Gå till innehåll

HE

Korpral
  • Innehålls Antal

    14
  • Gick med

  • Besökte senast

Om HE

Senaste besökare till profilen

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

HE's Achievements

Member

Member (1/1)

4

Anseende bland gemenskapen

  1. Lägger in frågan igen om hur hytten är fäst mot flaket på Tgb 30 om någon vet?
  2. Fråga till de kloka; Hur förankrades Stabshytten (9012 A/T) på Tgb 30?
  3. Någon som har tekniska beskrivningen av denna hytt? Letar främst förteckning på radiontrl mm. Nu är det mesta klippt och rensat, så det är mest för kuriosa! Sedan blir det någon form av ombyggnad till campinghytt (har sett bra tråd här på forumet). Alternativt bastu och relaxhytt...!... Någon som vet hur regelstommen i hytten är gjord, tänkte fälla in ett par fönster till.
  4. Det kan finnas luftfickor i vissa motorer ibland. Konstigt nog, för om de ligger mot cylindervägg mm kan det bli rätt hett. Oftast så brukar dock en bra cirkulation på kylvattnet "slita med" merparten av luften ut ur systemet. Men det är nog mer än ett värmeelement som brunnit i luftfickor
  5. Onsdagen räddad! Hitta nyckel på lunchen
  6. Någon som har en nyckel liggandes...?...(mot en viss avgift naturligtvis) Eller vilket partnummer den lokala Boschhandlaren ska leta efter?
  7. Tack för tipset. Ska kontrollera detta. Men det känns mer som ett glapp i själva kontaktorn då nyckeln (som är modifierad av någon anledning) inte riktigt passar. Ska ordna en ny nyckel och sedan vid behov även byta t-lås (har ett hemma sedan tidigare Tgb-ägande ).
  8. Kopierar mitt inlägg från FB-gruppen Scania SBA/SBAT 111 Tgb 30/40/45; Efter att varit utan en Tgb 30 ett par år så blev det nu ordning på torpet igen. Köpte en skapelse med ca 1100 mil på mätaren, väldigt fin i karossen och snyggt hållen på insidan. Dessutom sitter den äldre STHYTT 9012A/T "fastknuten" på flaket. Hur får man då upp baben från Eksjö till Luleå...?... Kollade lite olika transportlösningar men det var rätt dyrt och krångligt med uppställningar och väntan. Alternativet fanns också att lägga i D och tuffa upp till nord, vilket det blev. Full tank, 4 kg i däcken, koll på alla vätskor, tillfällig försäkring, körtillstånd från Opus och iväg! Kan nämna att 120 mil i 65 km/h är rätt lååååångt! Men några fika efter vägen, snack med nyfikna människor på mackar och vägkrogar gjorde det till en rätt kul roadtrip. Hörselkåpor på och headset under fixade underhållningen. Enda krånglet var huvudströmställaren som glappade något och gjorde färden lite spännande ibland. Tror ni vet problemet... Hur mycket energidryck gick det då? Jo 388 liter på 125 mil vilket ger ett snitt på 3,104 😎 Kan även nämna att temperaturen var +2 vid starten, runt -4 vid Mälardalen och sedan trillade den ner till ca -8 i norr 😀 I kronor ca 4600:- totalt.
  9. Som ni ser letar jag en kapellställning 😎 Pm eller 070-6844566
  10. Intressant! Vilken motorvärmarkropp (fabrikat, modell) monterade du? /Håkan
  11. Köper kapellställning till Tgb 30. Även till 40 intressant (borde gå att korta längdstagen). 070-6844566
  12. Är det samma kapellställning till 30:n och 40:n?
  13. Kolla annons på diabildspärm över förarutbildning Tgb 11... http://www.tradera.com/item/100802/210908346/terrangbil-11-tgb-13-utbildning-forare-diabildsparm
  14. Säljer några ett par pärmar TGB 30 o 40 litteratur. Kika på länkarna om ni är intresserade: http://www.tradera.com/tgb-30-o-40-sba-sbat-utbildningsparmar-auktion_100802_208207061 http://www.tradera.com/reservdelskatalog-terrangbil-tgb-30-o-40-sba-sbat-auktion_341271_208212025 http://www.tradera.com/verkstadshandbok-terrangbil-tgb-30-o-40-sba-111-sba111-sbat-auktion_343691_208214890 http://www.tradera.com/elschema-tbg-30-o-40-sba111-sba-111-sbat-auktion_100802_208216177 /Håkan
×
×
  • Skapa nytt...