Gäst Hassefan is back Postad 19 December , 2010 Rapport Share Postad 19 December , 2010 Du jag har en hytt och den får du Plåthytt givetvis men utan rost, ramen går att rikta......en portapower och lite kättingar så är det klart... kommer gärna o hjälper tillHassefan is back2010-12-19 21:08:30 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Teddan Postad 19 December , 2010 Rapport Share Postad 19 December , 2010 Du jag har en hytt och den får du Plåthytt givetvis men utan rost' date=' ramen går att rikta......en portapower och lite kättingar så är det klart... kommer gärna o hjälper till[/quote'] JULTOMTEN FINNS!!!! Snyggt Hassefan! Hjälper också till om jag kan, Du har ställt upp för mig och min superfin motor Hasse. Skönt att det gick ändå ganska bra med dig! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Kilen Postad 19 December , 2010 Rapport Share Postad 19 December , 2010 Som sagt, tur för det kunde gått betydligt värre. Se nu till att jula till det ordentligt den närmsta tiden. Kjell Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Hassefan is back Postad 20 December , 2010 Rapport Share Postad 20 December , 2010 jag är ledig i 2 veckor efter den 23e så bara säg till så ska 13 bilen vara klar innnan du hinner säga nappflaska Ps: utbildad ramriktare och petnoga äckelpotta Hassefan is back2010-12-20 00:06:26 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Halfsafe Postad 20 December , 2010 Rapport Share Postad 20 December , 2010 jag är ledig i 2 veckor efter den 23e så bara säg till så ska 13 bilen vara klar innnan du hinner säga nappflaska Ps: utbildad ramriktare och petnoga äckelpotta Underbart!! Da er det likevel håp for sesong 2 av Äntligen en 13 även för mej Jeg har fulgt hver episode med iver men sesongavslutningen var litt vel dramatisk. Si ifra hvis det er noe vi andre kan bidra med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst FormerMazda Postad 20 December , 2010 Rapport Share Postad 20 December , 2010 Gött att du klarade sig så bra som det låter! Och att döma av alla vänliga själars erbjudanden så kommer ju bilen fixa sig också! Även om det bara är plåt så är det ju tråkigt om allt ska skita sig på en halv sekund. Krya på dig! Och ät ordentligt med julskinka nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst ROADKILL Postad 20 December , 2010 Rapport Share Postad 20 December , 2010 Du jag har en hytt och den får du Plåthytt givetvis men utan rost' date=' ramen går att rikta......en portapower och lite kättingar så är det klart... kommer gärna o hjälper till[/quote'] Ja vi kan nog samla ihop lite delar, Jag har en reservdelsbil som har en frisk ram, om din inte går att rikta. Den är din om du vill ha den. //MorganROADKILL2010-12-20 08:28:38 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst ryden Postad 20 December , 2010 Rapport Share Postad 20 December , 2010 Fy fasen! Inga roliga bilder att börja veckan med, vilken ohygglig tur du hade!!! Kunde du ta dig ur själv? Ta det lugnt över jul och var beredd på efterverkningar, både för kropp och själ. En sådan smäll måste bearbetas av hjärnan och den kommer att göra sig påmind. Jag vet precis hur jobbigt det är att tvingas börja om från noll igen med något man har lagt ner så mycket av sig själv i men det blir bättre. Låt bilen vila bara, det här är Terrängbil.net, bättre än vilket försäkringsbolag som helst! Ha en riktigt god jul och se fram mot din co-driver!!! /Anders Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Jens S Postad 20 December , 2010 Rapport Share Postad 20 December , 2010 Otäckt men hoppas att det inte blivit några allvarliga bestående fysiska skador. Blev fundersam på om jag vågar köra min 1314 med barnsäte på passagerarsidan.... Hade tänkt det som alternativ med grabben då han är för liten för motorcykeln.... mamma hävdar dessutom att det är för farligt. Hade det hjälpt med skyddsbåge eller blir det värre skador på kroppen utan deformationszoner?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst ErikC304 Postad 20 December , 2010 Rapport Share Postad 20 December , 2010 Jag hade funderingar ett tag på att förstärka hörnen vid lyktorna och den tunna A-stolpen upp till taket. Men jag vet inte vad som är bäst egentligen. Bilen är rackarns hård redan nu och göra en stel konstruktion stelare så slår man sig bara ännu hårdare när ingenting viker sig. Grejen med deformationszon är ju att inbromsningen blir mjukare. Ska man dessutom som jag tänkte mig svetsa dit mer bitar så är det ju också risken att mer plåtbitar viker in sig i kupeutrymmet och vad som händer då vill jag inte tänka på. Det är en osäker bilmodell, otäckt enkelt uttryckt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst FormerMazda Postad 20 December , 2010 Rapport Share Postad 20 December , 2010 