Jump to content

Recommended Posts

b230 har väl m45 mönster dvs samma bultmönster så bara bult dit, tråg och pump ska passa från b20, men vridet blir väl lite lägre än med b30, så varför? Vill du åka billigare är väl diesel bättre, vanlig vw/volvo d24 ska även ha samma bultmönster.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prototypen til C303 (tgb11) hadde B20b. Så det går an. Men 97 hk mot 117 originalt blir vel litt trist.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I den lättare c202 sitter ju en 100hk b20 sista versionen och flera byter ju ut den för att få mer vrid och en motor som inte överanstränger sig och därmed blir onödigt törstig så det lär inte bli bättre med så liten slagvolym i en c303 som är tyngre och har axlar som stjäl effekt.

 

ang trim så vad vill du uppnå?  b30 finns också trim till, tyskar kör med sprut på dessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...