Gå till innehåll

Sweden offroad tour 2015


Rekommendera Poster

  • 3 weeks later...

Tog 30-bilen på en tur till Eskilstuna och ut till motorstadion i Gröndal för att om möjligt få köra litte i skogen. Jag visste att jag hade oddsen emot mig då SOT har viktbegränsning på 5ton och Gröndal också något liknande.

Man har tidigare glidit lite på detta men det visade sig att TGB30 och 40 körde ned för mycket skog vilket inte markägaren gillade. Något vi förare av tyngre fordon bör tänka på lite extra, det är synd att några lyckats sätta P för åkande med tyngre TGB:er förmodligen bara genom obetänksamhet :(

Det hade samlats en hel del bilar på parkeringen:

post-9023-0-47122200-1437305269_thumb.jpg

 

Jag får ta lite bilder i skogen istället tänkte jag men efter förarmötet sa det bara "poff" så var alla försvunna och efter 2timmars letande i skogen gav jag upp. Gröndal är ett ganska stort område och sväljer många bilar så jag hoppas deltagarna hade en trevlig dag i skogen.

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle ju även tala om att jag och skabblusen körde Hässleholm, Hästveda, Karlshamn, Karlskrona och Växjö, där vissa av oss ses ganska snart.

För er som ska till tgb träffen i Växjö och gillar gägga så finns där att syssla med. Det kan jag intyga.

Spolade av min bil med vattenslangen även invändigt när jag väl var hemma och städade av den.

Ska försöka komma ihåg att plugga igen dräneringshålen i golvet hädanefter.

Bilen fick endast lindriga krigsskador denna touren. Den nybyggda bågen runt bilen fyllde sin funktion med bravur.

Nästan inga skador på karossen.

Den mosade högerspegeln gick åt i Karlshamn. Även intryckt höger tröskellåda kort där efter.

Att bromsarna inte var helt friska kan ha en förklaring i all gägga som kunde återfinnas innanför trummorna.

Faan skrivkramp!..hej /131

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu finns bilder ifrån dem första fyra dagarna på SOT sidan.

http://www.swedenoffroad.com/page/15/photos-2015.aspx

Resten av bilderna kommer in när touren är tillända.

 

En och annan tjusig terrängbil syns i bild.

/131

 

Finns det något sätt att bläddra igenom bilderna eller måste man ta upp en bild i taget och backa tillbaka för att titta på nästa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något sätt att bläddra igenom bilderna eller måste man ta upp en bild i taget och backa tillbaka för att titta på nästa?

Tja, på datorn är det bara att hovra med musen i kanterna på bilden så dyker "Next" upp. På padda vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog 30-bilen på en tur till Eskilstuna och ut till motorstadion i Gröndal för att om möjligt få köra litte i skogen. Jag visste att jag hade oddsen emot mig då SOT har viktbegränsning på 5ton och Gröndal också något liknande.

Man har tidigare glidit lite på detta men det visade sig att TGB30 och 40 körde ned för mycket skog vilket inte markägaren gillade. Något vi förare av tyngre fordon bör tänka på lite extra, det är synd att några lyckats sätta P för åkande med tyngre TGB:er förmodligen bara genom obetänksamhet :(

Det hade samlats en hel del bilar på parkeringen:

SOT 001.JPG

 

Jag får ta lite bilder i skogen istället tänkte jag men efter förarmötet sa det bara "poff" så var alla försvunna och efter 2timmars letande i skogen gav jag upp. Gröndal är ett ganska stort område och sväljer många bilar så jag hoppas deltagarna hade en trevlig dag i skogen.

Snyggt försök!

I Brändåsen och Hofors är man ju snarast uppmuntrad att köra ner träd, men jag har inga problem med att undvika det om det är sagt så. Snarare är det väl så att det faktiskt tar emot att köra ner natur i onödan, då har man liksom missat något i planeringen. För att inte tala om att det kan bli repor (!) på bilen ;)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...