Gå till innehåll

God morgon Måndag 25/9


Gäst ErikC304

Rekommendera Poster

God morgon molnigt regntungt +12 grader i Åmots skogarna, dagen kommer att tilbringas med att fram skaffa ny bromsledning åt Nivan och för hopningsvis hinna med en prov tur kan vara bra att veta hur långt jag kommer med den, så jag vet om den duger som hjälp bil åt valpen, skall även kolla om det går att sätta på valp hjul på den om jag kapar av skärm kanterna lite, bult mönstret är det samma men frågan är vad svängradien hamnar på mycket liten misstänker jag. HA en bra dag ni som hittat hit mvh Hasse H.Hansen2006-09-25 07:51:37

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Morgon... sitter på kontoret med dagens första kaffe. Idag hade det slutat att regna och det ser ut som det kan bli en fin dag. Temperaturen vet jag inte, men det var varmt och gott i hytten på 11:a bilen ner till tågstationen.

 

Ikväll blir det att jobba vidare på sajten. Ha en strålande måndag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åka 11:A till jobbet det låter underbart.så skulle man ha det men jag har 7 mil till jobbet,så det får bli 245:an Volvo i alla fall, annars skulle jag få åka tidigt, skall ta valpen och smyga över skogen till Lingbo i helsingland och kolla på en skoter blir det affär så kan jag bara lasta på flaket och dra hem, det är fint med pick upp ibland, kanske hittar jag några nya lekplatser på vägen vem vet god middag önskar hassse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vart ingen skoter i dag men en fin tur på fem mil över skogen i valpen, vägen var för bra så det blev några små avstickare på en del små vägar som jag ej varit in på hittade några riktigt treviga traktor stigar med 1,5 meters sly på och en hel del sten,det käns bra när men får krypa över stenar och köra ner lite små träd så det blev en bra tur endå. När jag kom hem står en man och betraktar nyfiket min Niva han var väldigt intreserad tydligen köpte han upp Nivor åt jackt lag i norrlad och hadde hört att det kommit en till byn,och efter som det följde med extra växel låda och lite fler delar så ville han köpa,så nu får jag fundera hur jag skall göra sälja eller ha kvar,min landlord har inte sagt något om mina fordon än, men det kommer snart snö och det börjar bli en del att skotta runt då jag ockuperar området där han tidigar lagt snön med traktorn, så det kanske är dags att rensa ut men min valp blir kvar den använde vi när han fastnade med traktorn i vintras så den ligger bra till, Nivan har han blängt skeptiskt mot så antagligen var det han som tipsat gubben om den kaske en fin pik att den helst skall utom synhåll. Nä nu börjar det bli dags att göra kväller lär kampa utanför fiske butiken i morgon bitti dom har stora höst rean och då lär man vara på plats tidigt för att göra dom där fina fynden. Ha en bra kväll önskar Hasse i åmotskogen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag grejat med maskinlinjen jag är ansvarig för konstruktion och uppbyggnad av på jobbet. Längtar till nästa tillfälle att få använda bilen. Men innan användning skall den öppningsbara framrutan dit efter kletig omtätning...  omega24v2006-09-25 21:53:57

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...
Gäst ErikC304

25 september 2006 är minsann i Terrängbil.nets absoluta gryning. Trådnumret är 12 och en av de senaste har 3589, så vi har hunnit ventilera en del de här två åren.

 

Gode tid, jag höll på och konstruerade och byggde på en monteringslinje på mitt gamla jobb. Linjen innehöll tre monteringsrobotar och ett palettsystem, det var ett jädrans göra innan det härket fungerade som det skulle.

 

TGB-mässigt berättade jag om tätning av framruta, om vilket jag skrev en artikel. Den är jag ganska nöjd med faktiskt, behandlar hur man åtgärdar problem med inläckage, rost i rutram och montering av glasrutor. Inte så dumt.

 

Undrar vad som händer om två år?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Undrar vad som händer om två år?

 

Du har tätat våran ruta också? PDT_Armataz_02_11.gif

 

... Du kanske vid det laget rent av hunnit läsa artikeln och gjort det själv...? PDT_Armataz_02_11.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst FormerMazda

.. Du kanske vid det laget rent av hunnit läsa artikeln och gjort det själv...? PDT_Armataz_02_11.gif

 

Jäkligaste är att rutramen hålls förmodligen ihop av rutan och gummilisten.. Så nån tätning går nog inte att göra utan att först byta/renovera rutramen..
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

ja nivan köpte ju landlorden, där av hans intresse för den PDT_Armataz_02_30.gif

Ja det har hänt lite sen den här godmorgon postingen kom ut PDT_Armataz_02_39.gif

Men trevligt har det varit PDT_Armataz_02_44.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Godmorgon 19/6 eller godkväll nu. Sitter på en oljerigg mitt ute på indiska oceanen,som är på väg mot norge i ca 8 knops fart.Farkosten förbrukar 1liter olja/sekund = 85 kubik/dygn.Vi fyllde upp tankarna häromdagen på mauritsius för 2,2 miljoner euro.Det var liten varning för piratrr ett tag men nu ska faran vara över.

Dålig hastighet på nätet här.man blir frusterad.Ska bli gött och komma hem snart å få ta en sväng med tgb11.För jag kliver av i sydafrika om en vecka.Hoppas på fint väder i sverige då,för då blir det semester.

Tjingeling terrängfolk.:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...