Gå till innehåll

Ny auktion


Gäst petewedi

Rekommendera Poster

Gäst petewedi

Millesvik vann ju två av loterna i norra Sverige i utförsäljning 2011:3. De säljs (eller delar av) nu via Tovek.se och nätauktion.

 

Det ryktas även om att Hilcos lotter även de säljs via Toveks nätauktion i slutet av juni.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst skåne

Om man läser Hilcos annonser på Blocket så står det (För mer info och ev visning kontakta Toveks Auktioner AB, tel.....).

Om man läser på Toveks hemsida så står det så här....

NÄTAUKTION på militärfordon, m.m., med avslut tisdagen den 14 juni från kl.09.00.

 

ÅRETS STÖRSTA NÄTAUKTION PÅ FÖRSVARSMATERIAL OCH FORDON (BATCH 15-17)

På uppdrag av Millesvik Maskin & Trading AB försäljes maskinr och material som tidigare tillhört försvarsmakten men upphört, och allt försäljes genom nätauktion på www.tovek.se med avslut tisdagen den 14 juni från kl.09.00.

Annons i pdf http://www.tovek.se/UserFiles/14juniklar.pdf

t, Ca 40st Terrängbilar:

3st Volvo Valpar 4x4 (en med Alu-zink kaross), Ca 14st TGB40 bl.a. Scania SBAT 111S, 10st TGB30 Scania 

SBA111 med lastflak (samt en med kran Hiab 650A), TGB13 Volvo L4243 6x6, 3st Sjuktransportbilar TGB131 

Volvo 4143 6x6, 3st Materialvårdsbilar Volvo F613 med skåpöverbyggnad, 3st Jeepar: 9711A med flak, 9712A 

med skåpöverbyggnad med plats för 4-pass.,  Kärror, vagnar: 6st Ammunitionsläpkärror (höj- och sänkbara 

boggiekärror) Sajo Senkomat med vinsch, 2st Servicekärror med inbyggt elverk 4.5kva, 2st ombyggda bogserkärror 

med hetluftsaggregat 230kw samt elverk 4kw, 6st Klargöringskärror, 6st Verkstadskärror, mm mm

Kanske roligare med bilder och bud och sådant, klicka på denna länk http://www.tovek.se/auktioner/n%C3%A4tauktion-milit%C3%A4rfordon-mm-tisdagen-14-juni/108/?start=1&showExecuted=0 .

 

skåne2011-05-30 18:26:15

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst calle11

Direct länk till "valpen"

http://www.tovek.se/auktioner/n%C3%A4tauktion-milit%C3%A4rfordon-mm-tisdagen-14-juni/valp-volvo-4141-4x4-aluminium-zinkkaross-ca-m%C3%A4tarst%C3%A4llning/28032/

 

Det står "4141" också, enligt soldf är en 4141;

"Den tvåaxliga grundversionen, kodnamn "4141", var

bredare men för övrigt ganska lik Valpen. Motorn var Volvos

B20 (82 hk)."

 

 

Hmmmm....?

 

calle112011-05-30 19:00:45

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Rookien

Inte alla är så petnoga utan kallar efterföljarna för Valp också.

 

 

 

Jag tycker att en Valp är en 9xx(x) och inte en C303/TGB11 osv. så jag håller med dig Obelix.

 

 

 

Och en Sugga är inte en gammal taxi utan en terrängbil - sådeså PDT_Armataz_02_30.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mandarin

Är det någon av er som råkar ha måtten på boogiesläpen de har där?

Finns 2 olika storlekar vad jag kan se i auktionen.

 

// Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst skåne
M5048-504011_11_11.jpg
M5048-504011 KLARGÖRINGSKÄRRA FLYGPLAN /T TURNAROUND TROLLEY X MEKANSISK PÅSKJUTSBROMS, AVSEDD FÖR TRANSPORT OCH FÖRVARING AV UTRUSTNING VID KLARGÖRING AV STRIDSFPL MAXLAST 50KG, TJ-VIKT 2450KG, DRAGÖGLA 41/76MM ALT KULHANDSKE F 60MM KULA, 12V
LÄNGD 495 BREDD 235 HÖJD 210 CM 2500 KG


M5044-207114%20_101.jpg
M5044-207114 AMSLÄPKÄRRA 2071 MT SKA AXVALL 1 PCS 130406 AMMUNITION CART SAJO SENKOMAT/1983 VINSCH AVSEDD FÖR FPL 37 MAXLAST 1480KG TJÄNSTEVIKT 1020KG TOTALVIKT 2500KG.

skåne2011-05-30 20:36:56
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mandarin

Ifall det är några på forumet som funderar på att bjuda på något så kanske vi kan försöka fixa en frakt söderut tillsammans på något sätt. Tyvärr är det ju så att nästan alla sakerna på auktionen ligger en bra bit upp i landet och jag har ingen lust att betala det dubbla i frakt mot vad jag har köpt något för. Då är det helt plötsligt inte billigt längre.

 

// Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Tjingen

Är lite sugen på SAJO SENKOMAT.PDT_Armataz_02_10.gif

Någon som har erfarenhet av detta släp? Hur fungerar hydraliken? Ungefär vilken höjd över marken kommer man ner till när det är nedsänkt?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst petewedi

Amsläp 2071/2072 är hela 260 cm bred tror jag och kommer i stort sett ner till marken. Baklämmen funkar som ramp.

