Fantastik respons! Stort tack för alla svar.
GW servo lösningen kan nog vara tätt på den lösningen Volvo hade valt ifall armen hade velat ha servo i terrängbilarna.
Tittat runt på ebay.de och där finns ett antal till salu. Det finns två varianter den till W640, 3.7 rattvarv och den till W641/643, 4.5 rattvarv. Tgb11/13 har väl 3.5 varv och de som har gjort konvertering på forument har använt W640 varianten. Jag antar att den totala rotations vinkeln är i stort samma på tgb11 och MB GW styrväxlarna. Kostar typiskt kring 400-600 €.
Funnit lite datablad på TRW EPHS-enheter, dvs elektriska hydraulpumpar till styrservo. TRW och Bosch ser ut att tillverka de flesta som används på personbilar.
Typisk, 900-1000 W, 9-12 L/min, 95-125 bar max tryck. 90-115 A. Jag har en ganska stor generator på min OM603.961, tror det är 90A och pumpen går enbart vid behov, så det skall nog gå. ”Tomgångsström” 2.5A.
Vill behålla ratten då den ger karaktär till bilen. Jag får leta upp en komplett tgb11 styrservo med rattstång och ratt, att plocka delar till bygget av servostyrningen. Originalet behåller komplett jag i förrådet. Det borde finnas några över efter alla modifierade tgb11 bilar...