Gå till innehåll

912.Lars

Korpral
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Om 912.Lars

912.Lars's Achievements

Member

Member (1/1)

0

Anseende bland gemenskapen

  1. Jag upplevde ett liknande problem när jag köpte min 912:a med A6 motor,den hade dock bara stårr i några år. Blyersättningsmedlet hade fällt ut i tanken vilket hade gett upphov till en grön gegga som fanns i både förgasare, filter och tank, så trots färsk soppa ville den inte gå som den skulle. Symptomen på det problemet var docklite annorlunda men kan vara värt att lossa på luftburken och titta ner i förgasaren
  2. Jag och några polare lyfte på flaket på min 912a och då krävdes 5 man för att kontrollerat kunna få flaket på plats så gissningsvis väger 934ans flak något mer. Vad har du att tillgå? Hjullastare är ju inga problem, inte heller några bra spännband men då ställs ju vissa krav vad du fäster dem i, takstolarna i personbilsgaraget kanske är lite onödigt... Blev ju inget vettigt svar av det där men sammanfattningsvis tror jag inte det är så tungt om du tar ut reservhjul och kedjor ur lådorna. Lycka till!
  3. Hehe, såg den för några veckor på en förhandsvisning och fick bita mig i läppen då jag smilade när jag såg den typiska störtbågen bakom huvudet på vapenhandlaren Det rör sig givetvis om en PVPJTGB 9031 alias "PV-jeepen"!
  4. Tjena Wild_Devil! Jag har ganska mycket dokumentation om 934an (och ännu mer om 965an som är bärgarversionen). Tyvärr är de flesta böckerna svåra att scanna då de är limmade i ryggen så drar man isär dem för att lägga på en scanner/kopiator går de nog sönder. Mitt tips är att hålla koll på blocket/tradera då de tenderar att komma ut lite då och då... Annars har jag gjort en hel del underhåll på min bil så fråga gärna på om du undrar något! Hälsn. Lars
×
×
  • Skapa nytt...