Gå till innehåll

Ny auktion


Gäst petewedi

Rekommendera Poster

Gäst skåne

NÄTAUKTION på militärfordon m.m., i Bråvalla med avslut tisdagen den 28 juni från kl.10.00.

Länk till Toveks hemsida med auktionsobjekt.

NÄTAUKTION på militärfordon m.m., i Hummelsta med avslut tisdagen den 28 juni från kl.13.00.

Länk till Toveks hemsida med auktionsobjekt.

Annons i pdf med objekt ifrån båda auktionerna.

 

 

 

skåne2011-06-15 19:06:34

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Gäst TgbEa

Var och tittade på 11:orna ....i Hummelsta.

 

- DE ÄR INTE alu-zink som anges i annonsen Plåtisar dock hyffsade..

 

- Fördelaren är utklippt på samtliga, lossad i skruven vid blocket och klippta kablar. (DVS saknas helt (fördelaren))

 

- Insuget till förgassaren är lossad och skruvarna saknas. (Alltså den del som skruvas emot förgasarhuset) Känns som det saknas något här, men vet inte ? Har inte koll hur det ska se ut men varför lossa detta om det bara vore för skruvarna?

 

- Massor av dörrlås alla modeller saknades, samt glas beslag.

 

- Däck av olika sorter pildäck trelleborg och goodyear några fina andra slut.

 

- Bilarna är helplåtade vid fönstren med MASSOR av popnit i kanterna, kan det vara sånt där empskydd eller?

 

- Fulla av massa kringutr. till radio( inga radios)...fanns tillochmed någon skrivare som var fotogen driven ???

 

- Lyckt fästena saknades på samtliga. Lycktor fanns, dock inte med ringen som du behöver för att fästa med...

 

- Inga tätade bromsar.

 

PK

 

 

 

 

 

TgbEa2011-06-27 19:15:59

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst skåne

AVSLUT PÅ NÄTAUKTION militärfordon m.m., i Bråvalla med avslut tisdagen den 28 juni från kl.10.00.

AVSLUT PÅ NÄTAUKTION militärfordon m.m., i Hummelsta med avslut tisdagen den 28 juni från kl.13.00.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Humlegaard

Om någon köpt fordon eller utrustning på auktionerna och får sambandsutrustning över så är jag intresserad av antenner, antennfötter, fästen, kablage mm. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Wingflyer

Hej!

 

Har hängt i utkanten på forumet rätt länge nu men inte skrivit speciellt mycket. Och det är lite i senaste laget att svara på Humlegaards fråga nu, men jag och en kompis var i Norrköping igår. Körde sedan vidare till Hummelsta. Hälsade på i Skänninge på hemvägen, tack för fika, mm Hasse H!!!

 

Målet med resan var att hitta en bra 30-bil. Jag och en kompis gick igenom samtliga, startade motorer, körde växelådor med frikopplade drivhjul, luktade på oljor, kollade kylvätskor, kröp under och letade läckor, mm i timmar. Det var fler bilar i Hummelsta är i Norrköping, men generellt var de i sämre skick.

 

Åkte hem med en short list och inväntade morgonen. Fick hicka när de två första i Norrköping direkt for upp i 38 tusen! Men sen höll det sig på eller strax över utgångspriset, några blev inte ens sålda, och nu är jag ägare till en fin 30-bil med stabshytt och elverk som bara gått 120 timmar. Sedan kunde jag inte hålla mig, köpte ytterligare ett löst 4500W Ferm elverk som bara gått 5 tim för 3.200,-, måste nog vara rätt billigt!

 

Sen ringde B från Älmhult och undrade om bogserbilarna i Hummelsta var något att ha. Det var dom! :-)

 

Så tidigt som f-n på fredag bär det av till Norrköping igen med grönplåt i bagaget. Hade ju tur när jag tog hem 13-bilen från Örebro, gick som en klocka hela vägen, hoppas det går lika bra på fredag! För säkerhets skull åker dock halva verkstan med den här gången...

 

Ciao

 

/Sten i Eslöv
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst TgbEa

Humlegaard såg inget av det du efterlyser på/ i bilarna i Enköping.

Har dock en kontakt som har en rejäl hoper sådana grejor om du är seriöst intresserad.

kan bolla ditt nr vidare om så önskas...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...