Fredrik L Postad 24 Mars , 2016 Rapport Share Postad 24 Mars , 2016 I höstas köpte jag en robot 1111 och än så länge har jag inte känt någon kärlek för den men jag hoppas det kommer Bilen är i hyffsat skick men det är en del som behöver fixas: 1. Framhjulsdriften ligger permanent i. 2. Det är ett oljud från växellådan när den står i friläge, troligtvis utgående lager. 3. Batterierna är kassa. 4. finns inga nycklar till dörrarna 5. Mörkläggningsvredet är inte komplett/fungerar inte 6. Tanken ser risig ut och behöver blästras och målas 7. vänster fjäderpaket fram är hängig och behöver bytas 8. Däcken är fulla av torrsprickor och behöver bytas 9. Allmänt fix av detaljer 10. Listerna runt framrutorna är torra och det är glipor i en del hörn 11. kapell och lister och fästanordningar behöver en rejäl översyn Nu börjar våren närma sig så nya däck, batteri och växellåda är införskaffade och resten tar jag allt eftersom inspirattionen infinner sig. Har inte ägt en 1111 innan så jag hoppas verkligen att jag tycker om det 9 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frippe S Postad 25 Mars , 2016 Rapport Share Postad 25 Mars , 2016 Snygg Fråga: vad är det för märklig motorlucka? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik L Postad 25 Mars , 2016 Författare Rapport Share Postad 25 Mars , 2016 Den är delbar på mitten för att kunna komma åt motorn när pjäsen sitter på plats Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 25 Mars , 2016 Rapport Share Postad 25 Mars , 2016 Härligt Fredde. Jag tror att ju mer du får ordning på den så kommer det kännas bättre. Vad har du för plan sen med den.. original topp skick för gatucruisingar, eller bara skogsåka? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johannes Postad 25 Mars , 2016 Rapport Share Postad 25 Mars , 2016 Snyggt, en cabriolet, nu vill nog dina ungar åka med denna till glassbutiken/badplatsen hädanefter .... Den ser ut att vara i bra skick. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik L Postad 25 Mars , 2016 Författare Rapport Share Postad 25 Mars , 2016 Jo det blir säkert bra Alla robot 1111 är i aluzink så de brukar vara i fint skick. Tanken är att ha den i originalskick och kunna åka till tex Trandum och liknande träffar, sen får den ju hänga med på alla vanliga träffar oxå men den kommer inte att köras så hårt. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik L Postad 25 Mars , 2016 Författare Rapport Share Postad 25 Mars , 2016 Flyttade inläggen om tak m.m till min 13 byggtråd då de hör bättre hemma där http://www.terrangbil.net/forum/index.php?/topic/5256-uppgradering-av-en-tgb-13-helkaross/page-24 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik L Postad 23 April , 2016 Författare Rapport Share Postad 23 April , 2016 Då var premiärturen i skogen avklarad och jag kan konstatera att hela familjen tyckte det var kalas med en öppen bil och för mig som aldrig kört något annat än 13 bilar var det lite av en aha upplevelse att sitta bakom ratten på en 11. Det negativa är att lådorna som robot älvorna har för stabiliserings stagen sitter i vägen även om man kör, i mitt tycke, försiktig körning. Antingen får jag skära bort dem eller så kommer dom att bli demolerade. Jag har fått fixat lite fel på bilen oxå och hittat lite mer fel. Framaxeldriften som konstant låg i berodde på ett trasigt membran på vakuumklockan. Utgående lager på fördelningslådan har pga detta tagit stryk och måste bytas, jag körde ca 30 mil landsväg med framaxeln i och vem vet hur långt den rullat på det viset innan mitt köp. Batterierna är bytta och de torrspruckna däcken är ersatta med så gott som oanvända cross countrydäck En ny växellåda och mörkläggningsvred är införskaffade men det tarn nog ett tag innan de kommer dit Märkte även att halvljus automatiken inte fungerar så det behöver jag titta på med. Det är bara att köra vidare 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 23 April , 2016 Rapport Share Postad 23 April , 2016 Bra jobbat Fredde.. kämpa vidare. Spännande med bilbyte ibland, även i skogen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik L Postad 23 April , 2016 Författare Rapport Share Postad 23 April , 2016 Det var faktiskt riktigt kul men dels var jag inte van vid bredden på en 1111 och som 13 förare brukar man bara puttra på över hindren så jag kände mig som en riktig gröngöling mellan varven Å jag saknade vridet i min diesel, fick kärringstopp säkert 20 gånger.. är van vid att kunna köra på tomgång 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 23 April , 2016 Rapport Share Postad 23 April , 2016 Jag förstår dig..det där vridet vill jag också ha som i din 13. Jag kollar mycket youtube-klipp från Finland. Dessa bilar verkar nästan alla vara utrustade med dieselpuffror. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.