Elmion Postad 17 Maj , 2016 Rapport Share Postad 17 Maj , 2016 Om man har ett Moelven Amsläp.. Hurpass svårt/omöjligt är det att mecka dit en stabshytt istället? (Som en lite manligare husvagn.. typ ) Och visst borde det gå att registrera den? Mvh Elmion 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frippe S Postad 17 Maj , 2016 Rapport Share Postad 17 Maj , 2016 Har en känsla av att det kommer bli lättare/roligare att byta påbyggnad än att rega den 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elmion Postad 17 Maj , 2016 Författare Rapport Share Postad 17 Maj , 2016 Mjo... men gillar mitt flak.. men vill ha en Stbshytt med.. alltså så med denna ide borde jag äta kakan o ha den kvar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SBA111 Postad 17 Maj , 2016 Rapport Share Postad 17 Maj , 2016 Amslk har ett plant träflak så det enklaste vore väl att sätta upp lite reglar med panel och isolering och sen måla det hela rött med vita knutar. Har faktiskt funderat på saken. Eftersom den inte verkar gå att registrera den så måste man göra nåt som går att dra oregistrerat. Sätta på en lucka och påstå att det är en korvkiosk kanske? 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Henrik Postad 18 Maj , 2016 Rapport Share Postad 18 Maj , 2016 Mätte och kollade lite på detta när jag hade min Moelven kärra. Och det ska funka MEN om jag minns rätt så kommer Stabshytten lite långt bak. Detta går ju att lösa genom att ta bort framstammen. Jag har monterat en stabshytt på min TGB40 och har då skruvat fast hytten på samma sätt som den sitter på TGB30 men använt mera plattjärn på sidorna istället för att använda vinkeljärnet där fram. Stabshytten är ju självbärande så om den sticker ut lite fram och bak så borde det funka, sen är det ju inte så svårt att göra en främre infästning istället för vinkeljärnet som bultas fast fram på kärran. mvh Henrik Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elmion Postad 18 Maj , 2016 Författare Rapport Share Postad 18 Maj , 2016 Fick för mig att moelven vagnen var lite längre än stabshytten. Men det låter ju lovande..... Vad är det som är problemet med att registrera vagnen? Bromsar eller kopplingsanordningen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SBA111 Postad 18 Maj , 2016 Rapport Share Postad 18 Maj , 2016 Fick för mig att moelven vagnen var lite längre än stabshytten. Men det låter ju lovande..... Vad är det som är problemet med att registrera vagnen? Bromsar eller kopplingsanordningen? Fjädring/hjulupphängning är problemet. Transportstyrelsen anser att fjädringsrörelsen är för kort. MSB civilregistrerade ett antal kärror. Dom fick då dispens på fjädringen Texten DISPENS: FJÄDRINGSANORDNING SAKNAS. är slarvigt uttryckt, men det hade ju ingen betydelse för försvaret. Texten ALTERNATIV DRAGÖGLA 222A var i milreg bara en tilläggsinformation men nu blev det dispens. Slapp Cut and Paste. Så här står det om en kärra Ägarbunden dispens: Ja DISPENS: FJÄDRINGSANORDNING SAKNAS. DISPENS: ALTERNATIV DRAGÖGLA 222A. DISPENS: FRÄMRE POSITIONSLYKTA SYNBARHET. TEXT: DISPENSERNA GÄLLER UNDER DEN TID SOM MYNDIGHETEN FÖR SAMHÄLLSKYDD OCH BEREDSKAP ÄR ÄGARE AV FORDONET. CHASSINUMRET PLACERAT PÅ VÄNSTER FJÄDERFÄSTE. Det här med ägarbunden dispens verkar inte tillämpas i praktiken, nästa ägare har fått besikta utan problem Om man söker dispens hos transportstyrelsen med hänvisning till dom kärror som redan är registrerade så får man veta att varje dispensansökning bedöms individuellt. Säkert är det så! Ursprunglig text i Mifor Där är inte kopplingsanordningen en dispens. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elmion Postad 18 Maj , 2016 Författare Rapport Share Postad 18 Maj , 2016 Jaha ofan. .... trodde det var kopplingsanordningen som var problemet. .... Eller bromsarna. .... Ja man lär sig något nytt varje dag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Henrik Postad 18 Maj , 2016 Rapport Share Postad 18 Maj , 2016 Stabshytten är ca 4,2m lång mätt vid golvet. Amsläpkärra flak längd 3,6m mvh Henrik 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elmion Postad 3 Juli , 2016 Författare Rapport Share Postad 3 Juli , 2016 Stabshytten är ca 4,2m lång mätt vid golvet. Amsläpkärra flak längd 3,6m mvh Henrik Glömde visst att tacka för informationen... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.