Jump to content

Audi Quattro

Major
  • Content Count

    1,268
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    87

Audi Quattro last won the day on October 25

Audi Quattro had the most liked content!

Community Reputation

1,526 Excellent

About Audi Quattro

  • Rank
    Member
  • Birthday 05/21/1975

Profile Information

  • Location
    Falun

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Idag var det dags igen att byta till vinterdäck igen. Tycker sesongerna mellan byterna blir kortare och kortare för varje gång
  2. "stått i några veckor" Ni måste köra mera med era TGB fordon Jag har kört min 2400 mil nu sen jag köpte den
  3. Börjat plocka ner den bil jag köpte för flera år sedan när jag först tänkte att jag skulle stoppa ner en Audi 5a i tgbn. Nu har ju tankarna ändrats till en mb om603 eller om606. Så det är dags att göra sig av med donator bilen. 2,5l tdin kan jag använda i något annat spännande bygge, och när man kikar närmare på motorn är det en bred klump att ev försöka få plats med i en tgb.
  4. Jag som är "motsträvare" till allt som är "nytt och farligt" skulle för allt i världen inte våga göra en komponent som sitter inne i en motor av kolfiber... Hur bra det än skulle sägas vara.
  5. Detta fick jag nyss som svar från SMT "Om motorn har ett svänghjul (har alltså suttit ihop med en manuell låda) kostar byggsatsen 6900: - inkl. moms."
  6. Oljebyte och tändinställning ok? samt stift och brytarspetsar ok? Kompressionen är ok? Förgasarna i gott skick? Fint om detta ovan är ok sen kan man ju justera in munstycket i förgasarna genom att montera justerverktyg och pressa upp munstyckerna för att minska bränslemängden. Går att mäta höjden/djupet så att dom är lika och sen justerar man lika mycket på båda. eller bara utgår ifrån att dom är lika från börja och justerar lika mycket på båda. Gjorde denna procedur på min tgb för många år sedan då den låg väldigt högt i avgasvärde. sulligt o otrevli
  7. Fick veta av en kompis att igår så hade jag ägt tgbn i 9 år redan... Vart tar åren vägen? Borde man firat med en tårta?
  8. Fortsatte idag att klä in sidorna i bakdelen. Ska fortsätta med dörrarna och taket så fort jag skaffat mera spraylimm som tog slut.
  9. Fortsätter i samma tema fast nu baköver.
  10. Vad köpte du för motor?

    Samt vilka sidor anonnserade du på ?

    Och vad landade priset på?

     

    Dök ju upp en 300td igår på blocket så jag hörde av mig direkt till han som sålde den, och erbjöd handpenning samt att komma imorgon. Men nu var tydligen annonsen borta :( den motorn hade gått 30000 ca och han ville ha 10k för den.

    1. Show previous comments  2 more
    2. Jimpa

      Jimpa

      Ja jag tyckte det också :)Nackdelen är väl att samtliga har automatlåda. 

       

      Det är 206D och 208 som har den. 

       

      Har möjlighet att få tag i en om603 sugis om du är intresserad. Han vill ha 6500:- för den. 

       

    3. Audi Quattro

      Audi Quattro

      Nej jag är inte intresserad av någon sugmotor.

      Som jag har förstått finns det ingen kolvkylning på dom, vilket jag vill ha.

      Skulle jag tubokonvertera en sugis så gissar jag att risken är att kolvarna kommer bli lite väl varma.

       

      Men tack för att du nämner det :)

    4. Jimpa

      Jimpa

      Misstänkte det men jag frågar ändå. Nej precis, det är bara turbomotorn som har kolvkylning. 

       

      Det dyker nog upp nått framöver. 

  11. Äsch kom igen nu Svana du löser det
  12. Nej Jag tror han sa det han ville säga utan att jag köpte kittet av honom. Man får ju med 50 sidor instruktioner så han är kanske inte så sugen att berätta för mycket gratis Med det skrala utbud av motorer som verkar finnas får man ta det som bjuds tror jag... en 603td verkar ju rätt lagom. En 606 är lite väl stor kanske, speciellet med det stora insuget (som måste göras om) inte så mycket att hänga upp sig på när man ändå börjar med något sådant här. Att få tag på en manuell motor vore ju fint då löser sig svänghjulet automatiskt. Jag ska ställa i o
  13. Jimpa dokumentera gärna massor så kopierar jag dig sen, när du löst alla eventuella problem SMT kittet var utan svänghjulet numera tydligen för det var för dyrt att tillverka. däremot så kunde man ta ett svänghjul från vilken MB Diesl som helst 4/5 eller 6 cylindrig. Alla svensksålda 6 cylindriga motorer hade tydligen kombinerats med automatlåda fick jag veta av Gösta på SMT idag. "Man kan använda alla svänghjul från motorerna från 124-modellerna av Mercedes,med motorer som exempelvis heter OM601 (fyrcylindrig), OM602 (femcylindrig) och OM603 (6-cylindrig),och även bens
  14. Fortsatte lite med inredningen idag. Klädde baslådan samt gjorde klar framdörrarna. Passade även på att testa att dra på ett lager filttejp i nederkant på rutorna så dom ska gå lite mjukare samt inte skallra och rassla. Känslan i fönstren blev toppen. Men får se om det blir kattskit ilag med regn och grus. Har varit i kontakt med smt om deras kitt till motorkonverteringsplanen jag har. Tydligen har dom slutat med svänghjulet i satserna och man ska tydligen skaffa ett eget sådant från vilken mb diesel som helst, 4/5 eller 6 cylindrig kvittrade. Sen skulle man k
×
×
  • Create New...