Mjo, att förstärka en bil tills den inte längre deformeras blir sällan bättre. Fifth gear förklarar: Och bara för att ställa till det ytterligare, eller kanske ännu tydligare visa att för att klara sig så är det deformationszoner som gäller, se film: http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY&feature=related Och det är bara att glömma att implementera på bef. fordon. Än minde på en tgb. Min personliga inställning till det hela är att man får vara glad om det går bra om man har oturen med sig. Det bästa man kan göra är att försöka låta bli att krocka med andra bilar, så slipper andra lida av vårat bilval. Så skulle alla SUVar tänka också kunde man önska. Den som skaffar SUV för sin egna säkerhet borde få pisk utan kvällsmat och hopp i säng. Nåväl, denna gången gick bra, och det är vi glada för! Vi hoppas att de kroppsliga skadorna löser sig smidigt, TGBns skador löser sig låter det ju som. Och tänk vilken chans att bräda Monkysa i puts sen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Chrille Postad 20 December , 2010 Rapport Share Postad 20 December , 2010 Shiet! Jösses vilken jäkla tur-i-oturen du hade. Lider med dig hasse! Hoppas det löser sig för dig, aldri kul att se sånt här MVH Chrille Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst H.Hansen Postad 20 December , 2010 Rapport Share Postad 20 December , 2010 Ja jag tackar, för alla hjälpsamma medlemmar vi har här Det ger en hoppet åter. får jag bara ordning på alla stela kropsdelar så kommer väl lusten tillbaka. Det ser då bra mycket ljusare ut nu än när jag kom hem och såg fotona på de smälda bilen.och humöret inte var direkt på topp. Man började fundera på alla timmar som behövs för att fixa något sådan själv, och utrustning jag inte har, samt att det säkerligen skulle kosta en hel del Då kändes det jäkligt motigt att börja om igen. och nästan lättast att bara göra sej av med eländet och ge fan i det här. Men som sagt och skrivet här så ser jag ju en ljusning i vinter mörkret Ja någon säkerhets som finns det då inte på dem och inga höga hastigheter innan man sitter fast med fötterna. jag får nog vara glad att jag hade stora kängor på mej, vart tvungen att försöka komma ur dem så jag fick lös ena foten från pedalsället i alla fall, så det tog nog nästan 20 min innan jag tråklat mej ur bilen själv. Hade inte ramsnoken "fästet till bladfjädrern fram" tagit den värsta smällen hade jag nog fått ringa något annat än bärgaren om jag kunnat. Ambulans mm hade jag inte en tanke på själv, det ringde bärgaren ut efter ca 2 timmar när jag ringde upp och frågade vart tusan han höll hus och varför han inte ringde upp, Och han fattade att jag smält ordentligt och stog kvar i snö ovädret och väntade på han. Hur vida det blir några följdskador på mej är ju svårt att förutse nu, de såg ju massor av gamla skador på ryggen när de röntgade den, så det kunde de inte sia om då, det visar sej med tiden. Men man känner sej ganska mörbultad än i alla fall, kan då vrida på nacken i dag så lite bättre är det. Lite skumt att jag har mest ont på höger sida, trodde att den sida där bältet sitter i mot skulle vara mer mörbultat, men där har jag inte ens ett märke efter bältet, Och om man dömmer av det så gick det inte specielt fort, vet att jag fått blå ränder efter bältet när jag smält i runt 40-50 kmh förut. Att bygga något som förstärker där framme kan nog bara ställa till det mer för det blir mer saker som trycks in mot fötterna då, det är ju en vetenskap att bygga något sådant så några rör eller liknade gör nog inte stor nytta när det smäller ordentligt. Men ett nackstöd skulle nog inte skada. Ja jag tackar än en gång för alla erbjudanden. Jag får se till att åter hämta mej lite så löser detta sej tydligen MVH Hasse Hansen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Miamik Postad 20 December , 2010 Rapport Share Postad 20 December , 2010 Jävlar vilket skit! Det låter som en klyscha men plåt är bara plåt. Det viktiga är att du klarade dig nu när det skall bli tillökning i familjen! Grattis till det!! Ta det nu lugnt ett tag och samla kraft ett par veckor. Om du vill så verkar du ha en ram och även en hytt. Jag tror och hoppas att du kommer att orka att komma tillbaka till skogen igen. Har träffat dig ett par korta ögonblick och vet att generösa killar som du behövs i denna hobby. Om jag på något sätt kan hjälpa dig så hör av dig. Med hopp om en God Jul och ett Gott Nytt År för din och din familjs del! