fredriksture Postad 30 November , 2015 Rapport Share Postad 30 November , 2015 Hej har av någon anledning ingen spänning på mina reservsäkringar i säkringshållaren. någon som vet vad det kan bero på ? Nästa fråga finns det något lämpligt ställe som jag kan ta ström ifrån till egen säkringshållare ? typ påbyggarel. heter det väl i dagens sammanhang. Har ni några tips vill göra minsta möjliga åverkan i orginal elsystem. MVH Fredrik Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johan Josefsson Postad 30 November , 2015 Rapport Share Postad 30 November , 2015 Att det ingen spänning är beror förmodligen på att de inte är inkopplade. Det är ju inte alltid man vill ha konstant matning av strömmen utan ibland vill man ha ström när ljuset är på eller när motorn startat. Vad är det du vill koppla in? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fredriksture Postad 30 November , 2015 Författare Rapport Share Postad 30 November , 2015 går ju kablar in hållaren som det står res på. vart kan då andra änden vara? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SBA111 Postad 1 December , 2015 Rapport Share Postad 1 December , 2015 Res saknar matning på säkringsplinten.Hängsäkringen för batterivärmen kan du med fördel använda för eget bruk. Batterivärme kan du vara utan. EDIT: Finns en Res från säkring A9 och en från Säkring B9 Båda Res slutar i släpvagnskontakten på vardera pinne M och N. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fredriksture Postad 1 December , 2015 Författare Rapport Share Postad 1 December , 2015 Tacktack Hur e säkringshållaren uppbyggd ? På vissa säkringar e det både i å utgång i botten som det ser ut som å andra inte. som tex mataren till hängsäkringen sitter på min bil på "toppen" av säkring B7 är den dubbel säkra då eller går den strömen förbi säkring B7? borde gå förbi märkligt å ha en 16 amp säkringe efter en 8 amp säkring ? Många frågor blir det men håller på å lära mig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SBA111 Postad 1 December , 2015 Rapport Share Postad 1 December , 2015 Det finns elchema att ladda ner här på forumet. Strömmen går uppifrån och ner i säkringsplinten. Hängsäkringen tar sin ström från osäkrade sidan av säkringsplinten (30) så det är inte dubbelsäkrat. Ledare 30 kommer osäkrat direkt från batteriplus. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fredriksture Postad 1 December , 2015 Författare Rapport Share Postad 1 December , 2015 okok tacktack Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SBA111 Postad 1 December , 2015 Rapport Share Postad 1 December , 2015 När vi ändå är igång tänkte jag puffa lite för ett förenklat elschema till TGB30/40 som vi har här. Det visar inte hur trådarna går i detalj via kontakter och kopplingsplintar utan mera hur sakerna fungerar. http://www.terrangbil.net/forum/index.php?/files/file/53-elschema-sbat111tgb40/ Jag har en plastad kopia i bilen som moraliskt stöd. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wingflyer Postad 1 December , 2015 Rapport Share Postad 1 December , 2015 Instämmer med föregående talare, "Principal electrical diagram TGB45.pdf" är min bibel när det gäller elsystemet. Schemat är överskådligt och lätt att jobba med. Alla funktioner på de svenska TGB30/40 finns inte med, t ex halvljusautomatiken eller batterivärmaren, men det gör egentligen inget. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fredriksture Postad 2 December , 2015 Författare Rapport Share Postad 2 December , 2015 Jo försöker studera det en del saker klarnar andra inte lär mig lite nytt varje dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.