Gå till innehåll

Hypotetisk fråga.


Rekommendera Poster

Amslk har ett plant träflak så det enklaste vore väl att sätta upp lite reglar med panel och isolering och sen måla det hela rött med vita knutar. Har faktiskt funderat på saken. Eftersom den inte verkar gå att registrera den så måste man göra nåt som går att dra oregistrerat.

 

Sätta på en lucka och påstå att det är en korvkiosk kanske?

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mätte och kollade lite på detta när jag hade min Moelven kärra. Och det ska funka MEN om jag minns rätt så kommer Stabshytten lite långt bak. Detta går ju att lösa genom att ta bort framstammen. Jag har monterat en stabshytt på min TGB40 och har då skruvat fast hytten på samma sätt som den sitter på TGB30 men använt mera plattjärn på sidorna istället för att använda vinkeljärnet där fram. 

Stabshytten är ju självbärande så om den sticker ut lite fram och bak så borde det funka, sen är det ju inte så svårt att göra en främre infästning istället för vinkeljärnet som bultas fast fram på kärran.

 

mvh

Henrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick för mig att moelven vagnen var lite längre än stabshytten.

Men det låter ju lovande.....

Vad är det som är problemet med att registrera vagnen? Bromsar eller kopplingsanordningen?

Fjädring/hjulupphängning är problemet. Transportstyrelsen anser att fjädringsrörelsen är för kort.

 

MSB civilregistrerade ett antal kärror. Dom fick då dispens på fjädringen

 

Texten

  DISPENS: FJÄDRINGSANORDNING SAKNAS.

är slarvigt uttryckt, men det hade ju ingen betydelse för försvaret.

 

Texten

ALTERNATIV DRAGÖGLA 222A

var i milreg bara en tilläggsinformation men nu blev det dispens. Slapp Cut and Paste.

 

Så här står det om en kärra

 

Ägarbunden dispens: Ja

DISPENS: FJÄDRINGSANORDNING SAKNAS.

DISPENS: ALTERNATIV DRAGÖGLA 222A.

DISPENS: FRÄMRE POSITIONSLYKTA SYNBARHET.

TEXT: DISPENSERNA GÄLLER UNDER DEN TID SOM

MYNDIGHETEN FÖR SAMHÄLLSKYDD OCH

BEREDSKAP ÄR ÄGARE AV FORDONET.

CHASSINUMRET PLACERAT PÅ VÄNSTER FJÄDERFÄSTE.

 

Det här med ägarbunden dispens verkar inte tillämpas i praktiken, nästa ägare har fått besikta utan problem

 

Om man söker dispens hos transportstyrelsen med hänvisning till dom kärror som redan är registrerade så får man veta att varje dispensansökning bedöms individuellt. Säkert är det så!

 

Ursprunglig text i Mifor

post-5290-0-81514800-1463567022_thumb.jpg

Där är inte kopplingsanordningen en dispens.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...