Gå till innehåll

Köpa ny koppling?


Tamaz

Rekommendera Poster

Efter att jag badat fick jag fullt med vatten innanför sprängkåpan vid kopplingen, efter att ha tömt ur och blåst ur den mesta skiten som kom in med skogsvattnet med högtryck har jag nu konstaterat att kopplingen rostat ihop, trotts ordentligt våldande med maxgas på lågväxen och full broms får jag den inte att släppa. Jag behöver alltså skruva isär allt igen, fast lite mer än sist.

 

Nu till min fråga:

När jag ändå tar isär allt, är det lika bra att slänga i en ny koppling? Om ja, var köper jag denna? Är det begagnade från en annan TGB som gäller? Känns spontant som att den kanske inte är mycket bättre än om jag bänder loss lamellen i min och sätter ihop igen. Eller går det att köpa nytt som passar? Ska också ta mig en titt på att byta urtrampningslager på en gång, det låter lite väl mycket när man trycker ner pedalen, det gillade nog inte heller att stå med vatten i.

 

Alla svar om var man hittar ny koppling samt tips inför själva arbetet uppskattas väldigt.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket stödlager? Någon som råkar sitta på modeller på de lager jag behöver? Urtrampningslager och detta stödlager så jag kan lägga en beställning så det finns på plats när man börjar riva istället för att först riva för att sen se vad man behöver skaffa. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Nu har jag ett nytt stödlager i handen från tatanka.nu.

 

Modellen är SKF 6202 2Z/C3 om någon annan är på jakt efter ett nytt och hittar hit. Det är väl bra att stödköpa från tatanka men om man behöver ett pronto eller inte vill betala lika mycket i frakt som lagret kostar så kanske det glädjer någon med lite mer info.

 

Urtrampningslagret heter SKF 238949 eller XOR22876 om det är från CBC International Ltd. som det jag fick med i kopplingssatsen.

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...