Gå till innehåll

Wild_Devil

Sergeant
  • Innehålls Antal

    58
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    1

Wild_Devil senast vann den dag 30 Januari 2012

Wild_Devil hade det mest gillade innehållet!

Om Wild_Devil

Wild_Devil's Achievements

Member

Member (1/1)

10

Anseende bland gemenskapen

  1. Ursäkta en dum fråga men jag har rotat runt och småfixat lite saker på flertalet civila lastbilskärror, trailer och lastbilssläpvagnar..och jag kan inte påminna mig om att jag har sett stötdämpare på någon utav dom ? ! ? :0 :0 Och dom har varit både med bladfjädrar och luftbälg.. Är det verkligen krav på dämpare på såna ? ? Eller är det bara på personbils kärror / vagnar ? ? /R
  2. Hallå Wingflyer. Tackar för erbjudandet men det verkar inte vara nåt behov av det för mig längre.. :) Jag lyckades komma över / göra en kopia igår kväll på hela "Lastterängbil 939 Beskrivning Del 2" om det är den du menar.. ( och även Reperationsbok Komplettering till reperationsbok.. ) Däri fanns det bra beskrivet om bytet.. Tanken är att fixa till dom böckerna och ladda upp asap.. :) Nyfiken fråga...jag har nu tittat på 3st olika 939 och alla har fastsvetsade / spärrade axlar till avgasbromsens spjäll...och allt till avgasbromsen är borttaget.. Är din likadan ?? Vet du varför dom har gjort så ? ? ( Enl böckerna ska dessa bilar vara utrustade med avgasbroms.. ) Tackar ändå och önskar trevlig helg på er alla ! /R
  3. Hej. Snabbsvar.. hyttpumpen verkar inte läcka ut så att det går att se något rinnandes ur den.. Har tagit ur själva lilla pumpdelen och packat om den. Man får upp ett j**vla tryck i den och den väser ilsket om man försöker ta i mycket så jag misstänker att kuler, pumpkolv osv är hela.. Därimot vredet för att ändra mellan höjning och sänkning känns konstigt jämnfört med dom andra jag har använt så misstänker den. Nu börjar kvicksilvret leta sig uppåt så detta börjar bli mera och mera aktuellt då.. /R
  4. Hej Wingflyer. Jag har en inköpt 939 som enl förra ägaren hade samma symtom.. Så bugar och tackar för denna info. Du vet inte vart man kan få tag i mera info och bilder på vart det där membranet sitter, vad man måste plocka isär, livsviktigt att tänka på.. osv osv.. Tackar på förhand. R
  5. Jo...jag gillar inte anbudsförsäljningar och brukar undvika såna...tycker det riktar sig enbart till bilskojare... För hur många vanliga dödliga kan lägga lägga anbud på flera fordon och inte veta om man skulle lägga några kr till på en bil och få den eller missa alla.. /R
  6. Det retar mig lite att jag inte bjöd på nr15...pratade om det.. Den hade blivit ett riktigt fynd då ! /R
  7. Kopierat från ett annat forum.. Fordon nr/ Vinnande anbud 1/ 27 500 2/ 14 650 3/ 40 000 4/ 21 750 5/ 10 800 6/ 26 500 7/ 26 200 8/ 22 017,50 9/ 27 750 10/ 65 200 11/ 25 701 12/ 44 000 13/ 57 500 14/ 21 500 15/ - 16 och 22/ 37 750 17/ 9 000 18/ 5 142,50 19/ 5 142,50 20/ 6 142,50 21/ 6 142,50 23/ 4 000 /R
  8. Och hur gick det på det andra då ? ? /R
  9. Tack Björn. Kommer såfort säkerhetskollen är gjord så jag får komma nära bilarna och börja vårda dom ömt... /R
  10. Jag la bud på 4st fordon och vann på 2st av dom... En annan jag vet om la på 3st och fick alla 3... Fick svaret i mitten på veckan... 17 dagar är väl inte så lång väntan... Var inte på visningen så blir överaskning å se hur rätt mitt anbud är mot objektet... /R
  11. Skönt att höra att det funkar bra och är roligt ! Ett par fina bilder i början... men vart är dom avslöjande bilderna på dom andra ? ! ? :( Bilderna efter är ju bara på massa 08:or !! :( Vart är dom som visar upp det man verkligen vill se... dyngbilen ifrån Solvalla och alla andra bilar ! ? ! :( Bättring nu Herr Björn ! /R
  12. Låter spännande ! Resan gick utan missöden annars ?? Men vart är bilderna ? ! ? /R
  13. @ Dexxas Sent timma..haft andra barn på besök hela helgen nästan...men TROR jag fattar det nu med den beskrivningen.. :-) :-) :-) Finurligt byggt ! Dom små funderingarna jag fick som helt okunnig inom vinschning nu är hur den lösningen kommer fungera i ett stenigt parti...men stenpartier är väl inte dens rätta miljö.. och med den låga placeringen för styrgrinden blir det nästan risk att bakvagnen lyfts upp av kraften istället eller trycker ner objektet som ska dras loss hårdare... Men det har du säkert koll på och det är ju en balansgång för att få det att passa till dom varierande förhållandena som råder... Önskar dig fortsatt välgång med byggandet ! /R
  14. Oootroligt fint bygge och vilka detaljer.. Finuligt in i detalj.. Får väl skylla på den sena timmen då jag inte riktigt fattat hur själva ledade markankaret bak funkar som stödbenen är fäst i med kedjorna.. Ser ju ut att vara under banden så det kan ju inte lyftas rakt upp..och det ser ledat ut nertill utanför ramen men tryckcylindrarna såg ut att sitta på insidan...hmmm Får läsa och kolla om på bilderna imorrn då jag är piggare.. Lycka till med det proffsiga bygget ! /R
  15. Ett steg fram...en hel dans bakåt ! :( Hittade ingen ventil igenom påfyllnadshålet. Packade om pumpkolven. Luftade ur och fick upp tryck så in i he###te ! ! 80kg tryckandes på 1m långt rör men ingen rörelse på hytten :0 :0 Inget väsande mer..och vredet för att välja uppåt / nedåt gick knappt att vrida. Testade att öppna ena röret under pumpdelen och en stråle stod ut där. 3ggr gick det att pumpa ur olja sen blev det cykelpump av pumpkolven igen... ingen minskning i behållaren.. Tog loss bägge rören helt under pumpen men det kom en svag svag rinnande som skiftade hål beroende på hur jag vred uppåt / neråt vredet... Fortfarande cykelpump och svag minskning i behållaren.. Misstänker att det är någon kula som kärvar eller färgflaga som jävlas innuti.. :-( :-( :-( Ger upp nu inför bilens ivägresa men blir nya krafttag när den kommer tillbaka. Då blir det att riva ner och isär hela pumpdelen för noggrann kontroll och rengörning ! /R
×
×
  • Skapa nytt...