 

Om inte jag kommer ihåg fel gick de under 10'+moms på Bråvalla 2007.

 

@Mandarin, Hilcos grejer bl à 35 Sajo Senkomat står på Bråvalla och inte Kalix. Men den auktionen har inte kommit ut ännu på Tovek.petewedi2011-05-31 17:15:48

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mandarin

Är det någon som vet ifall Hilcos också kommer att sälja några släpvagnar i storlek som klargörkärrorna?

Ska Eventuellt köpa ett släp att ha till att bygga om min kokvagn så jag får köra i 80 km/h med den.

// Jonas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mandarin

Hej

Är det någon som vet vad som krävs för att registerara klargörningskärrorna civilt?

Hittade en gammal anons från kvarndammen där det stod att de inte går att registerara. Vill gärna inte komma hem med något som inte går att använda.

 

// Jonas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst petewedi

Nej, det vore ju riktigt trist. Undrar vad det skulle kunna finnas för skäl till det? Den har ju påskjutbroms, lyse, är 235 bred och en totalvikt på 2500. Låter som att det inte borde vara problem men måste kollas upp.

 

Tyvärr verkar de försöka ta bra betalt för alla sakerna. Med t ex 15000+moms, slagavgift, transport och registrering går dom på över 30 lakan innan allt är klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hållt koll lite på nätauktionen som toveks har, ser än så länge ut som att det är glest med budgivare...

Lite bud på de mer civila stuken av lastbilar. Tgb 30 och 40 bilarna har inte ett ända bud än så länge.

 

Kan ju givetvis bero på flera orsaker tex

1: Folk väntar med bud tills de har sett dem, flera fordon ser nog lite risiga ut vad man kan se av bilderna.

2: Utgångsprisen är för höga, dock ändå lite lägre än på förra ser det ut som

3: De flesta köpare finns i södra eller mittersta sverige och fasar för transport från Boden/Kalix

4: Marknaden börjar helt enkelt bli mättad på dessa scanior, fast man själv är fantast av dessa fordon får man väl inse att inte alla vill köra runt i en sådan PDT_Armataz_02_12.gif

 

Hur som helst hoppas ändå på en större live auktion i år, mycket enklare där, man kollar, bjuder och kör ev hem med köpet... Presic så ska det vara!

 

Ska bli intresant att se om Hilco ska försöka få ut alla sina fordon med om denna auktionen inte går vägen...

 

Vad tror ni?

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst petewedi

Ja, överlag mycket högre priser än de två liveauktioner jag varit på på Bråvalla.

Enl Millesvik säljer de Myrslokar och annat löpande för de priser de begär men det tar tid.

Det var väl även så att förra nätauktionen i mars slutade utan ett enda bud på både Myrslok och SBAT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst skåne

Här är några avslut på nätauktionen hos Toveks 10 maj 2011 med priser och bud, några objekt i Ätran + Fjärås + Varberg + Slutarp. 

Rop.14 Scania TGB 30, militärt nummer 331469, mätarställning 36082, årsmod 1976
Avslut 20000+moms

Rop.29 Scania TGB 40 6x6, ca mätarställning: 1300mil
Avslut inga bud. Utgångspris 65000+moms

Rop. 32 Scania krokbil 6x6 Myrslok med winsch, ca mätarställning: 2100mil, (skattebefriad)
Avslut inga bud. Utgångspris 78000+moms

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Humlegaard

Är det någon som ska dit och titta? Det finns ju en del intressant, men inget som är värt att åka 250 mil för att sedan komma hem tomhänt...

 

...utom möjligen brandbilen...

Humlegaard2011-06-10 08:47:41

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att det är för långt borta, först ska man dit och titta, sen om man köper något ska man dit igen alt ordna med så att någon hämtar och transporterar. Blir oundvikligen dyrt.

Tycker också det är väldigt snålt med tid att titta, vad var det 2,5h eller nåt sånt på ena stället.

 

Nej gillar inte upplägget med dessa nätauktioner, men säkert nån som gör det med.

Något prisvärt blir där säkert, men när utgångspriserna börjar högt blir det betydligt färre som är intreserade.

Kollade igår på auktionen igen, har de sänkt utgångspriserna på några fordon som där inte fanns bud på?

Eller bara jag som inte läste allt innan kanske, men verkade vara lägre på några tgb...

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mandarin

Det verkade inte vara en enorm rusning efter sakerna där vad jag kunde se.

Själv fick jag tag på en klargörakärra för 4913 kr med alla avgifter inräknat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst petewedi

Det låter överkomligt Mandarin! Går den att regga, fick du nån klarhet i det?

 

Nu räknar jag med att Hilcos grejer kommer ut via Tovek snarast. Och det som inte blev sålt i Kalix måste ner till Värmland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mandarin

Får hoppas att det bara är alla brandfarliga saker i vagnen som gör att det inte går att regga som den är. Jag är ju ändå inte intresserad av flygplanstankningsutrustningen eller vad det nu är den innehåller. Allt som är i vagnen när jag får den ska ju ändå bort så att jag kan göra kokvagn av den.

 

// Jonas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...