Gå till innehåll

Tgb 13 på b-körkort?


Gäst B2600

Rekommendera Poster

Gäst ErikC304
Den här
 
101.JPG
 
har tjänstevikt 2620 och totalvikt 3500 efter registreringsbesiktning som lätt lastbil. Det går att göra bygget lättare och om man bara har förarhytten kvar och sätter ett aluminiumflak borde man ha tjänstevikt runt 2500 kg.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har reggat om 3 st 13-bilar till B-kort (3500 kg max totalvikt).

 

En ramren 13-bil brukar hamna på 1100-1200 kg som tillåten lastvikt.

 

En helkaross (TGB-131A) hamnar på 680 kg som tillåten lastvikt.

 

Sök lite på forumet så hittar du mycket om lätt-reggning av 13-bil, annars så svarar jag gärna på frågor åxå....

 

Lycka till!

 

MVH Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aaaaa ok tack för infonPDT_Armataz_02_02.gif

mmmm,får se om man ev blir av med nån av mina bmw frampå då(vägrar sälja min valp),skulle va kul å ha en tgb 13 på infarten till husetPDT_Armataz_02_01.gif

 

tror inte nån i våran kommun äger en tgb 13 förresten,ir finns det nån överhuvudtaget i fryksdalen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget att tveka på - Bara att slå till! Den såg fin ut och B-reggningen är inga problem. Med 400-500 kg barlast på flaket och lite bredare/mjukare däck så kommer du att imponeras av framkomligheten och komforten!

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe mja det tror ja nog,en annan imponerande grej är väl bränsleförbrukningenPDT_Armataz_02_01.gif

kankse inte just blir denna bil på annonsen men det suger verkligen i vill ha tarmen PDT_Armataz_02_03.gif,en båt kan vänta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Har reggat om 3 st 13-bilar till B-kort (3500 kg max totalvikt).

 

En ramren 13-bil brukar hamna på 1100-1200 kg som tillåten lastvikt.

 

En helkaross (TGB-131A) hamnar på 680 kg som tillåten lastvikt.

 

Sök lite på forumet så hittar du mycket om lätt-reggning av 13-bil, annars så svarar jag gärna på frågor åxå....

 

Lycka till!

 

MVH Klas

 

Hej!

 

Skall på onsdag morgon och sänka totalvikten på min 131 för B-kort. Men nu verkar det som antalet passagerare kan komma lite i fara pga att det blir så låg lastvikt. Hur har ni gjort? Kan jag göra el påverka på något vis?

 

Får jag köra bilen till registreringsbesiktningen på mitt B-kort?

 

Tacksam för snabba svar då det är på onsdag det är dags:)

 

MVH Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...