Gå till innehåll

Bromscylinder TGB13


zulphur

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jeg er ved at lave bremser på min TGB13. De originale bromscylindrar er 1 tum fram og bak. Om man bestiller nya LandRover bromscylindrar fram nr. 600200 & 600201 er de 1 1/8 tum altså lidt større end original. Bromscylindrar bak är 1 tum om man bestiller LandRover 243303 & 243302 så det er ikke noget problem. Jeg kan ikke finde bromscylindrar frem som er 1 tum :(

 

Er der nogen som har erfaring med at montere 1 1/8 tum bromscylindrar fram tilsammans med 1 tum bak på TGB13? Jeg tror at TGB11 kører med 1 1/8 tum fram og bak, men der er jo også en aksel mindre :P

 

/Anders

 

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Der sidder 1 tommer på min både foran og bag. Måske du så har en anden hovedcylinder i en større diameter? Jeg vil meget gerne bruge 1 1/8 foran, for der kan jeg skaffe Lucas/TRW hjulcylindre som er væsentlig bedre kvalitet end de billige uoriginale. Jeg ville bare gerne sikre mig at det kan virke uden for lang pedalvandring.

 

Måske kan du oplyse nummer på hovedcylinder?

 

Mvh

Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...