Gäst MKII Postad 28 September , 2008 Rapport Share Postad 28 September , 2008 Har en Norsk vagn MKII B20, med 2xSU(som jag har ett helt hopplöst förhållande till). Någon som har reggat en sådan eller kan lagen bra för att hjälpa mig med det?! Vill helst kunna köra den ohämmat på landsväg, för man får ju inte köra i naturen... Ska väl kompletteras med reflexer på sidorna, men sedan då? Har någon förresten koll på var man kan kolla upp serienr för åldersbestämning av vagnen? Har nämligen inga papper på den. Ha de gott Pelle Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst danneape Postad 28 September , 2008 Rapport Share Postad 28 September , 2008 Jag tror dessvärre att väg reggning är omöjligt,, efter vad jag hört beroende på att det endast finns enkrets bromssystem, De enda reggade fordonen i sverige finns hos räddningstjänsten och fjällräddningen vad jag vet, Jag kan ha fel men, //Danne Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst MKII Postad 28 September , 2008 Rapport Share Postad 28 September , 2008 Omöjlig att regga för väg, ja. Tack för första svaret. Jag har hört olika bud om denna vagn så kör på med funderingar. Och någon måste ju känna någon som känner någon... Skogsredskap skulle vissta vara enklast, men på väg till och från skogen, nja. Det håller kanske inte dubbelparkerad på lokala ICA parkeringen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst danneape Postad 29 September , 2008 Rapport Share Postad 29 September , 2008 Det kanske skulle gå att regga den som tung terrängvagn,,, Kolla med vägverkets tekniska avdelning, Då får man åka på vanlig väg, dock max 50km/timme, Har för mig att man med de nya reglerna måste ha en störtbåge på fordonet som tål maskinens vikt släppt från 1m höjd, //Danne Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst lars335 Postad 29 September , 2008 Rapport Share Postad 29 September , 2008 Hej ! vad jag hört skall bv202 gå att rega som traktor! däremot bv206 är bara att glömma. detta pga att det gick att rega den så på 60-talet och då kan de inte neka nu. Värt att kolla upp... MVH Lars-Åke Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst borre Postad 30 September , 2008 Rapport Share Postad 30 September , 2008 Hej Mk! Jag ska med min Bv202 till SMP (svensk maskin provning) i Arlöv för besikting i Okt/Nov. Jag ska meddela vad som kommer att behöva göras sen. Trevligt att det finns fler Bv ägare. Mvh Boris Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Guests Postad 30 September , 2008 Rapport Share Postad 30 September , 2008 Bv206 går som lastbil på vägarna ås dom går vist det att regga Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst lars335 Postad 30 September , 2008 Rapport Share Postad 30 September , 2008 Hej ! hur har de gjort då? har du ngt reg nr? MVH Lars-Åke Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Guests Postad 30 September , 2008 Rapport Share Postad 30 September , 2008 Hur dom gjort vet jag inte, men i ystad finns en resursgrupp som fått bv206 och fått dom reggade som tung lastbil, och iomed att där är gummi band så får dom framföras på väg, dett gäller även gjutna band med gummipuckar typ strv 103......men givetvis ska jag söka i minnesbanker mfl och se vad jag kan komma fram till hur dom gjort Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst MKII Postad 30 September , 2008 Rapport Share Postad 30 September , 2008 Det blev lite respons ser jag. Kul! Ser fram emot vad Borre har tillbaka från "besiktningen". Är det en MKII eller hederlig svennevagn? Tung terrängvagn med störtbåge?! Det finns ju rejäl rörram baktill i framvagnen. Skulle nog gå igenom kanske... Mer tankar och ideer mottages! Ska köra lite imorgon (vagnen står 20 mil hemifrån, på lantstället) - bugger... Kanske någon som vill transportera den från örebro till ulricehamn kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Guests Postad 30 September , 2008 Rapport Share Postad 30 September , 2008 Angående tung terrängvagn är det ganska kört kan jag berätta, lätt terrängavagn är mycket lättare att få igenom men oavsett får du inte bruka fordonet på väg utan endast korsa väg till o från arbetsområdena.........MEN!! jag vet ju hur man kommer förbi det...och STEWZ vet nog om det med för han o Niva-mats är riktigt hemma i dom frågorna så ta ett snack med dom Hasse2008-09-30 20:56:34 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst borre Postad 30 September , 2008 Rapport Share Postad 30 September , 2008 Hej MkII! Det är en MKII som jag har. När vi ändà är igà ng sà satt jag och fundera pà om man skulle skaffa sig en PBV 401. Dock har FMV plockat bort tornet innan den gick ut till försäljning. Nà gon som vet om det finns gummi klackar som man kan mà ntera pà stà lbanden. Borre Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Portalpalme Postad 30 September , 2008 Rapport Share Postad 30 September , 2008 Lätt terrängvagn får bara korsa väg. Tungterrängvagn får därimot framföras på väg. Vad gäller lätt terrängvagn så får inte vikten överstiga 2ton så det är ganska kört.Bara framvagnen väger 2030kg. MVH Palme Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Guests Postad 30 September , 2008 Rapport Share Postad 30 September , 2008 pbv har gummi klackar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst T24x4 Postad 7 November , 2008 Rapport Share Postad 7 November , 2008 Ska bli kul att höra hur det går med reggningen. Skulle vilja ha min BV202 NF1 reggad också Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Protiwa Postad 7 November , 2008 Rapport Share Postad 7 November , 2008 pbv har gummi klackar PBV 302 - har gummi klackar PBV 401 - har inte PBV 501 - har inte Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst JDW Postad 8 November , 2008 Rapport Share Postad 8 November , 2008 SMO 082 är en 206'a max 55km/h Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Johan11 Postad 8 November , 2008 Rapport Share Postad 8 November , 2008 SMO 082 är reggad på Svenska kraftnät och inte privatperson. Därav att det funkar. Som privatperson är det värre att regga den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst JDW Postad 8 November , 2008 Rapport Share Postad 8 November , 2008 Vi har reggade på många elverk också, branchen fick ett 100-tal som räddades undan kvarnarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Stewz Postad 9 November , 2008 Rapport Share Postad 9 November , 2008 Jag har haft lite snack tidigare med VV om att regga en 206, men det stupade på att bandfordon inte får framföras på allmän-väg och det finns inte en chans att få dispens som privatperson. Att rega en 206 är inte omöjligt men vad är vitsen när man inte får köra den på gatan i Sverige? