Gå till innehåll

TGB 20 Utan papper "skrotad"?


MilSpeC

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag går i köp-tankar och har blivit erbjuden att köpa en inreggad och startklar TGB-13 samt även en TGB-20 som har gått några hundratal mil utan papper.

 

Ägaren säljer endast om jag köper båda på en gång.

 

Det finns dock ett problem och det är att 20-bilen saknar papper och skall tydligen vara omöjlig att regga in. (Den är INTE stulen dock).

 

Kan det innebära problem för mig att sälja denna 20-bil eller att till och med bara äga den??

 

Tackar på förhand, vill undvika problem.

 

 

Mvh / Pontus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm det låter som du får använda den som gårdsbil eller slakta den på delar..., utan papper lär den aldrig rulla lagligt i trafik, går inte att få plåtar, besiktiga eller försäkra så om du kör på någon med den bilen så kan du bli skyldig miljonbelopp... Det finns ju sätt att förvandla den till ett annat fordon men då måste du köpa en ram med papper. Olagligt med enkelt genomförbart....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är 20 bilen "fysiskt" ok?

Man hade ju en period i början då man av miljöskäl skrotade ut mycket, och i så fall anser nog FM denna bil som stulen / icke hanterad OK av den som köpte den som skrot, man tog ju ett mycket lägre pris än att sälja som fordon/...

 

"säkraste" är antagligen att hämta båda o skruva ner 20 bilen / eller använda den inomgårds. Då många bilar slaktats på axlar torde det inte vara ett jättebekymmer att få tag i en ram med papper. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är 20 bilen "fysiskt" ok?

Man hade ju en period i början då man av miljöskäl skrotade ut mycket, och i så fall anser nog FM denna bil som stulen / icke hanterad OK av den som köpte den som skrot, man tog ju ett mycket lägre pris än att sälja som fordon/...

 

"säkraste" är antagligen att hämta båda o skruva ner 20 bilen / eller använda den inomgårds. Då många bilar slaktats på axlar torde det inte vara ett jättebekymmer att få tag i en ram med papper.

20-Bilen är kanonfin, helt komplett och det är oklart hur långt den har gått då jag inte kollade mätarställningen. Några hundra mil är helt rimligt.

 

Största problemet är väl platsbrist och det bästa för mig skulle vara att sälja bilen rakt av. Men jag har ju sett terrängbilar på blocket och överskottsfirmor som saknar papper.

 

Går det att sälja en terrängbil utan papper?

 

 

/ Pontus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du verkar ju köpa en papperslös så sälja går ju  :P

(även om denna säljare inte verkar orka, så är det väl en prisdiskussion där du inte värderar den högt)

 

Skämt åsido, det KAN ju vara en detektiv som bulvanköper och anmäler dig för häleri, men det risken är nog obefintlig.

 

TGB  20 har en relativt låg prisbild, men som nyttofordon borde flaket vara mer attraktiv än skåp på TGB131X

 

Var i Sverige står dom?

Vad räknar du att ta för den?

 

Finns folk här på forat med gott om plats...

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du verkar ju köpa en papperslös så sälja går ju  :P

(även om denna säljare inte verkar orka, så är det väl en prisdiskussion där du inte värderar den högt)

 

Skämt åsido, det KAN ju vara en detektiv som bulvanköper och anmäler dig för häleri, men det risken är nog obefintlig.

 

TGB  20 har en relativt låg prisbild, men som nyttofordon borde flaket vara mer attraktiv än skåp på TGB131X

 

Var i Sverige står dom?

Vad räknar du att ta för den?

 

Finns folk här på forat med gott om plats...

 

Som sagt så vill jag ju slippa problem och hoppas således att man kan sälja grejorna utan att bryta mot lagen.

 

Har fått problem förr då jag sålt militärt materiel. Farbror blå kom och hämtade rubbet, jag fick dock tillbaks allt och det blev inget mer. De trodde att jag stulit grejorna.

 

 

Tillbaks till ämnet, fordonet finns i Hälsinglandstrakten. Hade tänkt mig runt 30.000 men såg nyss att det fanns en reggad på blocket för det priset. Billig vid snabb och smidig affär.

 

 

/ Pontus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt så vill jag ju slippa problem och hoppas således att man kan sälja grejorna utan att bryta mot lagen.

 

Har fått problem förr då jag sålt militärt materiel. Farbror blå kom och hämtade rubbet, jag fick dock tillbaks allt och det blev inget mer. De trodde att jag stulit grejorna.

 

 

Tillbaks till ämnet, fordonet finns i Hälsinglandstrakten. Hade tänkt mig runt 30.000 men såg nyss att det fanns en reggad på blocket för det priset. Billig vid snabb och smidig affär.

 

 

/ Pontus

 

Vad hade du tänkt dig för pris? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...