Gå till innehåll

Ska ni med till Brandasen den 31:a?


bsvensso

Rekommendera Poster

Jag tar med ungarna också förstås.

Hoppas på mycket snö och hårt underlag, det vore kul att prova.

 

Tänker skaffa avluftningsventiler för att sänka trycket snabbt i däcken, det funkade bra sist. Men antagligen bara fram och lägga kedjor back (jag har bara 2). Vet inte om kombinationen sänkt tryck och kedjor funkar, det känns som om däcket borde bli "större" och kanske spräcker kedjorna?

 

Hur som helst, det vore kul att ses igen och vi behöver ju alltid en anledning att lufta bilarna  ;)

 

Hoppas vi ses!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi saknade dig Lollipop  :huh:

Som tur var så var det 4 andra 11:or på plats och våra 2 Scania, så ett gott grönt startfält.

 

SBAT111 kör med principen "Friskt vågat" och eftersom man inte vill vara sämre fick jag lära mig Mycket mer om vad våra gamla Scanior egentligen klarar av. Helt otroligt vad de kan klättra med kedjorna på B)  

Bästa körningen hittills  :P

 

SBAT111's son var otroligt trevlig och hjälpsam och höll min 5:åring sällskap vilket han var Väldigt nöjd med. Bra för pappa också  ;)

 

Tack till Tommy, Thomas och alla andra som arrangerade en mycket trevlig dag!

 

 

P.S

Vad har hänt med våra smiley's:ar, det verkar vara en tråkigare samling nu?

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi saknade dig Lollipop  :huh:

Som tur var så var det 4 andra 11:or på plats och våra 2 Scania, så ett gott grönt startfält.

 

SBAT111 kör med principen "Friskt vågat" och eftersom man inte vill vara sämre fick jag lära mig Mycket mer om vad våra gamla Scanior egentligen klarar av. Helt otroligt vad de kan klättra med kedjorna på B)  

Bästa körningen hittills  :P

 

SBAT111's son var otroligt trevlig och hjälpsam och höll min 5:åring sällskap vilket han var Väldigt nöjd med. Bra för pappa också  ;)

 

Tack till Tommy, Thomas och alla andra som arrangerade en mycket trevlig dag!

 

 

P.S

Vad har hänt med våra smiley's:ar, det verkar vara en tråkigare samling nu?

 

Smiley'sarna är nog desamma, men kanske lite omstuvade sedan tidigare programversioner. Klicka på "Visa alla" under smiley-raden så får du alla tillgängliga i ett eget fönster... :excl:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Äntligen ploppade tummen ur och jag fick några bilder upplagda från Brändåsen. Som sagt, det blev inte så många för man körde ju...  :blush:

 

Innan avfart:

 

IMG_7444_zpsoyrhsbkm.jpg

 

 

 

Lill-grabben hjälper gärna till:

 

IMG_7446_zpsyvqzcjgm.jpg

 

 

 

Grabben tyckte det var minst lika roligt att åka snowracer. Bredvid SBAT111:

 

IMG_7449_zpsqyveo09w.jpg

 

 

 

Allmänt nöje när någon hittat största hålet:

 

IMG_7453_zpsedtcmswp.jpg

 

 

 

Dagens Scania familj, ytterst trevligt sällskap! :

 

IMG_7454_zpsl9nqqc5i.jpg

 

 

 

Efter lite lätt dragning med Scanian var den fastkörde i alla fall flott. Fast i fel riktning:

 

IMG_7455_zpsf3diwwjn.jpg

 

 

 

Underhålls värdet var stort. Markägaren i förgrunden leder och fördelar arbetet:

 

IMG_7456_zpsm2trkexk.jpg

 

 

 

Patrol på plats:

 

IMG_7457_zpse4nv1ewm.jpg

 

 

 

Många kockar hjälpte till. Det slutade med en "puff"  ;) :

 

IMG_7459_zpsik1sqimb.jpg

 

 

 

Lillen "King of the Hill"!

Nåja, efter att SBAT111 visat vägen i alla fall  -_- :

 

IMG_7461_zpsehmbslmn.jpg

 

 

 

SBAT111 valde till slut att Inte åka just denna vägen:

 

IMG_7462_zpsoxtot0wg.jpg

 

 

 

Hela träffen var jätte lyckad och bilen gick perfekt från början till slut. Nu ser jag fram emot nästa gång  :) 

  • Like 7
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en mycket trevlig lördag :wub: . Till och med sonen tyckte det var roligt (utan dator) :ogmy:  Mitt första besök på Brändåsen så man fick ta det lite lungt och reka, undvika skrååkning och surhål :D  Om man rekar från bilen är det oundvikligt att backa ibland men det är väl så svårt i granskogen ^_^

Ståtlig kille han i "Ollesborsa" ^_^

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...