Gå till innehåll

c202 info och mycket märklig artikel


Rekommendera Poster

http://totalcar.hu/tesztek/2012/03/09/made_in_csepel/

 

Artikeln verkar helt galen om den översätts till svenska mycket märklig info även bilderna på detta missfoster ställer mer frågor än svar. ex notera de olika axlarna, extra växelspakar mm

 

Kan hända någon på forumet kan språket och göra översättningen bättre än google.

 

post-5279-0-08127400-1457290485_thumb.jpg

post-5279-0-88231300-1457290598_thumb.jpg

 

 

Som det visar sig den samtida rykte, köpte vi fyra miljoner kronor fullständig dokumentation, produktionsutrustning, verktyg för Csepel produktion av C202. Eftersom så mycket av hårdvaluta därefter mobiliserat nästan omöjligt, så vi fick en respit att betala det belopp som du - och efteråt vi inte vet att det är ekonomiskt bra, dålig eller om det var oss - den färdiga produkten, det vill säga, C202, och Volvo betalade tillbaka.

 

1975 är avsedd för framställning av 200 bilar - de skulle ha gått till Sydamerika, 1976-1000 till 1200 som ett år under förhållanden av brist som standard. En liten brist på samtida dokument som kan tas ut till de viktigaste bitarna levereras av Volvo mekanisk - motor, växellåda, chassi, fjädring, bromsar - Csepel Automobile Factory Bode gav projektet och monteras.

Det varade fram till 1980 i den lilla givande relation, för då ungefär tusen bilar lyckats sätta ihop planerna ungefär en fjärdedel av den totala produktionen av tredje-C202. Bland de bästa förklaringar för att motivera hösten, står det att fordonet var inte dyr tillräckligt hög efterfrågan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Google hjärnblödning:

 

Den nästan en halvmeter snö, knappt sett bättre dagar i landet vägen kallas också strejker, men han kastar det på grundval lander själv som Gustav Agnethára ett svenskt porr set.

 

Front två av oss Gyuri, ägaren, som redan älskar veteranbilar, och ju längre det tog Laplandert som den tionde koncentrerad aprikos klimp mormor middag i slutet. Det är därför vi säger, eftersom det i själva verket inte längre passa in någonstans. Volvo högsäte extremt attraktiva, i själva verket, en mysig vinterplats, om det fanns inget staket, vid det första tillfället belevetném laget. Lite udda dock att rena minis pozitúrában, knä runt min hals, mina händer i mitt knä, kör apa pose, men sådana egenheter erfarenheterna en veteranbil att ge mer än det förlorade.

Hans död gjorde smarta Skodas, utan började.Tja, jag verkligen inte känna styrkan av tre reaktorer vid Paks bakom mig, även om värmen har smält till golvet, ljudisolering, vinterkängor och strumpor, att detta är djävulens verk, bakom endast bestå av fusionsenergi. Fruktansvärda hot, du känner att bilen är avsedd för användning i kalla klimat. Vilket är sant, eftersom australiska ägare har rapporterat att extra stor oljekylare hade införa till motorn, annars blir det för varmt i den ständigt B20.

Efter en liten skillnad verkar knappast säkert åtminstone så kort som två kommer - en tråkig, flimrande spaken är att belysa riktningen av betygen, den norska gå hem berusad som natten snöstorm i februari. När allt kommer omkring, fann han alltid. För det tredje, hände mirakel, serveras färsk havre i stallet och Lander Journal B20-ASA i en tät sele. Tjugofem, femtio ... kom på fjärde, en annan stam för henne, en liten resning, bära?, Bära, inte förlorar fart, och du måste sextiofem. Inte alltför illa, mycket värre än väntat, mannen som inte titta på det, hur man drar sig samman fint.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

c202  riktiga namn?  Volcom låter ju riktigt trevligt.

 

 In 1975, Volvo AB, the MOGÃœRT Trading Company Car Factory and the Csepel Swedish-Hungarian joint venture under the name VOLCOM (Communist Volvo?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://jalopnik.com/volvo-went-communist-long-before-the-chinese-121801136

 

One of the Hungarian Volvos ended up in this guy's garage. Meet János Kádár, the communist leader of Hungary between 1956 and 1988. People associate him with the introduction of "Goulash Communism," a much softer version of the mass murdering dictatorship of the fifties with an improved standard of living. But make no mistake: he was responsible for the death and misery of thousands as well. He was also a keen hunter, which meant the Laplander have seen a lot of action during his last years in power.

János Kádár died of cancer on 6 July 1989 at age 77, the same day when the High Court rehabilitated Imre Nagy and the other heroes of the Revolution of 1956. In October, the Communist Party convened its last congress, and the parliament adopted legislation providing for multi-party parliamentary elections and a direct presidential election. Almost two decades later, Kádár's Laplander went on sale for around $4000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...