Jump to content

Audi Quattro

Major
  • Content Count

    1,251
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    81

Audi Quattro last won the day on July 21

Audi Quattro had the most liked content!

Community Reputation

1,470 Excellent

About Audi Quattro

  • Rank
    Member
  • Birthday 05/21/1975

Profile Information

  • Location
    Falun

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Finns det inte en gul tgb 13 som görs om och tävlar i typ trophy Truck ? Fast den kanske hade turbo också? Minns inte riktigt men kommer ihåg att den såg ut att gå riktigt bra. Om man söker på youtube kanske den kommer upp...... Letade lite fort och hittade denna men det är ingen motorbild med där vad jag såg när jag skummade igenom... Men har för mig det fanns en längre film samt provkörning av bilen när den var nybyggd...
  2. Har för mig att problemet med det kittet var att man som redan har breddat fälgarna och skaffat dyra däck måste börja om för originalhjulen passade inte på det kittet va? Som jag ser det har den ultimata lösningen inte dykt upp ännu
  3. Sitter ju och funderar även jag på att skaffa en om606 och stoppa ner i min tgb, har ju funderat på en audi maskin i flera år men det är problemet att dom har kamrem tyvärr. Det konverteringskitt som säljs av SMT AB med medföljande svänghjul... Passar det svänghjulet på om606 vevaxeln eller är det olika bultmönster på MB 6 orna? Och vilken koppling/tryckplatta är det tänkt att man ska ha till det svänghjulet? Tänkte om man får en 170hk 606 med mekanisk dieselpump och då hqar ett betydligt högre vrid så pallar väll inte originaltryckplattan med det vridmomentet?
  4. Hjälpt far att börja kika på hans grävmaskin. Den har tappat farten på grävaggregatet och sekundärpumpen som slår igång när man vänder stolen för att börja gräva går som bara den utan att någon extra händer. Ska vi inte kolla på maskinen en dag när det inte regnar? föreslog jag.... "nej det behövs inte det går bra" sa far... 1h senare var vi genomblöta.... Och vi fortsätter en annan dag
  5. Bra jobbat blev svettig bara av att kolla på filmen
  6. Jag har inte varit ett dugg orolig över hurvida det inte skulle hålla eller inte, men iomed att framaxel och bakaxel inte följer varandra vid tvär sväng utan får olika lång färdväg så uppstår varvtalsskillnad mellan axlarna tex på torr asfallt så går det tungt om man svänger tvärt med mina stora hjul. Samt på mjukt underlag tex gräsmattor så blir det att hjulen river i underlaget (kundbesök med mingrävar bakom på släpvagn tex). Blir betydligt mycket mindre kopplingsslir också har jag märkt för att komma iång både bakåt o framåt men just då vid stora rattutslag.
  7. Minns inte hur jag gjorde men jag har för mig jag drog en kabel till vaccumventilen ovanför bakre värmepaketet. Den inkopplingen tar ju bort all 4wd inkoppling på lågväxel/knapp eller hård inbromsning. Skönt att kunna köra lågväxel och bara bakhjulsdrift, speciellt vid backning med tex släp
  8. Skulle tro att det har med att vikten liggger lite frammåt och åt vänster även utan föraren
  9. David och Goliat Typ original vs TGB som varit på gymmet Kul att jämföra lite och se vad det blir för skillnad. "originalet" har lite trötta fjädrar fram men det är iallafall ca 3-4cm frigång innan den står på genomslagsgummit.
  10. Test kört däcken och bilen på omväxlande underlag. Tycker däcken känns helt ok som en bra kompromiss mellan landsväg och terrängdäck. Tysta på asfalten och plockar inte upp allt för mycket stenar på grusvägar. Dom är ballanserade med mellan 80-150 gram per sida på fälgarna vilket kanske inte säger så mycket. Dom känns fina även i högre farter på vanlig väg i alla fall. Nu har jag inte testat däcken i gjyttjan men grusgropen klarade dom av galant.
  11. Verkstadspyssel när man inte kan säga nej... Eller inte förstår sitt eget bästa kanske..
  12. Mina AT grabber går ju som ett vanligt bildäck på vägen typ. finns inget däckljud alls och perfekt stabilitet samt ingen obalans eller annat, så där är dom rätt oslagbara. Men dom är inget att använda i skogen dom är för mjuka och ömtåliga speciellt i sidorna. Jag kör dom enbart som vinterdäck numera och det är dom också toppen bra till. Enda gången jag kör dom i skogen numera är när jag har kedjor monterade på vintern. Då inbillar jag mig att dom är mera skyddade. Men Toyo däcken kändes helt ok, kan göra mera utförlig test o jämförelse om någon dag om du vill. Ska byta en damask i portalen fram på vänster sida samt montera motorvärmare dom kommande dagarna efter jobbet.
  13. Vet inte hur dom var att ballansera, det är en kund/bekant till mig som köpt däcken på en annan firma i våras. Han fick sina dåvarande däck utdömda hos bilprovningen pga lite torrsprickor. Nu har hans bil stått rätt länge men det kändes inte något märkligt i däcken nu när jag åkte iväg med bilen från honom. Däremot så spöregnade det rejält så jag åkte inte fortare än 60-70 ca men det fanns inga konstigheter vad gäller köregenskaperna på dom. Jag kör själv på 295/75 General grabber AT2 eller Creepy crawler 37x14.5
  14. Skulle säga att dom är 84cm i diameter. Möjligen max 84.5
×
×
  • Create New...