Gå till innehåll

Längre flak TGB30?


Gäst petewedi

Rekommendera Poster

Gäst petewedi

På nedan bild ser flaket annorlunda och längre ut. Det lär vara flak med containerfäste för nån sambandshytt eller nåt. Kan det vara ett mått som passar nåt civilt? Ser lite kort ut för att vara 20 fot men bra mycket längre än 10 fot som är de mått jag känner till för containers.

 

Frågan är om den vinch? Ser ut att sitta nån låda på den vanliga platsen.

 

batch17-2011-april-054.jpg

 

petewedi2011-05-22 19:45:28

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst skåne

Den långa varianten av TGB30 är totalt 7700 mm lång mot den vanliga som är 6750 mm ( du hittar många olika flak variationerPDT_Armataz_02_07.gif). Vinschen sitter osynlig på bilden emellan tanken och förvaringsboxen.

M5180-311213 LYCTGB 3112A MT Cross-country truck KMTRL SCANIA SBA111A 134,OMBYGGD TGB 311,MED LYSSNHYTT FÖR TELEVAPEN 80 LÄNGD 770 BREDD 260 HÖJD 360 CM

 

Den är ju lite högre också 3600 mm mot den vanliga med trupphytt som är 3000 mm hög.
Det finns en modell med utstickande skåp på det vanliga 4208 mm flaket (inv.mått).
stabshytt_a.jpg stabshytt_aa.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen
På nedan bild ser flaket annorlunda och längre ut. Det lär vara flak med containerfäste för nån sambandshytt eller nåt. Kan det vara ett mått som passar nåt civilt? Ser lite kort ut för att vara 20 fot men bra mycket längre än 10 fot som är de mått jag känner till för containers.

 

Frågan är om den vinch? Ser ut att sitta nån låda på den vanliga platsen.

 

batch17-2011-april-054.jpg

 

Vad är det i dem ? ser ju ut som de pumpar ner något i marken' date=' när man se slangen som går ut bak och ner till/i marken [img']smileys/PDT_Armataz_02_12.gif[/img]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst furirjönsson

Jag tror att slangen är till för luftcirkulation. När liknande hytter är uppställda så brukar / brukade de vara uppkopplade med avluftning för att inte bli fuktiga. det finns kanse nåtsustem att ha varmluft strömande i fält.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst skåne

Så är det nog, luftcirkulation för att skydda elektroniken. Det finns sådant system på radarbilarna också.

Fräckt att det finns i marken, om det nu är i fält?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst christer_tgb

Jag tror att denna slang endast ligger under gräset för att därefter ses igen borta vid varmluft/luftcirkulationsaggregatet mellan fordonen.PDT_Armataz_02_40.gif

 

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mats_o

Garranterat försvarets system för torrluftning.

 

Man blåser in rejält torkad luft i fordonen (dock inte värmd). Den torra luften suger fukten ur fordonen och skickad den överbord.

 

Systemet är betydligt effektivare i att förhindra rost och mögel än att förvara fordonen i varmförråd tex.

Kommer inte ihåg de exakta värdena men ATC gjorde en utvärdering och torrluftningen var överlägsen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Gäst Stadsbonpålandet

Fast jag är ny här kan jag faktiskt bidra med något: Tre av denna typ såldes som rop 86, 87 och 88 på Toveks auktion i Enköping i veckan. På en såg förarhytten nästan ny ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...