broten Postad 6 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 6 Augusti , 2012 (redigerade) Har just bytt vattenpump på 11:an (från vp-autoparts) och fick problem med läckage vid röret som går bakom grenrören, någon som vet om det någon annan typ av gummitätning vid pumpen typ längre ? Redigerad 6 Augusti , 2012 av broten Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hakanaxs Postad 7 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2012 Hej Broten! Har du fått åtgärdat läckaget? Förmodligen har du vikt eller kränkt gummiringen när du monterade röret i vattenpumpen, testa att lossa röret och kolla ringen så den inte blivit skadad. Smörj in den med rikligt med vasselin och sätt tillbaka den igen. Kolla med en liten spegel om det ser bra ut, sedan borde det vara tätt. Mvh Håkan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
broten Postad 8 Augusti , 2012 Författare Rapport Share Postad 8 Augusti , 2012 Hej Håkan! Tack för synpunkterna, ska prova vaselinmetoden+en o-ring bakom ordinarie tätning sen vore det väl fn om det inte ska bli tätt // Bengt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
broten Postad 9 Augusti , 2012 Författare Rapport Share Postad 9 Augusti , 2012 Det märkliga är att det blir tätt först när man trycksätter kylsystemet med kylarprovaren, släpper sen trycket så börjar det läcka igen :blink: :angry: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hakanaxs Postad 10 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 10 Augusti , 2012 Det märkliga är att det blir tätt först när man trycksätter kylsystemet med kylarprovaren, släpper sen trycket så börjar det läcka igen :blink: :angry: Då har något blivit fel. Läcker det på samma ställe? Om det gör det så får du kolla så att det inte har blivit repor i hålet för röret. Har du kollat så det inte läcker från oringarna på ovansidan pumpen. På B-18 och B-20 motorerna fick man lyfta pumpen upp mot toppen när man bytte pump och skruvade dit den nya. annars läckte det garanterat där. Det kan också vara dessa packningar som läcker, samma sak här, smörj in dem med vasselin för de kan vika sig när man sätter dit pumpen om de är torra. Mvh Håkan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
broten Postad 11 Augusti , 2012 Författare Rapport Share Postad 11 Augusti , 2012 Då har något blivit fel. Läcker det på samma ställe? Om det gör det så får du kolla så att det inte har blivit repor i hålet för röret. Har du kollat så det inte läcker från oringarna på ovansidan pumpen. På B-18 och B-20 motorerna fick man lyfta pumpen upp mot toppen när man bytte pump och skruvade dit den nya. annars läckte det garanterat där. Det kan också vara dessa packningar som läcker, samma sak här, smörj in dem med vasselin för de kan vika sig när man sätter dit pumpen om de är torra. Mvh Håkan Har provat allt du nämner även hylomar funderar på sikalex runt packningen och röret mvh Bengt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slektning Postad 11 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 11 Augusti , 2012 Når jeg byttet min så brukte jeg biltemas røde flytende pakning på alle pakninger før montering. Det ble helt tett Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.