Gå till innehåll

Antal passagerare i 1111


Fredrik L

Rekommendera Poster

Så här står det i Tilläggsblad till del 1 av registreringsbeviset: Försedd med 2 fällbara klaffsitsar för medåkande i lastutrymme. Utfärdat av Vägverket.

Men i Del 1 av registreringsbeviset står det: Antal sittplatser inkl. förarplatsen 2.

Ja hur skall man tolka det? Kan det vara så att det betyder två fram och två bak i lastutrymme?

 

 

Det står ju faktiskt under rubriken: Övriga uppgifter (tekniska data, dispenser m.m.) och utfärdat av Vägverket.

Kan man då tolka det på annat sett än att Vägverket har givit dispens för två medåkande i lastutrymme?

post-4966-0-71069000-1442868390_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag ringt Trafikverket och frågat. Den förste kunde inte svara på min fråga om antal passagerare utan kopplade mig vidare till en regelsakkunnig. Han sade att dispensen för två medåkande i lastutrymmet gäller. Alltså två fram och två bak. Jag noterade den regelsakkunniges namn för säkerhets skull.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...