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Stellan Postad 9 November , 2008 Rapport Share Postad 9 November , 2008 Här är en BV206 reggad som tung terrängvagn UTAN ägarbundna dispenser så visst går det! Reg nr: XMC477 /Stellan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Johan11 Postad 9 November , 2008 Rapport Share Postad 9 November , 2008 Den är reggad på HÄRRYDA CIVILFÖRSVARSFÖRENING så det verkar inte vara en civilperson det heller Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Stellan Postad 9 November , 2008 Rapport Share Postad 9 November , 2008 Helt riktigt, men det finns inget som hindrar att dom säljer den till en privatperson så varför skulle inte en privatperson kunna registreringsbesiktiga den direkt!? /Stellan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Ltgb912 Postad 9 November , 2008 Rapport Share Postad 9 November , 2008 Kollar man linket här: http://www.bv206hire.com/index.php Här säjer dom at 206'aren är godkent til "highway use" och får köras på vanlig körkort. Om det är så, då måste det vara möjligt at få samma typ fordon reggat överallt innom EU. Jag har själv haft helvete på jorden med den danske Färdselstyrelsen, dom erkänner inte att det är så. Dom vill inte gi tillstånd til banddrevna fordon på almen väg i DK. Nu vet jag at en stor gård på Själland har köpt två Caterpillar bandtraktorer, som just nu körer på almen väg rundt Ringsted. Funderar på, om Färdselsstyrelsen nu har ändrat beslut eller hur? Skulle vara samme sak i Sverige: Om det går i UK, måste det ochså vara tillåtet här. Bent Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst T24x4 Postad 9 November , 2008 Rapport Share Postad 9 November , 2008 < ="-" ="text/; =utf-8">< name="ProgId" ="Word.">< name="Generator" ="Microsoft Word 9">< name="Originator" ="Microsoft Word 9"> Här är 2 st till som är reggade Kolla in RYY853 Fordonsslag: TGV Yrkesmässig trafik: BUSS Har även sett en som var reggad som TGL tung lastbil????? Har inte kvar reggnummret tyvärr Fordonsidentifikation Regnr: RDM262 Fabrikat: BOLINDER MUNKTELL 53100 Färg: MGRÖNFordonsslag: TGV Fordonsår: 1963 Fordonsslagsklass: Chassinummer: 190884 Typgodkännandenummer: Typgodkännandedatum: Senaste EU-regbevis del 2: 2006-05-08 Handelsbeteckning: Upplysningar: Ägare/Brukare Namn: PIRATEN PEA BRÄNNSTRÖM AB Adress: SALMISVÄGEN 81 Postnr: 953 92 Förvärvsdatum: 2006-05-08 Ort: HAPARANDA Försäkringsuppgifter Försäkringsbolag: Försäkringsdatum: Fordonsdata Fordonsstatus: Avställd (2006-05-08) Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Nej Antal ägare: 3 Yrkesmässig trafik: Nej Fordonet tillverkat: Producentansvarig: I trafik första gången i Sverige: 2000-03-23 I trafik första gången i utlandet: Utredning: Nej Ägarbunden dispens: Nej Ägarbunden dispens upphör: Nej Besiktningsuppgifter Besiktning senast: Senast godkända besiktning: 2000-03-13 Föreläggande:Nej Körförbud:Nej Vägmätarställning: Skatteuppgifter Fordonsskattepliktigt: Nej Användningsförbud: Nej Årsskatt, kr: Debitering vid påställning, kr: 0 Återbetalning vid avställning, kr: 0 Debiterad fordonsskatt, kr: 0 Debiterad avgift, kr: 0 Betalningsmånad/er: Förfallen fordonsskatt/avgift, kr: 0 Vägavgift Vägavgift (kr/år): 0 Tekniska data Motornummer: Motoreffekt, kw: 60,0 Effektnorm: DIN Kaross: Täckt (01) Slagvolym, cm3: Växellåda: MANUELL/TILLSATS Tankvolym, liter: 78 Antal passagerare, max: 1 Antal sittande passagerare, max: Antal bältade passagerare, max: Antal passagerare i rullstol, max: Antal stående passagerare, max: Krockkudde, främre passagerarplats: Nej Skattevikt, kg: 4240 Tjänstevikt, kg: 4030 Totalvikt, kg: 4240 Sänkt totaltvikt, kg: Max släpvagnsvikt, kg: Max släpvagnsvikt kg, obromsad: Släpvagnsvikt