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst thowes Postad 20 December , 2010 Rapport Share Postad 20 December , 2010 Läskigt värre. Tur att det ändå gick så pass bra som det gjorde.. Har själv prövat att rulla runt med min 11:a, jo ett varv på sida å landade sen på alla 4:a. Knäckte en spegel å fick några snygga bucklor... Ha en god jul, och hoppas du får till bilen igen! /Thommy Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Puppe Postad 20 December , 2010 Rapport Share Postad 20 December , 2010 Ajajaj, som Anders Gernandt sade. Men tur att det gick bra för dig, efter omständigheterna. Förstår inte hur olyckan inträffat, gick det inte att styra p.g.a någon kamikazeventil? Låter totalt livsfarligt. Ta vintern på dig och samla kraft och peng och hoppas tillfriskningen går fort. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst petewedi Postad 20 December , 2010 Rapport Share Postad 20 December , 2010 Krya på dig Hasse! Blev fundersam på om jag vågar köra min 1314 med barnsäte på passagerarsidan....Hade tänkt det som alternativ med grabben då han är för liten för motorcykeln.... Vid de få turer jag haft med sonen (3år) i min 11 har jag haft barnstolen framåtvänd pga den obefintliga deformationszonen. Då sitter man i alla fall runt metern framifrån och de små har ju korta ben också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Bajon1 Postad 20 December , 2010 Rapport Share Postad 20 December , 2010 Ett råd är att koppla förbi tryckventilen till bromsen så slipper ni problem med den. Bara att bygla de två kablarna som sitter på ventilen så är problemet löst. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Dexxas Postad 21 December , 2010 Rapport Share Postad 21 December , 2010 "kamikazeventil"......Då var det fanskapet döpt tillslut!!!. Otur för dig Hasse att du inte desarmerat den tidigare,tråkigt med tanke på allt jobb/tid/pengar du lagt ned i bilen men du verkar inte ha dragit stora nitlotten i alla fall.....Har själv rullat/smällt min "gammvalp" och dom är stumma i konstruktionen,man får själv leka deformationszon så att hålla koll på hastigheten är ingen nackdel. Totalskrotade en Citroen som gasade rakt in i en rondell framför min valp i måttliga 30 Km/h utan synliga skador på valpen förutom att den fått en ny färg på en redan knölig kofångare,inga personskador men gubben i Cittran miste både bilen och körkortet pga.alkohol... Våra bilar är otäcka på det viset då dom vid kollision träffar väldigt högt jfrt. med andra bilar, är stumma och ofta tunga... Bältet på i alla TGB ska det vara,utan ditt bälte så har det sannolikt gjort ännu ondare med skärsår/skallskador. Materiella ting går att fixa,när du har vilat ut och piggnat i igen så går det nog att återuppliva bilen med..... //Dexxas Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Protiwa Postad 21 December , 2010 Rapport Share Postad 21 December , 2010 Krya på dig Hasse! Blev fundersam på om jag vågar köra min 1314 med barnsäte på passagerarsidan....Hade tänkt det som alternativ med grabben då han är för liten för motorcykeln.... Vid de få turer jag haft med sonen (3år) i min 11 har jag haft barnstolen framåtvänd pga den obefintliga deformationszonen. Då sitter man i alla fall runt metern framifrån och de små har ju korta ben också. Jag har barnstolen fastsatt på en av de bakåtvända stolarna där bak. Man får använda ett spännband för att få fast stolen ordäntligt. Protiwa2010-12-21 07:28:45 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Ltgb912 Postad 21 December , 2010 Rapport Share Postad 21 December , 2010 Har tit funderat på det med frambyggda fordon och olycker. Hadde en VW syncro, båda fru'n och jag var tacksama, när vi kom av med den! I början av 80-talet jobbade jag för Land Rover i Danmark som körselsinstruktör. Don Greene, en kille från England som komm över iblant, sa redan där, "The derformation zone on a Land Rover is the vehicle you hit" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst monkysa Postad 21 December , 2010 Rapport Share Postad 21 December , 2010 jag kör alltid med allhjulsdrift när det är snö/halt! (har kopplat förbi den där som ni kallar det "kamikazeventil" (), men det låser ju direkt bak, och bromsar fint fram. (tryckte sedan sternhårt, men inte ville de låsa fram ... . vågar man fråga hur fort det gick? tänkte det vore ju synd att åka bräda nu i julruschen.... Tvingar mig själv att posta denna tråden här: http://forum.terrangbil.net/forum_posts.asp?TID=460&title=demolerad-tgb-11monkysa2010-12-21 21:49:15 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst H.Hansen Postad 23 December , 2010 Rapport Share Postad 23 December , 2010 Jodå Alex du vågar fråga om hastigheten, Det var en 50 sträcka så jag höll ca 45 kmh innan kurvan och började sänka hastigheten i god tid, men "kamikazeventilen" ställde till det ändå, Jo att det är skilnad på hur 11 och 13 beter sej när den kopplas i är helt uppenbart. Så håll dej till allhjulsdrift du och undvik bädan Önskar jag hade din energi att bygga på bilar nu, men det kommer väll God jul på dej Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.