Gå till innehåll

Konvertering av BV202 til Diesel


2mas-

Rekommendera Poster

Hei,

 

Er det noe som har noen gode guider til hvordan ein kan konvertere BV202'en til Diesel?

 

Hvilken motor trenger minst modifikasjon for å passe oppi motorrommet?

 

Prøvde å se i gamle poster men bildene var borte?? står for eksempel bare  "uploads/490/PICT6016.jpg"

 

Hilsen 2mas-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kan jag bara delvis svara för min egen konvertering:

 

Min B20 är bytt mot en MB OM617, men jobbet är inte helt klart.

Detta krävde: adapterplatta, nedsvarvat svänghjul, nytt stödlager, modifierad sprängkåpa.

Det jag har kvar: svarva ner urtrampningslagret, bygga nya motorfästen, anpassa kylare/kylluftschaktet, samt mindre kringutrustning (el osv)

 

Än så länge tycker jag inte att jag har gjort så mycket jobb, men det finns nog en motor som kräver mindre jobb än min.

Jag köpte även min adapterplatta färdig, vilket jag kan tänka mig sparar en hel del jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Hej, ni skrev för några år sen om en modifiering av en BV202 med en OM617. Jag undra hur långt du har kommit. Jag själv börjar bygga in en 300 td i min Bandvagn. Jag fundera att svetsa ihop bådda kapade sprängkåpor med varrandra, har någon försökt med det? Kanske ni är igång fortfarande mvh Heinrich

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, ni skrev för några år sen om en modifiering av en BV202 med en OM617. Jag undra hur långt du har kommit. Jag själv börjar bygga in en 300 td i min Bandvagn. Jag fundera att svetsa ihop bådda kapade sprängkåpor med varrandra, har någon försökt med det? Kanske ni är igång fortfarande mvh Heinrich

Jag är tänkt att slutföra min konvertering med en om617, om det var nu mig du menade?

Dock min konvertering lagd på is för tillfället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...