Gå till innehåll

Slutet ?????


Gäst H.Hansen

Rekommendera Poster

Gäst H.Hansen

Trodde jag skulle åka bräda, Ja visst det blev åka bräda, men en sådan som fixerar rygg och nacke med ambulans till sjukhuset.

Är detta slutet på min offroad karriär???? Vet inte om jag orkar ta nya tag och laga eller fixa ny bil efter detta :-(

Får se när jag hämtat mej från chocken och hunnit kolla vad som är kvar av bilen.
31945920.jpg

Jag förbanar att jag inte kopplade bort broms brytaren
31945921.jpg

31945922.jpg

31945923.jpg

31945924.jpg

31945925.jpg

Ja jag är då hemma nu i alla fall 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otäckt! Du hade nog lite änglavakt ändå, tur i oturen. Av bilderna att döma känns det som om det kunde gått ännu värre.

 

Tråkigt med bilen men som sagt, det viktigaste är ju att slippa personskador.

 

Hoppas du kan och vill fortsätta med terrängbilsåkandet när chocken lagt sig!

 

Hälsningar

 

Fredrik
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hasse,

 

Fan vad tråkigtPDT_Armataz_02_06.gif Behöver du hjälp med något som du tror att vi kan hjälpa dej med så är det bara att säga till. 

 

Skönt att du klarade dej så lindrigt undan i alla fall.

 

Uffe/Robban
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas det gick någorlunda bra med dig Hasse. Det kan kännas hopplöst att börja reparera efter en sådan smäll och kanske med en tight budget också. Låt det vila ett tag. Efter nyår går du över skadorna och ser vad du kan göra och vad du behöver hjälp med. Det verkar ju som du har många kompisar som kan hjälpa dig. Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Ja jag är i skapligt skick. Klämde fast mej lite mellan pedalerna, och naturigt vis fick rygg och nacken mer stryk.

 

Men det gick bra ändå. Kom ju ur själv.

 

Det var den där förbannade bromstrycks ventilen som slog i och framhjulsdriften hoppade i vid en kurva. Helt plötsligt var jag utan styrning och bilen gick rakt ut och in en stor ek, 900 meter ale' annars nästan bara plana åkrar på hela sträckan jag skulle köra. Så hoppar framhjuls driften i presis där.

 

Ja jag få fundera och syna bilen, men det lär nog till en annan ram och hytt för att få ordning på den,

 

Å just nu finns det inte ekonomi att köpa någon sådan.

 

 

 

Så det blir att fundera ordentligt på vad tusan man skall ta sej till med det hela i framtiden, måste leta ork pengar och energi för att få rätsida på bilen och offroad körning igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hasse, 

 

Du har väl din bil helförsäkrad? Så det ska väl inte vara nåt problem, kolla med TGBEA hur det funkade när han gjorde nåt liknande med sin 11:a.

 

 Ny hytt och främre ram står väl bakom varje buske ute i Olerum! Svets och kap finnes också! Och verkstad! Och vänner! Och arbetslust! Så koppla av nu och njut av eran kommande tillökning så fixar vi till din 13 i vårPDT_Armataz_02_02.gif

Nog för att du gillar offroad- men du behöver väl inte gå till överdrift va?

 

SKREV OBELIX

 
OBELIX2010-12-18 23:22:43
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helvete hasse, det där var inte roligt alls.. Hoppas du får hjälp av dina nära vänner och ni offroaders som bor nära. Jag vet hur det känns, jag krockade en showbil för många år sedan..det känndes inte bra efter all tid och pengar man lagt ned på den.

 

 Men tänk så här, när den är fixad passar du på att göra den ännu grymmare och bättre än den var innan..då får man ut nåt av eländet iaf.. PDT_Armataz_02_06.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Usch ja, det där såg ut att ha gjort ont! Det är ju alltid lätt att stå bredvid och säga "plåt är bara plåt", men så är det ju faktiskt. Repa dig själv så löser sig säkert fordonsproblemen PDT_Armataz_02_32.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen
Hasse' date=' 

 

Du har väl din bil helförsäkrad? Så det ska väl inte vara nåt problem, kolla med TGBEA hur det funkade när han gjorde nåt liknande med sin 11:a.

 

 Ny hytt och främre ram står väl bakom varje buske ute i Olerum! Svets och kap finnes också! Och verkstad! Och vänner! Och arbetslust! Så koppla av nu och njut av eran kommande tillökning så fixar vi till din 13 i vår[img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_02.gif[/img]

Nog för att du gillar offroad- men du behöver väl inte gå till överdrift va?

 

SKREV OBELIX

 

Nä halvförsäkrad. "dumsnål"
Å ja visst plåt är plåt, och man skall väl vara glad att den värsta smällen tog på rambenet , så ramen blev sned i stället för att hytten trycktes i hop helt och jag vart kvar i den PDT_Armataz_02_14.gif.

Ja vi får se vad som händer, hade licksom lagt ner de sista av besparingarna och offroad kontot på bilen den sista tiden, men jag får väll börja samla in nya  framöver. och se om det finns tid och ork att börja om igen PDT_Armataz_02_36.gif
Det är ju andra saker på gång här som är viktigare än en bil, som att få smått i familjen PDT_Armataz_02_30.gif.

Nåja rygg och nacke var ju inte helt ok tidigare, och de vart nog inte så mycket mer tilltygad efter detta, för jag fick ju åka hem samma dag PDT_Armataz_02_02.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De där var inte bra Hasse, hoppas att din rygg och nacke inte tog så mycket stryk och att de inte kommer något senare. Bilar går att fixa och jag tror att när tiden går och och du ser på tillvaron på ett nytt sätt.

Och så får du en ny offroad kompis i litet format PDT_Armataz_02_44.gif

Hoppas du känner dig bra.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Halfsafe

Det var trist å se, særlig ettersom vi har blitt så godt kjent med bilen din her. Men det viktigste er jo at du er hel.

Og om noen måneder eller om det tar noen år, ser vi fram til å kunne følge med på hva som skjer videre. Livet er fullt av sure nedturer. Legg det på vent og ta det opp igjen når det føles riktig. Lykke til!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Volvo_Rules

Tjena, det viktigaste är ju att det inte blev några allvarligare personskador, plåt är ju alltid plåt.

 

Om du nu orkar fundera på hur du ska göra med bilen så är det ju en som startat ett projekt på 4x4sweden som ska skrota en fungerande 13bil, vet inte vilken modell det är, men det kanske är värt att kolla upp om han är intresserad av ett byte, han vill ju bara ha axlarna och du en fungerande bil.

 

Bara en tanke från min sida om ni nu inte bor i varsin ände av sverige.

 

Lycka till Mvh/Mikael
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst clas1113

Fint att du klarade dig.

Det är nog inga problem att få bilen i ordning heller.

Det står många 13 med en axel och priset på dom ligger inte högt.

Många krya på dig hälsningar och en god jul och gott nytt år.

/Clas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Humlegaard

Aj aj aj, denna totala avsaknad av deformationszoner var en av anledningarna till att FM övergick till andra typer av fordon.

 

Bra att du klarade dig, när du repat dig finns det många som är villiga att hjälpa till.

 

'God lugn jul säger jag till dig'
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...