Gå till innehåll

Nytt objekt


Rekommendera Poster

Köpte en C202 till i helgen som dels ska plockas delar av och dels till att testa ett par saker.

Ska försöka få in en 4vxl automat i den, undrar om det kommer lyckas, tänkte behålla FD lådans placering och flytta allt framåt. På något vis hoppas jag få in kylen bakom motorn med elfläkt och flytta batteriet.

Om det överhuvudtaget går kommer det att flyttas över till min gamla C202

 

Ska också prova ut bästa sättet att få in styrservot från 164 som jag köpte för ett par år sen.

 

Tyvärr var det mycket som var bortplockat eller saknades t.ex. startmotor som jag behöver, tänddelar och pinjongen i bakaxeln var borta. Kommer ta vara på allt annat.

post-5523-0-47188600-1347482534_thumb.jpg

post-5523-0-49456300-1347482544_thumb.jpg

post-5523-0-38491900-1347482554_thumb.jpg

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sänk stolen max ger säker 5 cm lägre sitthöjd bulta fast botten direkt i golvet och svetsa ryggstödes fästens i sittsen, lägg sen en tjock gummimatta industrimodellen 2 cm på golvet och när du bultar dit servo kan du höja ratten något gjorde faktiskt min ratthöjning förra veckan blev rätt stor skillnad, sen glöm inte bort att ändra pedalstället korta ner pedalernas slaglängd byt fotplattorna från runda till volvo truck fyrkantiga och du har en riktigt komfortabel bil.

 

post-5279-0-11308300-1347556133_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rutan är väl lika stor, oavsett om den är öppningsbar eller ej? Så är det iallafall på "gammelvalpen".

 

Skulle du vara intresserad av att sälja plastpanelen som sitter på "b-stolpen" på vänster sida, alltså den som bälten sitter utanför? Saknar en sådan till mitt bygge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag är inte snabb, men jag är långsam :)

Var hemma hos kompisen nu och flyttade om lite bland bilarna där, fick ur motor och växellåda ur den han ska skrota och alltså den automat

jag ska försöka få in i en C202. Kommer bli väldigt svårt tror jag då den är säkert 15 cm längre utan dom adaptrar som kanske behövs.

Vi kom fram till att vi kapar av hytten och öppnar upp den så mycket som möjligt så blir det enklare att testa sig fram sedan.

Men det får bli vid nästa besök, ska försöka få till en heldag där snart, men det ska ju passa båda parter.

 

Kjell: Fick loss panelen och den ser bra ut, en näst intill osynlig spricka vid ett av skruvhålen bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...