isaksson Postad 27 December , 2015 Rapport Share Postad 27 December , 2015 Jag har en gammal valp där bakaxeln är slut och har inte lyckats hitta någon ny axel till vettigt pris. Nu dök det upp två axlar från C202 för en vettig peng och frågan uppstår, passar dessa på valpen? Jag har förstått att det är annan utväxling, så att jag behöver byta båda, men jag misstänker att de i övrigt passar rakt på? Dessutom har jag för mig att det är diffspärrar på C202, stämmer det? I så fall hur manövreras de, är det el eller vacum? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rookien Postad 27 December , 2015 Rapport Share Postad 27 December , 2015 Vad jag förstår har C202 axlarna lägre utväxling och är därför populära bland terrängkörande valpägare. Om det är bolt on vet jag inte, men det går åtminstone. Ska man köra landsväg med bilen får man tänka på att hastighetsmätaren inte visar rätt längre. Diffspärrar har dom däremot inte vilket jag önskar att dom hade. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
isaksson Postad 28 December , 2015 Författare Rapport Share Postad 28 December , 2015 Det var ju synd att det inte var diffspärrar på dem. Undrar var jag har fått det ifrån... Jag ägnade mig åt att räkna lite på utväxlingen och om man gissar att valpen gör 80 vid 3000 varv så skulle den istället göra 72 vid 3000 varv, den skillnaden kan jag leva med. Har jag mer bråttom än så väljer jag nog en annan bil! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 28 December , 2015 Rapport Share Postad 28 December , 2015 valpen kommer istället göra ca 67 km i timmen istället för 80 skillnaden ink fd lådans utväxling blir nästan 19 % Fd1,36x5,38 mot c202 fd 1:1x6,17 div olika diffbromsar passar i c202 axeln. c202 axlar dyra och svåra att få tag i valpens är väl rätt mycket vanligare. en c202 med valpaxlar bör göra 94 km i timmen istället för 80 bromsarna skiljer men bultningen på sköldarna är samma 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
isaksson Postad 28 December , 2015 Författare Rapport Share Postad 28 December , 2015 Det var ju lite större skillnad. Då känns det som att det skulle bli tråkigt att köra på landsväg. Men då kanske man skulle slänga i fd-lådan från C202 också. Men den har väl elektrisk manövrering av 4-hjulsdriften? Det blir kanske krångligt att få ihop? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 28 December , 2015 Rapport Share Postad 28 December , 2015 spak till låg 4x4 drift el om man vill slänga i driften vid alla hastigheter men då gäller att man ej har frinav drivaxlarna måste snurra. fd lådan passar till m45 lådan men valpen har väl lilla volvo lådan. Köp axlarna sälj dem och köp billigare valpaxlar och gör en vinst. såg på tyska sidorna att det annonseras en hel del efter utväxlingar till c202. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
isaksson Postad 28 December , 2015 Författare Rapport Share Postad 28 December , 2015 Det är säkert för krångligt för att vara värt besväret. Jag behöver egentligen bara bakaxeln så jag fortsätter nog leta efter en sån istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 28 December , 2015 Rapport Share Postad 28 December , 2015 Vad jag hört har patroller axlar passat bra på sv valpen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.