hyffsat hänger med,  byggd liten smidig och ljudlös som ändå klarar driva hd projektorn detta utan vare sig pci express eller dualcore  och byggd långt tidigare än när data industrin fick för sig att bygga små datorer och media center .

 . P4023207vvvvv.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Dirty Hog

Det där måste du få fixat Obelix!!!!!!!!! Jag sitter med ett mobilt telia bredband på en minilaptop mitt i skogen hela tiden o det funkar OK.

Du förstår ju att vi kan inte vara utan Dig här på forumetPDT_Armataz_02_06.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst FormerMazda

ErikC304 har man ju hjälpt från att bli galen ett par gånger. Och alltid är det ominstallation av windows som gäller.

Men just i ditt fall så slår jag ett slag för installation av annan webläsare. Från det dagen jag bytte från explorer till firefox så lättade en sten från hjärtat. Men denna extas av lycka jag är i nu är google chromes förtjänst. Skillnaden är enorm, och detta på samma dator.
Så tips från coachen: hämta och installera google chrome! Hjälp via fjärr är inga problem om så önskas.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Humlegaard
Humlegaard' date='

 

Ja tack, gärna! alla tips mottages tacksamt! För nu har jag testat precis allt jag kan komma på.

 

SKREV OBELIX

[/quote']

 

 

 

Du har mail!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Jag köper inte att jag måste byta webbläsare för att EN sajt inte funkar.

 

Nu är jag på jobbet och där funkar allt helt perfekt.

 

Samtliga tips ni kommer med gäller generellt för alla datorer- och dom är säkert bra på alla sätt. Jaja, jag får gå in här på jobbet och läsa och skriva tills vidare.

 

Förklara gärna på ett för mej begripligt sätt varför just terrängbil.net skulle funka annorlunda med en annan webbläsare än alla andra sajter?

 

MVH//ROBBAN
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst FormerMazda
 Jag köper inte att jag måste byta webbläsare för att EN sajt inte funkar.
...

Förklara gärna på ett för mej begripligt sätt varför just terrängbil.net skulle funka annorlunda med en annan webbläsare än alla andra sajter?

[/quote']

Du glömmer en viktigt detalj, det är en dator.
Jag har sedan tidigt 90-tal haft datorer som intresse, och vi har alltid haft en varsin dator (minst) i hemmet. Och sedan 3 år sedan jobbar jag med dom, och då är det mycket arbete med att konfigurera upp windows/webläsare/servers av alla slag. Med den samlade erfarenheten så kan jag bara säga att nej, det finns ingen logisk förklaring. Tyvärr. Datorer är ologiska och i grunden elaka.

Du gör ju som du vill, men att byta webläsare till en snabbare kommer i detta fall förmodligen inte bara fixa problemet på tgb.net, utan även snabba på surfandet i övrigt.
Fast i grund och botten har du ju iofs. ett operativ som inte blivit ominstallerat på 10år. Det måste vara nån typ av rekord.

Än en gång, det finns ingen logik. Och för att kunna må bättre som människa så gör man bäst i att bara acceptera och foga sig.
Nån mer än jag som drar paralleller med livet hemmavid nu förresten? PDT_Armataz_02_11.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Norrhyttan
 Fast i grund och botten har du ju iofs. ett operativ som inte blivit ominstallerat på 10år. Det måste vara nån typ av rekord.

Jag har en dator med XP' date=' som tickat och gått sedan den var ny i februari 2001. Snart tio år där också! [img']smileys/PDT_Armataz_02_02.gif[/img]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...