kg, vid B-behörighet: Max sammanlagd bruttovikt, kg: Max lastvikt, kg: 210 Totalviktsfördelning kg, axel 1: 2100 Totalviktsfördelning kg, axel 2: 2140 Kopplingsavstånd, mm: Effektiv bromsanordning: Nej Lastutrymmets längd, mm: Främre överhäng, mm: Bakre överhäng, mm: Utrustning: Drivande axlar fram: Drivande axlar bak: Antal hjul: Bandbredd, mm: 500 Längd, mm: 6200 Bredd, mm: 1800 Höjd, mm: Max hastighet, km/h: 35,0 Drivmedel 1: DIESEL Bränsleförbrukning, l/100km, blandad körning: Koldioxidutsläpp, CO2 blandad körning: Bränsleförbrukning, l/100km, landsvägskörning: Koldioxidutsläpp, CO2 landsvägskörning: Bränsleförbrukning, l/100km, stadskörning: Koldioxidutsläpp, CO2 stadskörning: Röktäthet, M-1: Miljöklass: Ljudnivå DB,vid körning: Ljudnivå DB,stillastående: Skyltformat fram: ENRADIG Skyltformat bak: Tilläggsinformation Den här informationen innehåller eventuella dispenser och fordonstekniska tillägg för fordonet. Uppgifterna redovisas obehandlade från vägtrafikregistret och innehåller koder som kan vara svårtolkade. < ="-" ="text/; =utf-8">< name="ProgId" ="Word.">< name="Generator" ="Microsoft Word 9">< name="Originator" ="Microsoft Word 9"> Fordonsidentifikation Regnr: RYY853 Fabrikat: BOLINDER MUNKTELL Färg: MGRÖN Fordonsslag: TGV Fordonsår: 1963 Fordonsslagsklass: Chassinummer: Typgodkännandenummer: Typgodkännandedatum: Senaste EU-regbevis del 2: 2007-01-12 Handelsbeteckning: Upplysningar: Fordonsdata Fordonsstatus: Avställd(2007-04-04) Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Nej Antal ägare: 1 Yrkesmässig trafik: BUSS Fordonet tillverkat: Producentansvarig: I trafik första gången iSverige: 2000-12-27 I trafik första gången i utlandet: Utredning: Nej Ägarbunden dispens: Nej Ägarbunden dispens upphör: Nej Besiktningsuppgifter Besiktning senast: 2008-01-31 Senast godkända besiktning: 2007-01-18 Vägmätarställning: Tekniska data Motornummer: Motoreffekt, kw: 60,0 Effektnorm: DIN Kaross: Övrigt (98) Slagvolym, cm3: Växellåda: MANUELL Tankvolym, liter: 78 Antal passagerare, max: 9 Antal sittande passagerare, max: Antal bältade passagerare, max: Antal passagerare i rullstol, max: Antal stående passagerare, max: Krockkudde, främre passagerarplats: Nej Skattevikt, kg: 4200 Tjänstevikt, kg: 3200 Totalvikt, kg: 4200 Sänkt totaltvikt, kg: Max släpvagnsvikt, kg: Max släpvagnsvikt kg, obromsad: Släpvagnsvikt kg, vid B-behörighet: Max sammanlagd bruttovikt, kg: Max lastvikt, kg: 1000 Totalviktsfördelning kg, axel 1: 2105 Totalviktsfördelning kg, axel 2: 2095 Kopplingsanordning : KROK Kopplingsavstånd, mm: Effektiv bromsanordning: Nej Lastutrymmets längd, mm: Främre överhäng, mm: Bakre överhäng, mm: Utrustning: Drivande axlar fram: 1 Drivande axlar bak: 1 Antal hjul: Bandbredd, mm: 520 Längd, mm: 6200 Bredd, mm: 1800 Höjd, mm: Max hastighet, km/h: Drivmedel 1: BENSIN Bränsleförbrukning, l/100km, blandad körning: Koldioxidutsläpp, CO2 blandad körning: Bränsleförbrukning, l/100km, landsvägskörning: Koldioxidutsläpp, CO2 landsvägskörning: Bränsleförbrukning, l/100km, stadskörning: Koldioxidutsläpp, CO2 stadskörning: Röktäthet, M-1: Miljöklass: Ljudnivå DB,vid körning: Ljudnivå DB,stillastående: Skyltformat fram: ENRADIG Skyltformat bak: Tilläggsinformation Den här informationen innehåller eventuella dispenser och fordonstekniska tillägg för fordonet. Uppgifterna redovisas obehandlade från vägtrafikregistret och innehåller koder som kan vara svårtolkade. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.