Gå till innehåll

Gotland


Rekommendera Poster

Hej!

 

Har en TGB13 där ursprungskontroll och registering återstår innan den får rulla. När jag är klar och kört lite så att jag vet att allt fungerar har jag planer på att ta den och min 8-åriga dotter för "Gotland Runt."

 

Så en 3-4 dagar, campingliv - men inga allmänna campingplatser förstås. Har själv aldrig varit på Gotland men ni som vet, några bra tips om fina ställen?

 

Vad ska man ta med i reservdelsväg?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir en perfekt semester! Åkte själv med min 1314 och 8-Årig dotter förra Året. Sov pÅ originalbÅrarna i skÅpet och hade med fotogenkök, vattendunkar, fällstolar, cyklar etc... Finns hur mÅnga ställen som helst att stanna till pÅ och övernatta. T ex längs "Stenkusten" i norr (förutom delen som är naturreservat) eller skjutfältet vid FÅrösund. Försvaret har byggt mÅnga vägar ut till vattnet och längs med vattnet sÅ det är bara att vraka och välja. Vi Åkte bara pÅ norra delen och var borta ca 4 dagar, det blev 45 mil hit och dit... SÅ ett tips är att inte försöka hinna hela Gotland pÅ för fÅ dagar.

 

Tips pÅ sevärdheter: Raukarna pÅ FÅrö, Lummelundagrottorna, dagsutflykt med bÅt till Stora eller Lilla Karlsö, Visby förstÅs, Kneippbyn (typ sommarland), Furilden (fin halvö där det varit kalkbrott), BlÅ lagunen (badplats) i nerlagt dagbrott (varmt och skönt vatten). Det finns massor av fina platser, fler fyller säkert pÅ i trÅden...

 

är det normal ordning pÅ bilen frÅn början sÅ är det väl inte sÅ mycket man behöver släpa med sig. Men ett basutbud av verktyg är väl aldrig onödigt liksom lite extra olja och vatten.

 

Ha en trevlig resa!

 

/ Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ifall du ska till gotland mellan 3-10 juli så kan du väl komma förbi vårt tältläger då. Vi är några från stockholm som ska till gotland med grönbilar och ett antal gröna släpvagnan.

 

// Jonas

 

Kul! Om det blir så hör jag av mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...