chrseg Postad 20 Juni , 2013 Rapport Share Postad 20 Juni , 2013 Är på en semestertripp på Gotland med familjen i vår 11'a sånär som nu då vi varit på kneipbyn hela dagen och skall därifrån... Bromsar och bromsvätska har försvunnit... Den högra behållaren helt och kanske även lite ur den vänstra... Kontrollerade nivån för 18 mil sen hemma.. Ingen terrängkörning... Tipps på lösning emottages! Hittar inga läckor under eller där bilen stog.. Har nu fyllt på och de går att trampa upp tryck. Bra tips emottages gärna här eller snabbast på 0707184570 allt för att lugna mig och familjen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mandarin Postad 20 Juni , 2013 Rapport Share Postad 20 Juni , 2013 Det skulle kunna vara lekage i ett av bromsservona. Då försvinner oljan ner i dom och du ser inget lekage under bilen. Jag råkade ut för det för något år sedan och det slutade med att jag fick in bromsvetska i cylindrarna med vit rök som följd. // Jonas Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AlterEgo Postad 21 Juni , 2013 Rapport Share Postad 21 Juni , 2013 Jag hade samma problem och fick renovera servona. Inget man gör vid vägkanten, men kan du fylla på efterhand så kommer du i alla fall hem.Jag köpte overhaul kits från Powertrack, det gick snabbt och det kändes inte så farligt dyrt heller. Servona heter LR18230 (eller kanske LR18221). Mitt ordernummer (jag tror att det är ett sådant...) hos Powertrack var PTB1059G, med hjälp av det borde dom kunna skaka fram det dom skickade till mig...http://www.powertrackbrakes.co.uk/ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
chrseg Postad 22 Juni , 2013 Författare Rapport Share Postad 22 Juni , 2013 Ett fantastiskt forum de här! Ett litet nödrop och mindre än 30min senare får jag ett samtal från Klas på Gotland och en hjälpande hand! Inte nog med det har även fått en sightseeing tur med grillning och bad. Har även kollat in 206'or, en 256'a, en 258, TGB's, traktorer och en tröska. Min 3,5årige son Holger (...och jag) bjöds på en mycket uppskattad tur med traktor och hövändning. Symtomen på bromsen är samma som tidigare. Luft hittades i främre bromsservot, ingen annanstans.. Inga läckage hittade än eller rök från motorn... Har vittne på de nu så är inte tokig har nu med mig hem en bromscylinder och ett servo så får ja i lugn och ro meka hemma. Tack Klas med familj för en trevlig dag! Mvh Christoffer med familj 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 22 Juni , 2013 Rapport Share Postad 22 Juni , 2013 Underbart forum vi håller vid liv och hjälper varann. Kul att finna varandras lösningar och hjälpas åt när något krånglar . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AlterEgo Postad 22 Juni , 2013 Rapport Share Postad 22 Juni , 2013 Symtomen på bromsen är samma som tidigare. Luft hittades i främre bromsservot, ingen annanstans.. Inga läckage hittade än eller rök från motorn... Har vittne på de nu så är inte tokig har nu med mig hem en bromscylinder och ett servo så får ja i lugn och ro meka hemma. Min rök inte märkbart när den sög bromsvätskan genom motorn. Men med ett nytt servo är du snart på banan igen... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tiagra Postad 23 Juni , 2013 Rapport Share Postad 23 Juni , 2013 The brake servos are Lockheed Type 7 that have been used on several other cars including a few MGs etc. Jag hade samma problem och fick renovera servona. Inget man gör vid vägkanten, men kan du fylla på efterhand så kommer du i alla fall hem.Jag köpte overhaul kits från Powertrack, det gick snabbt och det kändes inte så farligt dyrt heller. Servona heter LR18230 (eller kanske LR18221). Mitt ordernummer (jag tror att det är ett sådant...) hos Powertrack var PTB1059G, med hjälp av det borde dom kunna skaka fram det dom skickade till mig...http://www.powertrackbrakes.co.uk/ No need to remember numbers: You need Lockheed Type 7 servos They have been used in several other classic cars like MG, so there is quite some knowledge in the british classic car community and they have their suppliers. So this part is - as of now - nothing to worry about Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Christer_tgb Postad 5 Juli , 2013 Rapport Share Postad 5 Juli , 2013 Jag kontaktade dem per email och angav både Lockhead7 samt de båda LR nummer ovan och fick till svar att jag skulle kolla efter en liten silverbricka som sitter fast på servot. Jag hittar inget sånt på mina så frågan är om någon annan har denna identifiering kvar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mandarin Postad 5 Juli , 2013 Rapport Share Postad 5 Juli , 2013 Reservdelskatalogen säger vakumcylincer: LOCK -4258/261 (Volvonr: 644728) repsats: LOCK -SSB 1059 (Volvonr: 272707) Hoppas den informationen kan vara till hjälp. // Jonas Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Christer_tgb Postad 5 Juli , 2013 Rapport Share Postad 5 Juli , 2013 Tack Jag provar så får vi se vad UK säger. /C Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gripen Postad 7 Juli , 2013 Rapport Share Postad 7 Juli , 2013 På brickan som dinglar på servot står följande: 1258 261 8 ,sista åttan skulle kunna vara ett B. På nästa rad: W22-D-34 Hoppas att det löser sig med reservdelar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Christer_tgb Postad 12 Juli , 2013 Rapport Share Postad 12 Juli , 2013 Tack för hjälpen, rep-kit är på väg så vi får se vad som kommer. :-) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.