Gå till innehåll

Film: Gestrike Offroad 6:e april 2015


Rekommendera Poster

Hej terrängbilsvänner!

 

Blev en liten 12-minutersfilm från Annandagpåskkörningen 2015 med Gestrike Offroad på Tuna i Sandviken. Jag tror det mesta som hände blev med, även undertecknad med Turistbussen TGB-131A blev med på en del klipp... Kommer en kortare och nedklippt "Mud edition" på ca 3 minuters speltid inom kort med tema lera och fastkörning....

 

Ser som vanligt fram emot era kommentarer, mycket värdefullt för mig att veta vad ni vill ha!

 

MVH Klas

Redigerad av Klas_B
Fixade länken
  • Like 7
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era kommentarer! Verkar som jag nu har hittat ett format och en blandning som tilltalar dom flesta. Men det är mycket tack vare feedback från er tittare!

 

Min huvudmålgrupp är i förstahand klubbkompisarna som deltar på träffen, dom vill oftast se alla bilar som var med och allt som hände på körningen. Då blir det ofta lite längre filmer med många klipp och scener, samt även en del kommentarer. Ska man hitta nått till filmens nackdel så är det nog längden på den, nästan 13 minuter. Skulle nog vilja ha den kanske 7-8 minuter lång, för det är nog ungefär vad en genomsnittlig tittare har tålamod för? Frågan som jag själv ställer mig är om det blev lite förmycket on-board filmning med denna gång kanske. Själv tycker jag att det är tråkigt med för mycket on-board, för terrängens svårigheter framgår inte så tydligt pga den extrema fish-eye optiken. Därför försöker jag variera vinklarna, denna gång fick kameran tex åka strax under (!) 3:e axeln på min 13-bil...  Men ös gärna på med mer kommentarer, både ris och ros.... jag behöver det för att kunna fortsätta leverera sevärda produktioner.

 

MVH Klas

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar onboard, men som du säger, det får hända lite extra, tex klättring i skog, full fart ner i lerhål mm, eller tex bra fart som i rallyfilmer ( svårt att uppnå i offroadfilmer :) ) för att det inte ska se ut som en som man fickparkerar hemma på gräsmattan...

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nått som jag skulle vilja se mer av i offroadfilmer är nån typ av berättarröst som snackar om bilen i bild. Typ vilka mods den kanske har ev ursprung i landet. m.m.

Men det krävs ju att man snackar med förare/ägare så det blir riktigt och att dom godkänner det, alla kanske inte vill ståta med namn i filmer.

 

Det blir ju mer arbete,  kanske om alla som vill skriver ner lite info om bilen vid anmälan på en träff så kan det användas till berättarröster i filmer.

 

Exempel ;en bil kör upp på en bergsknalle. En röst säger ; Här kommer Nils i sin fint modifierade suzuki vitara med 35 tums mudzilla som gärna winchar upp volvo tgb11 bilar när tillfälle ges. Vilket det gjorde på träffen i dalsland förra året.

 

Nu kanske jag bredde på för mycket här men ett försök iallafall. ^_^   

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir ju mer arbete,  kanske om alla som vill skriver ner lite info om bilen vid anmälan på en träff så kan det användas till berättarröster i filmer.

Mattias >> Bra att du tar upp det med text eller kommentarer om fordonen! Jag har tänkt lite åt samma håll, och testat att lägga in lite diskret textinfo om fordonet i filmen.

 

Kolla https://youtu.be/yb11EkVnkCI?t=1m15s

 

Många vill se mer detaljerad info om modifikationer, motorspecar, axlar, däck etc.

 

MVH Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar roliga kommentarer, som Olle när han satt fast " neeej det gåååår inte.." :lol:

 

Eller en herre i bakrunden bakom kameran som kommenterade Åbergs fullvarvs åkning genom ledningsgatan, som sade "Men du, han har bra fart i bitarna hahaha" :lol:

 

  Eller som JAWS tror jag det var som filmade några valpåkare på området Rörken i Uppsala..dom frågade sig var lerhålen fanns på kartan över området.

  "Dem ligger här ju och här", enades dem om.. och pekade på två stora lerstänk som fastnat på kartan när dem kört med sidorutorna öppna!! :D:lol:

 

Sånt tycker jag är kul..men det kräver ju inte bara en bra filmare.. även duktiga "skådisar" också. :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, kommentarerna gör en hel del!

 

 

Eller som JAWS tror jag det var som filmade några valpåkare på området Rörken i Uppsala..dom frågade sig var lerhålen fanns på kartan över området.

  "Dem ligger här ju och här", enades dem om.. och pekade på två stora lerstänk som fastnat på kartan när dem kört med sidorutorna öppna!! :D:lol:

  :)

 

Håller med Svana om att Valplinus kommenarer om lerhålen på kartan (Skogstibble) är några av dom roligaste!!! Tillika är jag själv orienterare och hobbykartritare, och det gör det hela än fyndigare!!!

 

https://youtu.be/fLxP7BZwUVk?t=2m57s

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...